Volgens mij zijn het aantal FPV gerelateerde topics dat kapot gemaakt zijn door betweterige forumleden die het nodig vinden hun visie en manier van denken aan anderen op te dringen inmiddels niet meer op één hand te tellen.
Dan vraag ik mij af wie je als moderator, of forumbeheer, dan de hand boven 't hoofd houdt? Degenen die elke keer weer met een vooringenomen houding, en niet van zins om andere argumenten c.q. zienswijzes, aan te horen, komen hameren op zaken die al tig keer de revue zijn gepasseerd. Of personen die hier een nuttige bijdrage proberen te leveren en proberen een brug te slaan tussen degenen die kennelijk niet door één deur kunnen.
Het feit dat ik een ban heb gehad voor drie maanden omdat ik een moderator aansprak op aantoonbaar pogen een discussie te frusteren geeft al aan waar men bij MBF op inzet. Jammer. Het feit dat men het toelaat dat dergelijke discussies elke keer weer uit de hand lopen en men dus de betweterige, belerende forumleden vrij spel geeft geeft duidelijk aan dat de moderators partij kiezen.
Daarmee is duidelijk dat FPV gerelateerde discussies op het MBF hun langste tijd gehad hebben, dit is al zeker een jaar zo. Dat geldt in mijn optiek onverminderd voor het hele MBF trouwens. De meeste discussies zijn van het niveau 'ik heb auto gekochd, wertk niet, iemand moet mij NU vertelen hoe hij werkt'.
Kortom, discussies van enig niveau of die interessant zijn om te volgen zijn er (bijna) niet meer. Het MBF verliest daarmee zijn bestaansrecht als forum voor en door modelbouwers. De -echte- modelbouwer zie je hier bijna niet meer, en da's niet zonder reden natuurlijk.
Met die opmerking neem ik ook afscheid van dit forum, het voegt voor mij niks toe om hier te blijven reageren, het kost me alleen maar tijd. Iedereen weet dat ik me de afgelopen jaren ontzettend heb ingezet voor de FPV vliegers en gigantisch veel tijd en moeite heb gestoken in discussies hier op MBF, met stank voor dank mag ik wel stellen.
Adieu, tot ziens en good bye!
Sander Sassen.