veel electro heli's op de club?

Hoi,

Op onze club zijn er maar 3 dagen dat je met brandstof mag vliegen
en er zijn veel meer mooi heli-vlieg dagen :wink:
Dus zit ik er aan te denken om deze zomer een electro heli aanteschaffen.

Voor dat ik iets koop wil ik eerst eens wat modellen zien vliegen,
ik zit te denken aan een Logo, t-rex600, omgebouwde raptor enz. :?:
De grote van een .30 .50 dus, geen micro.

Nou vroeg ik mij af op welke vliegclub's er veel met electro gevlogen word.
Zodat ik daar eens kan gaan kijken.

je kan ook in PB reageren,
gr Stefan

laurens zei:
Vraag 1: Hoeveel wil je uitgeven.

antwoord 1: ik denk dat het gouw tussen de 800 en 1000 Euri word.

(ik denk aan een t-rex600 of de Quick Japan ex v2)
maar ik wil ze eerst eens iets zien vliegen,
ik weet er zijn filmpjes,.. :)

De Corona is een Fp heli, zo te horen vlieg je al wat langer en is dat niet wat je zoekt. Kijk eens naar Logo serie van mikado.

Ja voor op de club zou ik zeker voor een grotere heli gaan. Groter dan een T-rex in ieder geval. Dat blijft echt speelgoed.

Vanaf een logo10 is een leuke maat. Helaas ga je het dan niet meer redden denk ik met een budget van 1000€ Wil je een beetje leuk vliegen moet je toch wel 2 dikke lipo accu's hebben. Voor dat formaat heli blijven ze duur.

Satoer zei:
Wil je een beetje leuk vliegen moet je toch wel 2 dikke lipo accu's hebben

Sorry, Michel, maar nu schiet je het doel echt voorbij.
Hij wil nog beginnen. Dan is het zeker niet noodzakelijk om direct dure lipo's aan te schaffen.
Sterker nog, in mijn optiek is dat juist niet aan te raden.

Gewoon leuk vliegen kun je zeer zeker prima doen met Nicads of Nimh pakketten. We doen dat bijna dagelijks!
Daar is dus helemaal niets mis mee en het vliegen daarmee gaat meer dan uitstekend met een Logo 10, Logo 16, Logo 20.
Bovendien scheelt het een fors bedrag in de aanschaf.

Dan zou ik voor de Logo 10 kiezen voor 12 cellen-pakketten.

vr.gr.

Joyce

logo 10 is echt een super aanschaf :) Vliegt super strak ook met wind nog. Krachtig genoeg voor leuk acro werk en standaard uit de doos vliegt het gewoon als een trein. Mijn setup (erg tevreden mee :))

Logo 10 kit standaard
Mikado Carbon staartbuis gyro houder
Mikado Carbon staartbuis servo houder
Mikado Carbon accu ondersteuning voor lipo
500mm carbon bladen (MAH straks, anderen nu)
Plettenberg orbit 20-10 motor met 23tands pinion
CC60 regelaar (v1.22 software)
Futaba R149DP
3 x Futaba S3150 op de swash
GY401 + 9254 op de staart
4s1p Flightpower 3700
5A 5V ubec.

Totaal rond de 1000-1100 euro. Ik weet zo niet hoeveel toeren maar het klinkt als 1600-1700 oid. Vliegt strak en snel. Genoeg vermogen voor lekker acro vliegen en toch makkelijk 10min per accu. Totaal gewicht minder dan 2 kg.

12cellen NiMh kan ook maar is een beetje uit de tijd ;)

Ha-eM Helifun zei:
Satoer zei:
Wil je een beetje leuk vliegen moet je toch wel 2 dikke lipo accu's hebben

Sorry, Michel, maar nu schiet je het doel echt voorbij.
Hij wil nog beginnen. Dan is het zeker niet noodzakelijk om direct dure lipo's aan te schaffen.
Nee hoor Stefan is helemaal geen beginner. Staat ook nergens in zijn tekst hoor. Hij wil beginnen met elektroheli's. Niet met heli's in het algemeen.

Even terugspiekend op zijn post geschiedenis zie ik dat hij een TZ heli heeft. Op een club wil je toch wel meer als 1 vluchtje maken zonder eerst 1,5 uur te wachten. Ik heb ook op Nicads gevlogen (met logo10) in het begin, maar die resultaten vond ik zo bedroevend dat ik snel naar een Lipo greep voor een beetje fatsoenlijke vliegtijden.

Dus, minimaal 2 accu's krachtige lipo accu's waarmee je een beetje kunt raggen.

Als je de kracht wil hebben van een 50-ger nitroheli, zal je toch echt naar een 6s setup moeten gaan denk ik.

Tadango zei:
5A 5V ubec.
12cellen NiMh kan ook maar is een beetje uit de tijd ;)

O, jee............. nu begeef je je op glad ijs :lol:
Het wordt dus ook tijd voor een update van jezelf :wink:

Een Ubec voor een beginner is zeker volkomen uit de tijd.
Een Jazz-regelaar heeft een ingebouwde BEC tot 4A.
Dat maakt een ubec dus volkomen overbodig.

Dan zijn er 4200 NiMh pakketten die mogen worden geladen met 6-8A.
Die presteren uitstekend.
Een mailtje van de fabrikant:
The battery cell could go for high-rate discharge, like situation of 80A~100A in rc-car. Some F5B members report of good performance with our cells, which they go for 250A.

vr.gr.

Joyce

Voor 800-1000 euro koop je geen Trex 600. Zoals Herman al aangeeft, een logo 10 is dan een erg leuke heli. De Century Swift is dan ook een leuke(re) optie.

