vario ec 135

Hoi ik heb goede ervaringen met optotronix.de maar heb ook al enkele setjes zelf gebouwd of het duits RC-heli.de vind je hiervan tekeningen en bouw instructies.

De modules zijn zelf te programmeren.

Mvg

Ed

Bone, bedankt voor je verwijzing, maar dit is een Xtreme mechaniek, geen SkyFox.

Nou is het wel heel eenvoudig om dit mechaniek om te bouwen naar elektro want de aandrijfriem zit er al in. Alleen een montage plaat voor de motor (een Align 700M of MX is idd prima, geen dure Kontroniks of Pyrodinges nodig), een passende poelie voor op de motoras een klaar ben je. Als je wil dat ik er eens in detail aan reken dan geef je maar even een PM.

Als je al een Helicommand hebt dan is het helemaal onzin om deze te verwijderen IMHO :roll:.

groeten, Marco.

Een paar gratis tips;

Nog een setup;

Bij RCHeliparts een ombouwsetje kopen, een Align 700MX inbouwen met een CC 120 ICE2 regelaar en 2x 6 cellen. Vliegt als een tierelier, scheelt je een boel geld en klinkt als een turbine. Neem anders eens contact op met Bruteforce of zijn maat Han, die mannen zijn ondertussen aardig thuis in het ombouwen. Er vliegt trouwens al een EC-135 electro op 10 cellen:

[URL="
Electro maiden flight - YouTube[/URL]#!

Laat je niet ompraten om zonder stabilisatie te gaan vliegen met zo'n dure heli. Gewoon een Extreme erin, goed afstellen en lekker vliegen als met een trainer zonder trillende knieën. Waarschijnlijk gaat Brutus hier weer op reageren maar het is een advies wat ik van de jongens aan de top ook heb gekregen. Of je moet ergens een geldboom hebben.:D

Laatste tip; er is een nog veel mooier kleurenschema voor een EC-135....

Grz. Bone

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi ik ga voor de SCORPION 4035-530 kv
iemand van de club heeft nog een nieuwe liggen daar een ice 120a en 2x 5s 5000 45c lipo's op .

dan heb ik zo iets van een 1420 opdekop en iets van de 7000 op de staart

Prachtige heli man!

Even een korte huishoudelijke mededeling...
Als het hier wederom uitloopt op een E-stab, non E-stab discussie...
Dan heb ik daar geen zin in eerlijk gezegd, en daar hebben we het al eerder over gehad volgens mij.....
Alles mag en niets moet zolang het voor iemand werkt.
Alvast bedankt.

M.vr.gr.
Eric

Weet je dat zeker? Je moet wel erg lage waardes voor je governor gebruiken dan.
ik denk wel dat het goed komt met deze setup

de nav lichten zijn ook besteld

het landings gestel is ook aan gepast naar de echt

op de romp zijn antennes gemaakt zo als het moet jaja het gaat rap :).
greetz kevin

Ziet er strak en netjes uit!

Zal prima werken, de orginele ophanging voor de Rossi was minder stevig....

Veel succes met de maiden!

Groet, Bert

Daarom vroeg ik je wat er op de belt staat, zodat je een kortere kunt monteren. Nu zit de motor in de cockpitruimte en dat vind ik jammer. De steun is mooi!

Hoi de motor is iets naar achter gedaan en mijn cockpit staat er ook in en de lichten ook :)

zo weegt hij 6,8 kilo er moet nog een regelaar en 2x 5s 5000 lipo erin .

dus iets minder dan 8 kilo gaat hij wegen .
greetz

Kevin die motor steun ziet er eenvoudig en degelijk uit. Ben benieuwd hoe hij in de electro uitvoering gaat bevallen.

Welk verlichting setje heb je besteld?

Mvg

Ed

Zo dicht mogelijk bij de motor én de accu (kortere bedrading), zo ver mogelijk van de ontvanger (duhh) en op een plek waar hij bij voorkeur wat koeling krijgt. Dus bij voorbeeld vlak achter een luchtinlaat als dat mogelijk is, of vlak bij de oorspronkelijke koellucht-uitlaat (als je dat gat nog niet dicht gemaakt hebt) want er stroomt altijd wel wat lucht door de romp. Ik heb begrepen dat somminge er desnoods een klein licht computer fannetje er bij plaatsen als hij warm word. Maar da's een kwestie van proberen.

Korte kabels tussen regelaar en accu schijnt het belangrijkst te zijn, i.v.m. de zelfinductie van de kabels, anders krijgen de condensators het zwaar. Maar om eerlijk te zijn weet ik wat dat laatste betreft niet wat wel en wat niet kan en hoeveel kwaad het kan, dus zelf hou ik de kabels gewoon zo kort mogelijk. Heb geen ervaring met electro in de afmetingen van jouw machine.

Groet, Bert

Back