VCTRC 500DFC kit bouwverslag/review

Discussie in 'bouwverslagen' gestart door Daviddutch, 24 jul 2013.

  1. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    De mijne is onderweg. Zoals besproken een net iets ander frame. Ik kan dus "gewone" servo's plaatsen. Rest zou hetzelfde moeten zijn.
     
  2. Daviddutch

    Daviddutch

    Lid geworden:
    16 jun 2012
    Berichten:
    2.491
    Ja ben benieuwd en als hij klaar is kom ik jou kant een keer op voor koffie en een VCTRC meeting;)
     
  3. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Koffie staat klaar en de meeting is alleen voor VCTRC leden toegankelijk :p
     
  4. chrisdv

    chrisdv

    Lid geworden:
    15 jan 2010
    Berichten:
    1.807
    Locatie:
    zuidwest friesland
    mbt PWM
    Understanding ESC PWM and Timing settings - HeliFreak
    PWM Formula Calculation - HeliFreak

    Zo heb ik het ook bepaald icm een castle esc en dat bleek wel goed te werken.
     
  5. Daviddutch

    Daviddutch

    Lid geworden:
    16 jun 2012
    Berichten:
    2.491
    ja zo had ik het toch berekend

    ;)
     
  6. chrisdv

    chrisdv

    Lid geworden:
    15 jan 2010
    Berichten:
    1.807
    Locatie:
    zuidwest friesland
    lol Ik zag een berekening en bedacht me dat ik daar onlangs ook iets mee had gedaan, dacht misschien nuttig maar inderdaad het zelfde :p
     
  7. Daviddutch

    Daviddutch

    Lid geworden:
    16 jun 2012
    Berichten:
    2.491
    Zo even een update na wat test hoovers ;)

    Nou daar kan ik kort over zijn, is nog niet goed....lol

    Ik vermoed de gekozen plek voor de FBL-unit en de dikke plakkert, dat deze daar debet aan hebben. Dus die ga ik eerst even op de conventionele plek bevestigen en op een dunne plakkert en dan gaan de tests weer opnieuw.

    Wordt vervolgt:cool:
     
  8. Sven75

    Sven75

    Lid geworden:
    10 apr 2013
    Berichten:
    4.196
    Locatie:
    Deventer
    En? Al verbeteringen?
     
  9. Daviddutch

    Daviddutch

    Lid geworden:
    16 jun 2012
    Berichten:
    2.491
    ja ik ga weer opnieuw beginnen:p

    Gisteren ging het gewoon goed fout (nou ja achteraf beetje fout). Wel en niet mijn eigen schuld,
    Het technische falen had niet hoeven te gebeuren(als ik gewoon wijs was geweest en na de eerste vlucht op de grond had gebleven en had gewacht op de nieuwe unit), maar ben toch de lucht in gegaan voor een 2de keer, terwijl eigenlijk al bekend(door leverancier bevestigd na uitproberen diverse zaken, dat er 1 mems sensor een eigen leven had en het staart gedeelte beïnvloede en niet compleet de stuurinput volgde).
    Was al dagenlang met de fbl-unit(+/- 20 lipos afstellen en testen) aan het stoeien en kreeg de staart niet goed op de normale manier, alleen extreme settings bleken uitkomst te bieden maar totaal afwijkend als normaal, hierna was het grootste probleem weg echter er bleef een zekere onvoorspelbaarheid.

    cyclic was perfect,
    eerste vlucht had zoals verwacht wat eigen leven in de staart maar nog vliegbaar, 2de vlucht ging ook prima tot na een bocht alles werkte, behalve de staart en de heli dus alleen rechtuit ging bij het willen maken van een return bocht. Dus ja dan maar snel aan de grond zien te krijgen op een hobbel de bobbelveld met hoog gras. Want hij was voor de rest zo recht als wat alleen bleef de staart in HH en sturen niet mogelijk was.
    Echter is auto niet mijn sterkste kant(lees nog nooit nodig gehad) dus tja dan kom je icm met hoog gras was hard neer. Schade valt mee hoor, MG tandjes weg, landingskid gebroken, 1 klein ballinkje op de kop gebroken en 1servo gear van de pitch gestript, dus totaal ongeveer 15euro.

    Ach eigen schuld dikke bult zullen we maar zeggen;)

    Onder de eerste test vlucht in het veld dus ongeveer 20minuten voor de foute:p

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  10. Sven75

    Sven75

    Lid geworden:
    10 apr 2013
    Berichten:
    4.196
    Locatie:
    Deventer
    David... Het is stil hier... Al nieuwe vorderingen? Schade hersteld?
     
  11. gevaho

    gevaho

    Lid geworden:
    4 jan 2009
    Berichten:
    1.546
    Locatie:
    Den Bosch
    nou het is geen clone van een bestaande heli....

    Het is een kruising van een trex 500 pro en een Atom 500 lijkt het wel....Maar ziet er wel goed uit!!!
     
  12. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    David heeft nog de versie die standaard size servo's gebruikt. Ik heb nu de zogenaamde "nieuwe" versie die mini sized servo's gebruikt. Verder is de rest identiek. Is in mijn geval een 500 ESP frame dus met DFC kop erop.