L10 heeft 500 bladen
Swift 16 heeft 500- 550, en binnenkort ook 620 bladen.

Beide vliegen met 6s lipo ongeveer als een 50er. Als je het goedkoper wil koop je gewoon lipo, maar dan V28 milwaukee accu's. 100 dollar voor een 7s accu, daar kan je zo'n 10 minuten op vliegen.

Van een Sanyo 2400 mAh naar een Thunderpower 4s4p 8000 mAh. Sindsdien nooit meer terug gegrepen naar de Nicad.

Tegenwoordig vlieg ik niet echt meer met mijn logo10 Accu begint een beetje op zijn einde te raken (na 3 jaar) en heeft niet de kracht wat ik met mijn Raptor 50 heb. Ik ga hem in een schaalromp bouwen.

Mijn hart met helivliegen ligt nog steeds bij elektro, maar dan moet het eerst maar eens goedkoper worden met een minimale vergelijkbare kracht van m'n raptor 50.

Ha-eM Helifun zei:
Tadango zei:

O, jee............. nu begeef je je op glad ijs :lol:
Het wordt dus ook tijd voor een update van jezelf :wink:

Een Ubec voor een beginner is zeker volkomen uit de tijd.
Een Jazz-regelaar heeft een ingebouwde BEC tot 4A.
Dat maakt een ubec dus volkomen overbodig.

Tja.. zit je met zo'n vervelende jazz :) Ik heb liever CC ;) leukere software :) Ubec extern is ook makkelijker te vervangen als ie stuk is.... Maar het klopt, is niet meer nodig. Jeti spin regelaren hebben het nu ook al.

En die 12 cellen 4200 mAh NiMh presteren zoals die flightpower packs... maar zijn 700gram of meer terwijl die flightpowers 380 zijn, dat merk je nog wel. Flightpowers laden ook met 8A op ;)

EDIT:
Ik zeg niet dat lipo's moeten he ;) Lipo's zijn beter / meer vermogen edg maar met NiMh vliegt het ook uitstekend....

Ik noem me zelf inderdaat geen beginner meer,
ik vlieg 2jaar (heli) met TZ50 en Shuttle, het vliegwerk begint al op 3D te lijken.

Ik zoek dus ook een elc.heli met goeie 3D setup, zelf dacht ik ook zeker aan lipo's.
Wat betreft die 1000 euro, ik heb al een 401/9254 en r-149DP liggen,
dus dat scheelt ook al in aanschaf, kan de heli weer even bruter :wink:

ik ben me nog aan het verdiepen in de elc.heli setups,
want zoiets als UBEC en BEC 20/10/?? zegt mij op het moment nog weinig.

Ik wil dus ook voor ik iets koop op wat clubs kijken wat daar vliegt en hoe dat vliegt,
ik wil nl. niet na een jaar weer moeten gaan upgraden.

Stefan

Met de logo 10 hoef je eigenlijk niet up te graden ;). Koop je meteen een logo 10 carbon of 3D dan zit je helemaal goed, kost je wel snel 200 euro meer ;)

Motor is een Plettenberg Orbit 20-10. Zoek maar eens in google, genoeg info :) Dit is gewoon een type wat goed werkt in dit formaat heli's. Bekend door beproefde setup.

UBEC is de vervanger van je ontvanger accu. Je hebt immers al flinke accu's aan boord, waarom nog 1 ;) Het is een spannings regelaar die netjes 5V levert voor je electronica.

Op een club 1 zien vliegen is gevaarlijk hoor, je portomonee is zo leeg :)

Tja.. zit je met zo'n vervelende jazz Smile Ik heb liever CC Wink

Jazz, ingebouwde bec, supergovernor... Wat wil je nog meer.

CC staat bekend om zn goede klantenservice en veel sofware updates.

Gaat er dan niet een belletje rinkelen Herman? Een regelaar waar je nooit klachten over hoort vs een regelaar waar je hoort dat ze 3 keer achter elkaar zonder vragen vervangen zijn door een nieuwe?

@ Stefan, volgens mij vliegen ze op de hoofddorpse club met onder andere Acrobat SE's. Alhoewel dat een dure heli is zie je zo wat een logo 10 ongeveer kan. Op de volgende D3D wedstrijd vliegen er ook 3 electroheli's.

laurens zei:
@ Stefan, volgens mij vliegen ze op de hoofddorpse club met onder andere Acrobat SE's. Alhoewel dat een dure heli is zie je zo wat een logo 10 ongeveer kan. Op de volgende D3D wedstrijd vliegen er ook 3 electroheli's.

Ik hou het in de gaten Laurens, bedankt :!:
Begrijp ik het nou goed dat je de Jazz ESC beter vind?

Hoe ik de quick japan wil hebben, ben ik nu wel uit.
maar die T-rex600 ?
Wat vinden jullie van die Kit met motor,regelaar
http://www.mfis.net/microflight/sho...d/515?osCsid=d539744bb25522b77429072483afc310

Is die Focus Shot7(600L Brushless motor) nou krachtig genoeg
of kan je beter zelf wat samen stellen?

gr Stefan

Ik vind de Jazz beter ja.

De Trex 600 is twijfelachtig. Ik zou voor een 6s setup eerst een maand reacties van anderen afwachten, 6s is nogal aan de kleine kant voor een 50er electro. Naar mijn mening kan je dat vergelijken met een 30er. Kijk maar wat Alan Szabo met een raptor 30 doet. Je weet het dus niet zeker, het probleem is dat lipo's er misschien (waarschijnlijk) daar niet tegen kunnen.

Back