Even een hersenspinsel tussendoor, maar wat als je de ''neus'' kan uitschuiven?uiteraard met het lood wat je gebruikt om het juiste(?) zwaartepunt te creeren. Een veertje die het zooitje VAN de normale plek houdt (naar voren toe..)en als je dan een kabeltje over de onderkant van de romp laat lopen (in een klein buisje, netzoals de huidige stuurkabels bij de grotere modellen..) en aan je hoogteroer servo knupt ben je er volgens mij..Omdat de gewichts-verandering helemaal voor in de neus plaatsvind, lijkt mij een grote uitslag van je servo niet nodig. Zoals beschreven verschuift het zwaartepunt dus ook tijdens het geven van up of down, dit zou ikzelf wel zo doen, maar als je een aparte servo gebruikt kan dit natuurlijk ook onafhankelijk van je hoogte roer gebeuren..Enige puntje is dat ik niet weet of dit volgens de spelregels mag, zo'n uitschuifbare romp, zwaartepuntverleg constructie....De neusradius is in iedergeval een punt om rekening mee te houden.
Hallo Vincent,
Ik geloof dat uitschuifbare neuzen of ook constructies die in/uitschuifbaar zijn aan de vleugel (uitschuifbaar werpblad) niet zijn toegestaan. Ook een impeller in de staart mag niet:rolling: