Verherbouwing Robbe Buchhorn

De profielen zitten er aan beide kanten op, maar aan 1 kant zit hij niet naar mijn zin, dus die moet nog even overnieuw.
Als dat gebeurt is, dan kunnen ze gelijmt/gebout worden aan de romp, en kan eindelijk de romp in de grondverf :p

Fototjes:

Vraagje:

Hoe kan ik het beste marifoon antenne's maken? Ik heb iets gelezen over topjes van vishengels oid?

Ik heb op diverse site's al gekeken, maar niet echt iets naar mijn zin gevonden, ik zoek eigenlijk iets in de richting van een gewone spriet.

Mijn boot is schaal 1:12, dus ik weet niet of daar iets voor te verzinnen is.

Groetjes, Mark

Vraagje:

Hoe kan ik het beste marifoon antenne's maken? Ik heb iets gelezen over topjes van vishengels oid?

Hoi MArk,
Die maak ik gewoon van staafje staal. Maar bij een dergelijk schaal zal messing dik genoeg zijn om stevig te zijn. IK denk dat het wel 2mm dik mag zijn of is dat te dik?
Luc

Hoi MArk,
Die maak ik gewoon van staafje staal. Maar bij een dergelijk schaal zal messing dik genoeg zijn om stevig te zijn. IK denk dat het wel 2mm dik mag zijn of is dat te dik?
Luc

Hey Luc,

2 mm is nog wel aan de dikke kant denk ik.
Waar ik dan bang voor ben is dat ze dan heel snel van de mast afbreken.
Ik wil ze ongeveer 10 cm lang houden, dus dan kom ik meer in de richting van 1 mm ofzo.

full

Die van mijn Maris II (die witte) zijn ook van een of ander flexibel materiaal, wellicht is er iemand die mij kan zeggen of die bij het bouwpakket horen, dan zou het kunnen dat ze misschien van abs zijn ofzo?

In ieder geval, wil ik twee van dit soort sprietjes ook in de Buchhorn verwerken, dus jullie ervaringen/tips hierover zijn welkom.

Groet, Mark

Laatst bewerkt door een moderator:
Ziezo, gisteren de opbouw geplamuurd en vandaag helemaal "waterproof" geschuurd.
Er zaten diverse ongewenste gaatjes in van de oude boordverlichting en schijnwerpers, dus die gelijk maar dicht gemaakt.

Ook van de middelste voorruit de spijl eruit gezaagd, ziet er toch beter uit zo.
Nu lekker laten drogen,binnenkort hier en daar nog wat lijmen en misschien nog wat plamuren, aangezien ik nog wat kleine oneffenheden tegen kwam.

Ik zit ook nog met de gedachte om zelf bolders te maken, aangezien ik die kleine zwarte plastic kikkers toch wat te klein vind, waardoor ze niet echt handig zijn.

Ff wat foto's:

Heeft er iemand een idee hoe je van die "smoke" getinte ramen kan maken?
Is dat ergens te koop?

Groet, Mark

acrylaat is in de glashandel in allerlei kleuren te krijgen, van grijs tot bruin, licht en donker.

Hoi Kuperus,

Weet jij een goed adres waar je dat kan halen, zonder dat ik een plaat moet kopen van 3 bij 2 meter en 300 euro moet neerleggen :D

Heb me rot gegoogled, maar zoals altijd zal ik wel weer verkeerd zoeken of zo.

Conrad heeft kleine stukjes, maar die heeft alleen rood, groen en transparant.

Groet, Mark

ik weet niet of zij adressen hebben, maar ze hebben iig kleine maten acrylaat. misschien dat ze ook in andere kleuren kunnen bestellen of je verder helpen (ik zoek nog verder, kan de leverancier van m`n pa van vroeger ff niet vinden :)... )

CabFabLab

je kan ook gewoon doorzichtig,kleurloos acrylaat kopen en daar dan "smoke" kleur opspuiten

een bekend r/c auto constructeur uit Japan verkoopt deze busjes ,kosten een vijftal euro en zijn bijna in elke modelbouwwinkel te koop
je verkrijgt dan een egaal verdonkerde ruit ,de "donkerte" kan je zelf bepalen door meer of minder verf erop te spuiten

mvg
Ben

ik weet niet of zij adressen hebben, maar ze hebben iig kleine maten acrylaat. misschien dat ze ook in andere kleuren kunnen bestellen of je verder helpen (ik zoek nog verder, kan de leverancier van m`n pa van vroeger ff niet vinden :)... )

CabFabLab

je kan ook gewoon doorzichtig,kleurloos acrylaat kopen en daar dan "smoke" kleur opspuiten

een bekend r/c auto constructeur uit Japan verkoopt deze busjes ,kosten een vijftal euro en zijn bijna in elke modelbouwwinkel te koop
je verkrijgt dan een egaal verdonkerde ruit ,de "donkerte" kan je zelf bepalen door meer of minder verf erop te spuiten

mvg
Ben

@ Kupurus, dat is zeker een interessante website, bedankt!

@Ben, ik had ook het idee om eventueel "Backlightspray" van Motip te gebruiken, geeft waarschijnlijk ook het zelfde resultaat.

Bedankt voor de tips heren :D

Gisteren avond nogmaals wat plekjes in de plamuur gezet, en nog wat gaatjes dicht gemaakt.
Ook nog even een uitlaatpijp in elkaar geknutseld van een balpen en een stukje van een kunststof bakje.

Groet, Mark

Laatst bewerkt:
Hey Luc, bedankt voor die site, ik ga hem a.s.a.p. even bekijken.

Ondertussen ben ik bezig met wat schuren,vijlen en boren van de bolders, als die klaar zijn dan plaats ik de foto's wel even.

Groetjes, Mark

Laatst bewerkt:
Na 2 avonden vijlen, boren, schuren en lijmen zijn de bolders klaar.

De lijm is nog niet hard, maar toch wou ik heel even kijken hoe ze op de boot stonden.
Ik denk dat ik wel kan zeggen dat het netjes is zo.
Ook ben ik aan het hobbyen geweest aan een klein ankerliertje.

Alles is nog in de bouw/afwerkfase natuurlijk.
Hopelijk kan ik deze week de onderdelen in het echt verbinden met de boot, en kan ze daarna eindelijk in de grondverf. *zucht*

Foto's voor de liefhebbers:

Uploaded with Pride

Back