Tadango
Forum veteraan
Gisteren de remmen wel nodig gehad. Geen wind en wat langer gras dan normaal en de formost kwam niet op snelheid. Voor het eind van de baan de remmen erop en het stuur om. Resultaat was helaas een gebroken stuur kabel.
De conus weer aargepast zodat het volledige vermogen uit de motor komt, wel nodig daar.
Ik kwam er later achter dat hij op een anders punt was gebroken dan ik dacht dus nog even snel gerepareerd. Helaas vergeten een schroefje vast te zetten wat resulteerde in een los bungelende neuspoot onder de kist.......... Doorvliegen met kans op verlies was geen idee maar een poot onder de kist bij het landen ook niet. Landing toch maar direct ingezet in hoog gras en dat ging heel goed. De neuspoot werd gelanceerd en lag een paar meter verderop. Nauwelijk schade gelukkig, alleen bij de wiel bak een scheurtje van de staalkabels die eraf getrokken werden.
Nieuwe kabels zitten er al weer op en de neuspoot zit goed vast nu
Alleen de scheur nog even lijmen en alles is weer klaar. De rem kleppen deden het wel goed want met bijna volle tanks remde hij erg goed af.
De conus weer aargepast zodat het volledige vermogen uit de motor komt, wel nodig daar.
Ik kwam er later achter dat hij op een anders punt was gebroken dan ik dacht dus nog even snel gerepareerd. Helaas vergeten een schroefje vast te zetten wat resulteerde in een los bungelende neuspoot onder de kist.......... Doorvliegen met kans op verlies was geen idee maar een poot onder de kist bij het landen ook niet. Landing toch maar direct ingezet in hoog gras en dat ging heel goed. De neuspoot werd gelanceerd en lag een paar meter verderop. Nauwelijk schade gelukkig, alleen bij de wiel bak een scheurtje van de staalkabels die eraf getrokken werden.
Nieuwe kabels zitten er al weer op en de neuspoot zit goed vast nu
