Domi,
Nog beter ware één servootje die het lood (misschien beter kwikzilver) verschuift om het zwaartepunt te optimiseren voor start - cruise en thermiek, en een tweede servootje die de camber van het profiel kan veranderen van dik naar dun - naargelang thermiek of speed en een derde servo die de pijlstelling van de vleugel kan verhogen om optimaal te cruisen bij hogere snelheid (44 km/H ?) tussen de pompen.
Uiteraard hebben we dan een grenslaagblazer nodig om de onvermijdelijke schokgolven bij deze hogere Mach nrs in te (moer)dijken.
Ik moet even nakijken maar ik geloof dat mijn laatste Salpeter reeds al deze bells and whistles heeft.Andreas Herrig heeft dit alles zeker en vast.
In afwachting kan je aanvangen met jouw DLG te poetsen om alle vliegen en muggen van de leading edge te verwijderen. Gebruik hiervoor crystal clear spray van PCM in kombinatie met een poetsvodje van LE Composites.
Uiteraard blijf je dan nog zitten met de negatieve invloed van de door de wrijving verhoogde elektrische statische spanning.
Misschien kunnen we NASA hierover raadplegen ? Die zijn wel niet goedkoop, maar in Amerika doe je mirakels met een paar flessen whiskey.
Er is nog net tijd om voor middernacht een paar buikspieroefeningen te doen, dus haak ik af - moodswing dus : [URL="
Malach Mood Swing - YouTube[/URL]
Van harte,
Yves