Verbouwen Yale heftruck

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Hier een bouwverslag van mijn yale heftruck.

Als eerst heb ik een yale heftruck gekocht:
RC Heftruck Yale 1:14 (Art.nr.10462) | Radiografisch bestuurbare Auto`s | RC Vliegtuigen en Helikopters Nijverdal

Heel traag en totaal geen hijs vermogen maar dat maakt niet uit.




Wat ben ik van plan ?
  • Snelheid verhogen door een nieuwe motor
  • hefvermogen vergoten
  • het nijgen van de mast mogelijk maken
  • een ontvanger inbouwen
  • Gewicht verhogen
  • accu vergoten

Wat moet ik nog kopen:
  • 2X snelheidsregelaar
  • Accu
  • 1X Servo
  • 6 kanaals ontvanger (sturen,vooruit/achteruit,neigen,hijsen/dalen,zwaailicht,schijnwerpertje)
Wat heb ik wel:
  • Yale heftruck
  • 2X elektro motor
  • 1X Servo
Hoe wil ik het maken ?

Ik wil het neigen van de mast door middel van een servo doen.
het hijsen/dalen wil ik met een elektromoter en dan een snelheidsregelaar (of er moet een betere optie zijn)

Mvg stephen
 
Laatst bewerkt:
Hallo

Met Johan
Ik heb er al één verbouwd maar heb de motors laten zitten.
K'heb twee snelheidsregelaars in gebouwd en twee micro servos en
de acu is een lipo van 800 mha daar rij ik een namiddag mee rond.
hier enkele foto's:
full

full

full

full

groeten johan:p:p
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo,
Welke regelaars zal ik dan nemen ??
Want om eerlijk te zijn zie ik geen verschil.

Wel bedankt en ik weet wel dat je zo een leuk heftruckje kan maken :p
 
Dat hangt van jou keuze af qua accu ed.
THOR 15HC is voor max. 12 volt.
THOR 15HV is voor 12/24 volt.
THOR 15LI is voor 2/3 lipo cellen accu's.
Bovenstaande zijn allemaal tot 18 amp. te belasten (piek 50 A)
THOR 4 is een super mini dingentje. max 4 amp. (piek 12 amp).
Voor 5-10 cellen accu's.

Zelf gebruik ik de THOR 15HC, waarom: kan je eventueel ook nog ergens anders voor gebruiken aangezien die wel power genoeg heeft.

Je zal voor jezelf een keuze kunnen maken uit bovenstaande printjes.
Ze zijn echt spuer klein, ideeal voor "mini" projecten zoals die van jou.

Ik heb ze ook in mijn Range Rover (die dingen bij de action vandaan)

Suc6
 
Hallo,


Ik weet het, het word vol propen maar als het in elkaar zit dan kan je wel lang rijden.
En je heb gelijk gewicht.
Ik heb zo gemeten en misschien heb ik een mooie oplossing gevonden.
Als het echt nodig is (liever niet) het carretje een paar CM groter maken.


Mvg
 
Hallo,


Ik weet het, het word vol propen maar als het in elkaar zit dan kan je wel lang rijden.
En je heb gelijk gewicht.
Ik heb zo gemeten en misschien heb ik een mooie oplossing gevonden.
Als het echt nodig is (liever niet) het carretje een paar CM groter maken.


Mvg
Om daar nog zo een batrij in te krijgen met twee servo's en twee regelaars en twee motoren dat wil ik zien en zal ik zeker volgen.
Laat de foto's maar komen hoor.

"veel succes zou ik zeggen".:rolleyes::rolleyes:

Groeten Johan:p:p
 
hij hoeft die accu ook niet in die opstelling te laten hé, hij kan veel compacter als je hem opensnijd en dan beetje her en der cellen wegleggen ;)

het touwtje systeem? is dat zo slecht? (als je een servo open maakt, print eruit haalt, podmeter eruit, maximum stuur nok vlak maken en dan motordraden trekken op een regelaartje dan heb je toch een pracht liertje waar dat touwtje aan vast te knopen is.) is maar een ideetje hé hoef je je niets van aan te trekken ;)

ik heb dat met een 1:10 stuur servo gedaan die pakte een Hotshot met accu en al van de grond! zonder een krimp!!!

maar we zullen zien, je hebt onze aandacht dus kom maar op met die verbouwingen!!!!!

greets
 
Ik rij zelf met een Robbe Linde heftruck en die draait op 6 volt 1300mA. Hiermee kan je rijden tot je hem spuugzat bent en dan is hij nog niet leeg.
Hier zitten 2 regelaars, een microservo en een gewone servo in.

Ben nu bezig met de verbouwing van een Bobcat. 5 microservo's en een Powerservo (17 Kg). Met een 1600mA 6 volt ontvangeraccu kan ik ongeveer een uur rijden.

Wat ik hiermee wil aangeven is dat je op 6 volt prima uit de voeten komt. een beetje zware penlites en je rijd zo 2 tot 3 uur.

Groetjes

Jeroen
 
Hallo,


Ben vandaag begonnen met de verbouwing aan de yale heftruck
Als eerst gestript en de stuur servo ingebouwt.

Update 01*

Foto-MFXTO78N-D.jpg



Foto-CWCYO34Z-D.jpg


Foto-TDZU3FW4-D.jpg


Foto-AL833TZP-D.jpg


Foto-U7GP7RNV-D.jpg


Foto-7MGAIJKC-D.jpg


Foto-WSHCFDSO-D.jpg


Foto-V83UUP8J-D.jpg


(Dit is de aandrijving waar nu de 2 kleine motoren in zitten)

Foto-MUL6FPHS-D.jpg


(De kleine motor is de oude de groote motor is de nieuwe)

Foto-BVDNVKYB-D.jpg



Dit was het weer tot aan de volgende update


Mvg stephen
 
een 540 is naast veelste groot ook veelste sterk.. je tandwielen zullen heel snel verdwenen zijn.

een speed 280 of 300 zou denk ik beter zijn en meer dan zat vermogen hebben. of was je van plan een vrachtwagen te trekken???

een lipo accu zou ook nog een uitkomst kunnen zijn in deze heftruck ;).

voor de rest ook ik kijk mee hoe je het aan gaat pakken en ben benieuwd hoe je alles weg gaat bouwen.
 
hoi stephen,

Ik heb de bruder heftruck om gebouwd. 1: 16 is ook niet groot. het is wel gelukt.
ik micro servo's gebruikt en twee regelaars van C.... . Als accu heb ik 4 penlites 1700MAh gebruikt. Als motor een 280 gebruikt. Nu alles erin zit, zit er zelfs geen lucht meer in. daarom bekijk eerst goed wat en waar je alles plaatst, want je hebt materiaal genoeg en geen ruimte.
succes met de bouw, ik blijf je topic zeker volgen

groeten Erik
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top