Tadango
Forum veteraan
Ik heb vorig jaar een trex 700 gebouwd met wren turbine. Dit vliegt geweldig maar je merkt dat je er minder kunstvlucht mee vliegt dan met een goedkopere electro uitvoering. Toch iets voorzichtiger denk ik 
Ik ben sinds eind vorig jaar opzoek naar een schaal romp. De keus is toch niet zo heel groot en je komt voor het formaat toch snel uit net iets groter dan een 700 size vanwege de hoge inbouw. Vario heeft een paar mooi formaten maar ook daarvan passen ze niet allemaal. Een clubgenoot melde dat hij een JetRanger III romp had die weg mocht. Deze eens bekeken en zou moeten passen. De trex ernaast geeft een goede indruik van de formaten, en het valt toch nog tegen hoe krap dat gaat worden.
Omdat het leek te passen heb ik de romp overgenomen en leeg gehaald. De eenvoudigste manier om het mechaniek erin te krijgen is om de voorkant afneembaar te maken. Opzich geen probleem aangezien de deuren voor open kunnen. Je houdt dan een naad over boven aan de achterkant van de deur en onder aan de voorkant. De stevigheid in de romp blijft prima zo. Ook ga ik het mechaniek niet bovenin ophangen maar vrij direct op het onderstel monteren, dat scheelt ook een hoop.
Inmiddels is het meeste hout uit de romp verwijderd en is de voorkant afgezaagd. De grootste stap is het plaatsen van het mechaniek voor de uitlijning van de kop en staart edg. Past het eigenlijk echt wel? Antwoord is ja, het past en eigenlijk helemaal niet zo gek.
De positie van de hoofdas klopt precies als het mechaniek onder in de romp staat. De staartbuis komt ook goed uit achter al past het staart mechaniek deel net niet in het staartje van de romp.
TODO Lijstje:
- Mechaniek steunen maken onderin (alu profiel) en bovenin
- Staartbuis verlengen (moet een 900 size staart buis in
)
- Bevestiging voorste deel romp maken
- Koppeling vast zetten ivm laag toerental
- Test vliegen met romp
Fase 2:
- Uitlaten maken zodat deze door de onderste ramen achter steken
- Romp compleet kaal schuren en opnieuw spuiten
- Verlichting inbouwen
- Meer details plaatsen en deuren met beslag monteren
- Genieten van het vliegbeeld


Ik ben sinds eind vorig jaar opzoek naar een schaal romp. De keus is toch niet zo heel groot en je komt voor het formaat toch snel uit net iets groter dan een 700 size vanwege de hoge inbouw. Vario heeft een paar mooi formaten maar ook daarvan passen ze niet allemaal. Een clubgenoot melde dat hij een JetRanger III romp had die weg mocht. Deze eens bekeken en zou moeten passen. De trex ernaast geeft een goede indruik van de formaten, en het valt toch nog tegen hoe krap dat gaat worden.
Omdat het leek te passen heb ik de romp overgenomen en leeg gehaald. De eenvoudigste manier om het mechaniek erin te krijgen is om de voorkant afneembaar te maken. Opzich geen probleem aangezien de deuren voor open kunnen. Je houdt dan een naad over boven aan de achterkant van de deur en onder aan de voorkant. De stevigheid in de romp blijft prima zo. Ook ga ik het mechaniek niet bovenin ophangen maar vrij direct op het onderstel monteren, dat scheelt ook een hoop.
Inmiddels is het meeste hout uit de romp verwijderd en is de voorkant afgezaagd. De grootste stap is het plaatsen van het mechaniek voor de uitlijning van de kop en staart edg. Past het eigenlijk echt wel? Antwoord is ja, het past en eigenlijk helemaal niet zo gek.


De positie van de hoofdas klopt precies als het mechaniek onder in de romp staat. De staartbuis komt ook goed uit achter al past het staart mechaniek deel net niet in het staartje van de romp.
TODO Lijstje:
- Mechaniek steunen maken onderin (alu profiel) en bovenin
- Staartbuis verlengen (moet een 900 size staart buis in

- Bevestiging voorste deel romp maken
- Koppeling vast zetten ivm laag toerental
- Test vliegen met romp
Fase 2:
- Uitlaten maken zodat deze door de onderste ramen achter steken
- Romp compleet kaal schuren en opnieuw spuiten
- Verlichting inbouwen
- Meer details plaatsen en deuren met beslag monteren
- Genieten van het vliegbeeld
