Vandaag 2 vluchten gemaakt

De kist trekt wat naar links, dat wist ik, maar dit keer was het wel erg vervelend. De vorige keer had ik hem uitgetrimd en later de flapt ingebouwd. Hierdoor dus de roeren los gehad en weer gelijk vast gezet. Even vergeten de trim weer op 0 te zetten. Ik had dus maar 3 tikjes trim over en dat was lang niet genoeg

De hele vlucht maar de knuppel naar rechts dan...... De kortere roeren vliegen wel heeeeeeeeeeeeeeerlijk. De kist stuurt super zuiver en precies. Toch nog iets meer uitslag erop want hij was nu wel heel tam. Een rol werd een slow rol (wel mooi strak

) maar dat mag wel iets meer worden, zeker handig bij turbulente landingen.
7% hoogte mee mixen was ook teveel en hij dook lekker met flaps. Dat vang je gelukkig lekker op. Hoogte reageert zooooooo lekker en met dit zwaartepunt (iets voorlijk nog) hangt hij perfect aan up met het landen.
De roeren heb ik even aangepast voor de 2e vlucht en dat vloog recht weg. Direct wielen in (had ik de eerste vlucht even niet gedaan) en netjes uit trimmen. Daarna al snel een snelle low pass en looping en rol edg. Vermogen met 7kg is prima, meer heb je niet nodig. De kist vliegt heerlijk en super zuiver. Ook inverted ongeveer evenveel drukken als normaal trekken. Ik vlieg de hele tijd met iets up maar dat voelt wel goed, zo heb ik meer het gevoel dat ik de kist onder controle heb. Een looping gaat ook prima met 7kg. Hij zet verticaal heel mooi door, beter dan ik had verwacht. De start was met 50meter (ongeveer) niet super vlot maar het gras was nog niet zo droog en voor 58mm wielen is dat erg netjes

De landing was perfect. Wielen en flaps uit en rustig met 1/3 gas rond tuffen naar het veld. Op ongeveer 60m van het veld gas dicht en de kist zweeft mooi door. Op het moment dat hij bij het veld is begin je te merken dat hij zakt en vang je hem met up perfect op. Landing is kort en zonder stuiteren
Helaas was de noorder wind nog erg koud en wouden mijn handen niet meer. Volgende keer meer goede vluchten