Variabel zwaartepunt

Je plaats ze op de plek waar je de grenslaag wil laten omslaan. Bij een DLG zal dat op ongeveer 50% aan de bovenkant zijn tijdens langzaam vliegen. Tijdens de start en snel vliegen zet je ze uit zodat de grenslaag laminair blijft.

Dat snap ik. Maar bij F1 plaatsen ze de strips aan de bovenkant. Hun doel is meer downforce bij minder drag.

Keer je een F1 spoiler om dan heb je lift maar zit de strip dus onder. Dat gaat in tegen de regels die ik ken, je wil niet dat de lucht daar gaat turbuleren.

dat is het enige wat nog heel is.... de versnellingsbak was gereviseerd, alleen is er ''een ringetje'' losgekomen wat toch wel een penetrant(kan yves ook weer wat typen..;))geluid maakte...Als het goed is kan ik m morgen halen, maar nu weer back ON topic!

Hallo,
#Bas Dan kan je beter MEMS strips gebruiken, geen kwetsbare bewegende mechanische onderdelen.

Ik geloof niet dat er MEMS strips bestaan voor DLG gebruik, was natuurlijk ideaal. Alleen een pulserende spanning aanleggen en huppekee turbulator aan;)

dat is het enige wat nog heel is.... de versnellingsbak was gereviseerd, alleen is er ''een ringetje'' losgekomen wat toch wel een penetrant(kan yves ook weer wat typen..;))geluid maakte...Als het goed is kan ik m morgen halen, maar nu weer back ON topic!

Kids,

Ik sta verbaasd over jullie onwetendheid in quasu aerodynamika. Lijkt me totaal hopeloos, dus overbodig om hier te proberen nog iets te korrigeren.

"Downforce" ??? : dit "woord" doet voor mij de deur dicht. Is dit een onderdeel van the special forces in the US ? :rolling:

Amen en uit,

Yves
BLCS

Kids,

Ik sta verbaasd over jullie onwetendheid in quasu aerodynamika. Lijkt me totaal hopeloos, dus overbodig om hier te proberen nog iets te korrigeren.

"Downforce" ??? : dit "woord" doet voor mij de deur dicht. Is dit een onderdeel van the special forces in the US ? :rolling:

Amen en uit,

Yves
BLCS
Bedankt voor deze uitgebreide en zeer bruikbare uitleg van uw gedachten over dit thema, zonder uw geniale aanvullingen zou dit slechts een verzameling zijn van, deels onder invloed van genotsmiddellen, geschreven nonsens. Bovendien is het eenzaam aan de top, dus uw warme aanwezigheid wordt hier zeer op prijs gesteld.
ik hoop dat uw deur nog open kan voor mijn uitleg over downforce; dankzij die uitschuifbare strijkplank achter op je platgeslagen kever heeft zelfs dit downforce...
Vergeef me mijn accuraat geplaatste opmerkingen, de laatste tijd heb ik me nogal ingehouden..
Dus nogmaals bedankt voor uw profesionele toevoeging op dit platform waar uiteraard alleen maar hoogstaande technische onderwerpen op een zeer serieuze manier wordt besproken...
Kortom als we downforce willen, gooien we de dlg's wel op de kop,ondersteboven,andersom,verkeerdom en uiteindelijk te pletter.;)

Godverdomme !

Is dat geen correct Belgisch dan? :confused::D:rolleyes::shock:;)
zelf vind ik de icoontjes ook fijner:p:n00b::D:cool:

Wel speciale schilder, Rick - de ouwe rakker - heeft gelijk : ik heb gefaald in het correct (korrekt) spellen van het ABN. Moeilijk zijn die woorden eigenlijk niet, dus nog minder reden om te falen in het spellen !
Weliswaar verhoogt dit geenszins het niveau in casu aerodynamica (aerodynamika) van onze kollegas (collegas) ?
Rick zal het mij vergeven : in alle nederigheid moet ik toegeven dat ik vijftalig ben hetgeen hoegenaamd geen ekskuus (excuus) is voor mijn foute spelling. Rick : sorry makker - I won't do this again [media=youtube]RfXwQeA-kU4[/media]

Yves

Laatst bewerkt door een moderator:
Wel speciale schilder, Rick - de ouwe rakker - heeft gelijk : ik heb gefaald in het correct (korrekt) spellen van het ABN. Moeilijk zijn die woorden eigenlijk niet, dus nog minder reden om te falen in het spellen !
Weliswaar verhoogt dit geenszins het niveau in casu aerodynamica (aerodynamika) van onze kollegas (collegas) ?
Rick zal het mij vergeven : in alle nederigheid moet ik toegeven dat ik vijftalig ben hetgeen hoegenaamd geen ekskuus (excuus) is voor mijn foute spelling. Rick : sorry makker - I won't do this again RfXwQeA-kU4[/media] It Again by Steely Dan - YouTube

Yves
Hmmm, zo'n uitgebreide uitleg neigt naar een extreem ''sink'' gebied omtrent uw gevatte ego, waardoor uwe status van opper-mbf-spammer toch gecreeerd is...Jammer, net nu ik weer tijd heb voor eventuele, volslagen nutteloze,maar leuk bedoelde,intelectuele nonsens.Ik beloof niet meer over uw Porsche te beginnen, dat was pure jaloezie:):)

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Vincent, wat betrefd Yves Porsche, zou dit niet een uitstekend objekt voor jouw sublieme airbrushkunst zijn? Dan heeft Yves eindelijk iets unieks.;) hetgeen zijn ego dan natuurlijk weer wat opvijzelt.

Back