vBar vs BeastX?

Discussie in 'Flybarless' gestart door Stoomstrijkijzer, 19 aug 2012.

  1. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, België
    Cyclic ring:

    Bron: http://www.vstabi.info/forum/read.php?26,61945,61971

    Bron: http://www.helifreak.com/showthread.php?t=268182
     
  2. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.951
    Locatie:
    Rotterdam
    Hartelijk dank!

    nu nog even uitvogelen wat dat ding voor mij kan betekenen, aangezien de motor zich maar af en toe bijzonder gedraagt...

    Evt zet ik hem aan, stel alleen de max pitch waarde in op 12 ipv 13 en dan nog eens kijken of het gebeurt..
     
  3. SandorV

    SandorV

    Lid geworden:
    20 nov 2011
    Berichten:
    743
    Locatie:
    Dilsen Stokkem, limburg BE
    Jij hebt nu de mini vbar?
     
  4. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, België
    Yep, 100x strakker dan de 3GX.
     
  5. SandorV

    SandorV

    Lid geworden:
    20 nov 2011
    Berichten:
    743
    Locatie:
    Dilsen Stokkem, limburg BE
    Heb eventueel wel interesse om die over te kopen als je voor de pro gaat. Spartan RC laat te lang wachten op zich met de vortex.
     
  6. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, België
    Hoe bedoel je? De pro is een software upgrade, dus mijn mini vbar blijft hoor :p Alleen de software die er op staat ga ik updaten met de pro versie (die kost 45$)
     
  7. Vincenzo

    Vincenzo

    Lid geworden:
    20 jun 2007
    Berichten:
    414
    Locatie:
    Alken Belgie
    Even Off topic gaan maar om geen nieuwe te openen hier maar even,

    Ik heb een trex 800 in bestelling. Na lang zoeken op mijn 600efl heb ik dat 3GX systeem min of meer naar mijn zin gekregen. Nu had ik in gedachten om op de 800 toch over te schakelen naar iets anders. Eerst in gedachten naar een Beast te gaan maar ik lees hier meer goede dingen over Vbar...

    Beetje raad?
     
  8. JacobsT

    JacobsT

    Lid geworden:
    17 apr 2010
    Berichten:
    1.192
    Locatie:
    BE
    Vbar of Beast is gewoon wat je zelf verkiest hoor, in vliegeigenschappen verschillen ze bitter weinig en tenzij je een professionele 3D piloot bent ga je echt geen verschil merken indien ze beiden goed afgesteld staan.

    Blijf erbij, beslis gewoon op basis van hoe je wil gaan afstellen. Met of zonder computer.
    Indien je computer niet erg vindt zou ik zelfs de MSH Brain overwegen.
     
  9. Vincenzo

    Vincenzo

    Lid geworden:
    20 jun 2007
    Berichten:
    414
    Locatie:
    Alken Belgie
    Laat ons zeggen dat ik graag basis tot gevorderde acro vlieg, geen 3d met uizondering van eens een tictoc :)
     
  10. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.951
    Locatie:
    Rotterdam
    Wel een beetje in verhouding graag ;-)

    De mb, 3g , 3gx etc zijn in principe middenmoters
    Kwalitatief goed, maar middenmoters
    Je hebt toch vaak best ff wat tuningwerk nodig om het echt goed te laten draaien
    En ook al vliegt het in 1 keer goed, een beetje gevorderd vlieger merkt het verschil
    Daarvoor hoef je geen 3d te doen

    Laatst ben ik dus zelf van 3g naar de vstab gegaan, en het is echt een wereld van verschil
    Manier van instellen, vlieggedrag, instelbaarheid, duidelijkheid van menu's, het niet meer hoeven gokken wat je nu veranderd...

    Heb je het budget, zou ik toch zeggen dat je de vstab moet pakken
    Houdt het budget niet over, is de mb oid ook geen slechte keus
     
  11. Vincenzo

    Vincenzo

    Lid geworden:
    20 jun 2007
    Berichten:
    414
    Locatie:
    Alken Belgie
    waar kan je de V verkrijgen tegen democratische prijs? :)
    om eens te vergelijken :)
     
  12. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.951
    Locatie:
    Rotterdam
  13. chrisdv

    chrisdv

    Lid geworden:
    15 jan 2010
    Berichten:
    1.807
    Locatie:
    zuidwest friesland
  14. JacobsT

    JacobsT

    Lid geworden:
    17 apr 2010
    Berichten:
    1.192
    Locatie:
    BE
    De BeastX een middenmotor zoals de 3G of 3GX? Niet persoonlijk, maar nu klets je toch wel serieus uit je nek hoor en baseer je sowieso je mening op de goedkope kostprijs van de beastX en niet op basis van ervaringen. Bij de Vstab betaal je ook wel een deel voor de naam hoor en ze hebben lange tijd het monopolie gehad, net zoals Futaba vroeger, waardoor hun prijzen totaal niet competitief meer zijn.

    Er loopt niet voor niets een discussie BeastX vs Vstab en niet BeastX vs 3Gx ;)

    BeastX en Vstab zou ik persoonlijk op hetzelfde trapje zetten en de brain (op hetgeen ik ervan lees) MISSCHIEN zelfs net erboven? Veel recentere technologie en lijkt me veel makkelijker af te stellen op computer dan een Vstab. Ben echt verbaasd hoe de Brain overal zo een goede indruk nalaat. Kan me niet direct een negatief bericht herinneren dat ik gelezen zou hebben.
    Ik wou altijd een Vstab op men toekomstige 700 zetten (winterprojectje) maar zal vast een skookum worden tenzij de Brain me zwaar kan overtuigen. Ga denk ik de Brain testen op de nieuwe Compass Warp heli die hier binnenkort binnen gaat komen zodra ze hem releasen.
     