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 16 aug 2013
  13. Daviddutch

    Daviddutch

    Lid geworden:
    16 jun 2012
    Berichten:
    2.491

    Nee zit te wachten op de spulletjes. dus zal na mijn Parijs tripje weer doorgaan:D

    @ Gevaho, ja het is een trex 500 clone alleen de zijplaten van het frame zijn anders ik zou er ook de standaard trex500 side frames op kunnen zetten. Alles van de align is compatible lagers, gears, shafts head, tail,etc etc (als het al niet align is;)), Alleen heb ik de versie genomen waar standaard size servo in kunnen.

    Je kan ook zij platen los kopen voor een trex 500(muv dat deze maar 1.6mm dik zijn en zonder inboard tailservo, en die ik heb zijn 1.8mm met inboard tailservo)
    [​IMG]
     
  14. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    In overleg met David geen apart bouwverslag van nog een VCTRC 500 maar ik combineer het maar in dit verslag.
    Reden waarom ik de VCTRC heb gekozen is de positieve ervaring van David. Ik heb dus het andere frame met de mini servo's maar de rest is hetzelfde..

    Mijn setup:

    3 x Align DS515M
    1 x Align DS525M
    YEP 80 Amp ESC
    Turnigy Typhoon 500H Heli Motor 1800k
    Beastx

    Zoals eerder aangegeven heb ik het model met het frame met mini servo's..

    [​IMG]

    Frame is inderdaad zeer netjes. Geen scherpe randen dus schuren niet nodig. De doos kwam helaas wel wat gekreukeld aan.

    [​IMG]

    Alles heeft het overleefd alleen de canopy had wat cracks. Ik heb gemailed met de Chinees en ze hebben kosteloos een nieuwe opgestuurd..

    Omdat ik nog moet wachten op de electronica heb ik gisteren alvast de kop gedaan. Ik doe elke dag maar wat want ik heb geen haast..

    [​IMG]

    Alles een beetje uit elkaar trekken en weer in elkaar zetten en ja hoor ook ik heb een mainshaft met rare opdruk..

    [​IMG]

    Kop zit in elkaar. Komende dagen gaan we langzaam verder met de rest.

    [​IMG]

    Indruk is zeer goed tot nu toe. Ik heb bouwervaring met de HK450, Mini Protos en Align 450 Pro. Tevens heb ik een Gaui 425 in elkaar gesleuteld.
    Deze kit is vooralsnog beduidend beter dan een HK kloon en wat mij betreft "on par" met Align. Dat is onder voorbehoud want ik kan natuurlijk niet zien hoe de lagers zich houden over langere tijd. Uiteraard krijg je er ook geen boekjes bij en zitten de onderdelen gewoon in wat zakjes.
     
  15. Daviddutch

    Daviddutch

    Lid geworden:
    16 jun 2012
    Berichten:
    2.491
    Ja kan niet anders zeggen als, ziet er toppie uit,:D Ik zou me alleen de pl..s geschrokken zijn met zon doos

    Ben natuurlijk wel blij dat de kwaliteit ook constant is, want had ook gekund dat ik een topper had en jij een wrak (natuurlijk liever dat als andersom:D)

    we gaan het zien als hij ready is, zal wel worden nadat ik weer terug ben en hoop dan zelf ook weer verder te kunnen met de kostenloze replacement Unit. Wat trouwens top geregeld was van "BESTHOBBSITE" mag ook wel eens gezegd worden:D

    ben benieuwd Chow of hoe je hem straks vind fladderen.
     
  16. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Ik verwacht eerlijk gezegd geen echte problemen. Enige is , maar dat had jij al gezegd ook, is de kwaliteit van de lagers. Dat weten we niet. Maar verder is de kit voor een ervaren bouwer volgens mij echt uitstekend. Steek er nog wat goeie electronica in en je vliegt een mooie 500 voor een echt nette prijs.
     
  17. Daviddutch

    Daviddutch

    Lid geworden:
    16 jun 2012
    Berichten:
    2.491
    Kan alleen zeggen dat alle lagers de eerste harde tik overleeft hebben, eigenlijk alles op wat plastic na dat op het juiste moment schijnt te breken:rolling: Dus dat hoef jij niet meer uit te proberen;)

    time will tell !!
     
  18. Daviddutch

    Daviddutch

    Lid geworden:
    16 jun 2012
    Berichten:
    2.491
    Hij is er weer klaar voor, dus als de wind nu even hier wil gaan liggen kunnen we weer is wat proberen:D

    [​IMG]
     
  19. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    Mooi mooi man,

    zeker ook goed te zien, als het niet meer zo lang licht blijft,

    groetjes van Uwe
     
  20. Daviddutch

    Daviddutch

    Lid geworden:
    16 jun 2012
    Berichten:
    2.491
    thnx uwe en als mijn ogen meewerken moet hij inderdaad redelijk zichtbaar zijn,

    morgen alleen even nieuwe tail rotor shaft erin want bleek toch dat die het crashje niet overleeft had (zat kleine slag in)
     

Deel Deze Pagina