(Ver)bouw Formost 150 met Jetcat P80

Nog niet, de motor loopt nog niet echt lekker. Ook het weer is niet echt fijn de laatste tijd :( Wellicht dit weekend eens een vluchtje maken, zolang de motor het volhoudt. Binnenkort maar een P80 oid opzoeken......

niet lekker lopen

Nog niet, de motor loopt nog niet echt lekker. Ook het weer is niet echt fijn de laatste tijd :( Wellicht dit weekend eens een vluchtje maken, zolang de motor het volhoudt. Binnenkort maar een P80 oid opzoeken......

Het niet lekker lopen veel al tunnel problemen.
Ik gebruik golf ringen voor de voor spanning maar naar van loop van tijd kun je merken dat het minder gaat blijft dan hangen het is dan gebeurd met de tunnel er zit een groef achter het lager en je bent de voor spanning kwijt
Om het wat duurzamer te krijgen heb ik nu een tunnel bij na klaar met druk veer en bus. het wachten is op een o ring
Ook heb ik nog meer mijn best gedaan om het allemaal nog zuiverder in lijn te krijgen.
Het lijkt dat het nu al beter rond draaid. dus ben benieuwd

Klopt, dat moet ik soms ook polijsten. Smering is nu het probleem. Olie blijft achter, geen lucht genoeg door de tunnel lijkt het. Kan ook teveel tegendruk van achteren zijn...

De laatste upgrade voor de formost is voltooid :) De kist vliegt heel erg lekker maar de hvd motor liep niet betrouwbaar genoeg. Bij toeval liep ik tegen een hele mooi deal voor een Jetcat P80 aan dus die had bestemming formost.

Als er zo'n mooie motor in komt moet de formost ook een beetje opgeknapt van binnen :) De radioplaat is voorzien van een laagje carbon folie, staat netjes. Alles is ingebouwd en de kist staat weer klaar voor een testvlucht :) Wellicht is het zondag mooi weer voor een vluchtje.

cimg6561.preview.jpg

cimg6563.preview.jpg

cimg6564.preview.jpg

Dankje :) Lijkt erg leuk zo, nu hopen dat hij ook weer zo vliegt :)

Video ligt er aan of er iemand anders is. Hij vliegt goed maar vliegen en filmen tegelijk gaat nog niet denk ik... ;)

Mooi spul het dat carbon folie, lijkt net echt maar stukken goedkoper ;-)

Leuk motortje ook zal jeveel plezier mee hebben :yes:

Ja, veel goedkoper en veel minder erg voor 2.4g ;) Echte carbon plaat zorgt voor veel storing :(

Motor wil mooi starten, alleen de pomp wou niet direct primen. Is nog nieuw en klemt een tikje, moet even inlopen.....

Ik vindt alleen die ecu power kabel over de tank niet zo netjes........... nog even kijken of daar een mooiere oplossing voor is.

formost

Ziet er weer netjes uit allemaal.
succes met je p80. zal er zelf niet één kopen want lekker liggen knutselen aan een motor vind ik nog altijd het leukste om te doen. je moet er natuurlijk de spullen voor hebben , en vliegen met je eigen motor geeft net die extra kik.
gr Gerrit Jan

Klopt helemaal maar zonder machines is het geen optie :( Toen mijn knutsel 66mm de eerste bocht op een show in duitsland het begaf terwijl hij 20 vluchten ervoor perfect vloog was het genoeg geweest.

Hee ziet er zeker gelikt uit Herman!

Dus een P80 op de kop getikt gaat goedkomen dus, idd vervelend als een motor niet betrouwbaar loopt dan vliegt t ook niet ontspannen.

Wist niet dat carbon storing gaf op 2,4 weer wat geleerd, gaan we dat dus niet gebruiken!:teacher:

Al met je leds gevlogen tis nu wel heeel mooi weer:D

Carbon platen kan natuurlijk wel maar dan moet je niet een ontvanger daarop hebben liggen met van die korte antennes.

Ik zou er nog wel mee wegkomen met m`n 2x 40cm of eventueel een extra sateliet plaatsen maar ad`s niet de bedoeling.

`t is zo net zo mooi :yes:

Net even de formost inelkaar gezet voor een laatste check. Alles werkt perfect, totaal gewicht 8.5kg droog. Motor staat op 120k, moet 8.5kg vermogen opleveren ongeveer.

Ook de verlichting op beide vleugels is indrukwekkend :) Ik laat het zitten zodat ik zondag kan zien wat voor invloed het heeft. Als hij heel blijft is dat heel mooi :)

Net even de formost inelkaar gezet voor een laatste check. Alles werkt perfect, totaal gewicht 8.5kg droog. Motor staat op 120k, moet 8.5kg vermogen opleveren ongeveer.

Ook de verlichting op beide vleugels is indrukwekkend :) Ik laat het zitten zodat ik zondag kan zien wat voor invloed het heeft. Als hij heel blijft is dat heel mooi :)

Herman ik ben zeer benieuwd hoe het zondag gaat,tegen 19.30 gaat de formost mooi als een ufo door de lucht,als ik tijd heb kom ik het graag aanschouwen!!
in ieder geval blijf ik het volgen.
groetjes Rene.

Je bent altijd welkom :) Vlieg lokatie is nog onbekend. Kan appingedam worden maar ook stadskanaal misschien.

Ik vlieg er nog niet mee in het donker, zit nog maar een klein stukje led's op. Als het bewolkt is zie je dit al erg goed.

Je bent altijd welkom :) Vlieg lokatie is nog onbekend. Kan appingedam worden maar ook stadskanaal misschien.

Ik vlieg er nog niet mee in het donker, zit nog maar een klein stukje led's op. Als het bewolkt is zie je dit al erg goed.

stuur als je wilt een pb als je lokatie weet,
kan ik het met moeders overleggen.

gr rene.

Het wordt appingedam, stadskanaal is geen optie. Ik kijk morgen nog of ons veld redelijk is maar ik denk het niet.

Vandaag perfect weer :) Heerlijke zon en een mooie constante wind. Dus gelijk de formost inelkaar gezet en getankt. Motor starte direct dus naar het einde van het veld en volgas. Start was prima, je merkt niets van de led strips :) Zwaartepunt lag nu weer iets verder naar achteren, waar het hoort. Vermogen met de P80 is echt ideaal. Motor staat op 120k wat zeker richting de 9k gaat. Ook een mooi langzame low pass met full flaps is heel stabiel, ook hier geen invloed van de led's.

Helaas was het een blauwe lucht met een felle zon zodat ik de led's niet heb kunnen testen maar hij vliegt er niet minder om, en daar ging het om. Eens kijken wanneer er een wat grijzere dag is...

Back