  15. SandorV

    SandorV

    Lid geworden:
    20 nov 2011
    Berichten:
    743
    Locatie:
    Dilsen Stokkem, limburg BE
    En ik wacht op mijn beurt weer de Spartan Vortex af, ik verwacht persoonlijk dat deze de beste eruit wordt prijs/kwaliteit gezien, misschien een voorbarige reactie, maar als je naar hun gyro's kijkt.
     
  16. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.951
    Locatie:
    Rotterdam
    Ik zie de mb al wat langer voorbij schieten..
    Mn persoonlijke indruk is dat ze niet zo zeer beter zijn hardwarematig
    Als er eenmaal problemen zijn, zijn de oplossingen hetzelfde als bij de 3g

    Alleen de basisinstelling /setup is wat beter doordacht dan bij de 3g, waardoor ze beter vliegend de maiden doen

    Met goede software kun je met een slechte gyro een hoop goed doen, terwijl slechte software de beste gyro van de wereld onderuit kan halen

    En wat je zegt heb ik ook altijd gevonden. "waarom 300+ eur als het voor de helft ook kan"
    Hij is gewoon veel beter met trillingen, en af en instellingen is gewoon makkelijker

    Of ze nog competetief zijn?
    Zolang mensen ze nog steeds kopen, blijkbaar wel :D
    Maar ik hoef hier geen pro vstab praatje te houden. De mensen die er 1 willen, weten hem doorgaans wel te vinden
    Het is ook geen verschil van dag of nacht, maar er is verschil.
     
  17. brian

    brian

    Lid geworden:
    11 okt 2011
    Berichten:
    13
    Vbar versus beastx??

    da's een no brainer..
    het enige goede dat beastx gedaan heeft is de Vbar goedkoper maken..

    Want soms gaat je heli met beastx gewoon linksaf de grond in. En de reactie van Microbeast is, letterlijk aan mij medegedeeld op de 3D masters 2012 in Venlo; ja dat doen ze soms, de aileron servo, ja, maar we weten niet wat de oplossing is. Het komt door trillingen, dat weten we wel. Ze vroegen nog wat ik vloog. Protos? Oh ja, das die belt he.. En wat voor motor? Oh, Scorpion. O ja, die hebben ook trillingen... De mensen van Scorpion konden er smakelijk om lachen. Wat een kwatsch, en een kwakzalverij, niks micro's aan.

    Maarrrrr, als je heli vliegt, dan vliegt ie goed hoor. Alleen mijn protos is nu al twee keer (Ja ezel, ik weet het) de grond ingegaan.

    Dus.. met weinig ervaring, monteer een 3GX, goedkoop en net zo goed als een een BE(A=mostofthetime)STable.. En met heliervaring? Doe een Vbar, maar dat hoef ik dan niet meer te vertellen:)

    My two cents..
    (Nou ja.. Dus binnenkort bied ik mijn Beast aan voor 300 euro, zijnde de beast tweedehands en de schade die het ding aan mijn heli toebracht. En als beast goed is dan verkoop ik het ding voor dat geld, en anders moet iedereen hier op het forum zijn mond houden dat het een betrouwbare gyro is, want iedere Beastx gebruiker weet het; af en toe linksaf de grond in. En als je dat niet erg vind.. dan vliegt de beast best wel goed)
     
  18. Vincenzo

    Vincenzo

    Lid geworden:
    20 jun 2007
    Berichten:
    414
    Locatie:
    Alken Belgie
    Is dit zo? dan is het misschien beter voor een gevorderde sportpiloot om bij het 3GX systeem te blijven in het begin?
     
  19. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.951
    Locatie:
    Rotterdam
    3gx, 3g, microbeast: ze hebben allemaal zo hun specifieke tekortkomingen.
    1 hebben ze allemaal: trilling kunnen ze echt niet tegen.

    de 3g is dan ook nog eens gestraft met als staartgyro de gp 780
    wat op zich een goede gyro is, alleen ook zo gevoelig op trilling als de neten..

    MB schijnt zo uit de doos wat minder afstelwerk nodig te hebben
    maar laatst heb ik iemand zo op standaard instelling met een 3gx zien hobbyen, en dat zag er ook totaal niet verkeerd uit (zelfs goed)

    Het is niet helemaal zo dat iedere MB zomaar af en toe linksaf gaat
    de gyro's in dat segment zijn daar blijkbaar wat gevoeliger voor
    ik heb het met mijn 3g's iig nooit gehad

    Vstab is een stuk duurder, maar het vliegt gewoon net ff beter op allerlei punten die je vooraf niet had verwacht..
    als je het budget niet hebt, niet doen.. Geen gekke dingen overhoop halen, het is ook weer niet hetzelfde verschil als een oude eend en een nieuwe merc benz S klasse
    Maar heb je het budget, een verschil zoals tussen een VW golf en een Benz C (misschien zelfs E) bv zit er gewoon echt wel tussen
     
  20. Anko

    Anko

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    4.996
    Locatie:
    Hoorn (NH)
    Student.. heb je uberhaupt wel eens met de BeastX gevlogen??...... deze doet echt niet veel meer onder voor de Vbar hoor. alleen de mogelijkheden zijn minder.(en ik vind persoonlijk het staartgevoel niet lekker.)
     

Deel Deze Pagina