Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Om het maar weer on-topic te houden, ik geloof niet dat vogels verstoort en verjaagd worden door een vliegveld voor rc vliegtuigen.
Het doden van wilde (inheemse of uitheemse) dieren zou als uiterste "redmiddel" moeten worden gebruikt als verjagen of verplaatsen van de dieren geen optie is. Uiteindelijk bepaalt moedernatuur welk diersoort inheems of uitheems is, en welk soort verjaagd of uitgeroeid gaat worden.
Om het maar weer on-topic te houden, ik geloof niet dat vogels verstoort en verjaagd worden door een vliegveld voor rc vliegtuigen.
Alles ten gunste van de vogeltjes?
is, hoe graag ik het in het algemeen eens ben met Bluefalcon, echt onzin.Natuurlijk worden vogels niet verstoord door modelvliegtuigen.
begrijp je er echt niets van en het is nu juist dat ''klagers'' zich beklagen uit angst voor die figuren zonder gezond verstand.Als je op een meter boven een kluit vogels kan hooveren en er gebeurt niks..
Denk serieus dat je letterlijk er op in moet vliegen voor die beestjes onder de indruk zijn,
En aangezien iemand met gezond verstand niet op beestjes/mensen invliegt..
begrijp je er echt niets van en het is nu juist dat ''klagers'' zich beklagen uit angst voor die figuren zonder gezond verstand.
Ook een discussie over verbieden van drones (en vergis je niet; in het verlengde ligt ook het verbieden van modelvliegtuigen in het algemeen op de loer) ontstaat niet doordat er alleen maar lieden met gezond verstand zich in ons domein ophouden.
Bescherming is in een aantal gevallen compleet doorgeslagen, op zo'n manier dat je gaat afvragen of bescherming wel het echte belang is van sommige instanties/natuurclubs.
Ten eerste: welke vogels (er zijn nogal wat soortverschillen in kwetsbaarheid), wat vind je verstoring en hoe erg is dat.
Ten eerste: welke vogels (er zijn nogal wat soortverschillen in kwetsbaarheid), wat vind je verstoring en hoe erg is dat.
Ik weet niet of de bescherming als zodanig doorgeslagen is.
Maar sommige personen verdienen er hun brood mee....
Geld is één van die onderliggende belangen, het levert geld op om zaken te verbieden zodat ze boetes kunnen uitdelen/innen.
Dat denk ik dan weer net niet,
Beheerders van Natuurgebieden hebben gewoonlijk geen bevoegdheid jou te bekeuren.
Een modelvliegtuig? Ja daar slaan ze voor op de vlucht, dat is hun natuur. Daar schrikken ze van. Maar even later zien ze waarvoor ze zijn geschrokken en zien in een modelvliegtuig geen natuurlijke vijand. Dan treedt er onmiddellijk gewenning op. Soms vliegen ze zelfs met je mee.