Verkerk Volvo/Nieuwe Volvo Trucks van diverse merken

  • Topicstarter Topicstarter marcelinets
  • Startdatum Startdatum
Fijt blijft dat als je nu mooi wil spuiten dat je dit moet doen voor je bouwd.
En dat als je niet uitkijkt je verf uit bijt bij het in elkaar zetten van de cabine.

Ze hadden beter de cabine los van de bodem plaat kunnen houden.
Dan had je binnen en buiten mooi gedetailleerd kunnen schilderen/spuiten bekleden.

En wat doet de lijm als je er buiten mee in de zon rijd.
Er zijn veel clubs die buiten rijden in het buitenland.

Maar ja ieder zijn ding ik vind het persoonlijk niets, en te veel op een 1.24 manier van bouwen lijken Italari of Revel.
Gelukig heb ik hem niet besteld vind prijs en kwalitijd
In combinatie met hoe je moet bouwen niet passen.
Maar goed dat is mijn mening.
En straks helemaal als hij rond de 1200,- gaat kosten.

Voor de genen die hem wel hebben besteld succes met de bouw over een tijdje als jullie alles hebben.

Ik houd het bij de XC/Rally Raid Cabines kan gewoon op een Tamiya metalen chassis of eigen bouw chassis.

Dit is mijn mening en dit is niet bedoeld om een discussie uit te lokken.
En echt voor die genen die het wel mooi vinden oprecht succes met het bouwen.

Gr Frans
 
Klopt Adrie, denk dat je de cabine delen eerst moet spuiten om vervolgens de cabine in elkaar te zetten.

 
Even een reactie, niet negatief bedoeld en heeft niets te maken of ik wel of geen Verkerk Volvo cabine heb gekocht.
Aan elk merk/fabrikant van modelauto's mankeert wel iets, het is nooit 100% volmaakt.

Verkerk heeft de Volvo te mooi willen maken en alles in te veel losse onderdelen gemaakt, wat naar mijn inziens niet noodzakelijk is, om toch een mooie detaillering te verkrijgen. (beginnersfout noemen ze dit)

Het spuiten word echt een probleem met een vast interieur.
Maar het moet toch niet zo moeilijk zijn om de cabine zo aan te passen dat het interieur wel apart gemonteerd kan worden.
(dit zou tenminste voor mij geen probleem zijn)
Ik maak in al mijn modellen de interieurs zelf, die uitneembaar zijn, die bouw ik er pas in als alles is gespoten is, ook het interieur.

P.S.
Ik geen Verkerk cabine gekocht, niet omdat ik hem niet mooi vind, want de cabine ziet er best goed uit, maar het is helaas niet in mijn schaal.
Wat het chassis betreft : Dit is voor mij niet belangrijk, ik bouw alle chassis zelf van messing.
Misschien later een keertje een Verkerk Volvo cabine 2e hands kopen voor weinig en verzagen naar de maat 1:14.8 (wedico maat)

Wat ik oprecht hoop dat de lijm die gebruikt moet worden, na het spuiten van de cabine niet lijkt op het proces van Italeri of Revell, want dan is het niets best, want die vallen allemaal na 5 tot 10 jaar uit elkaar, omdat de lijm verstaffelt.

Iedereen die een Verkerk Volvo heeft gekocht : SUCCES met het bouwen, we zien de bouwverslagen met belangstelling tegemoet, maar er iets moois van !!!
 
Piet ff een vraagje, wat bedoel je met verstaffelt.
Is dit het uittreden van de weekmakers of is het wat anders?
 
Het is ook niet zo moeilijk om die veranderingen te maken maar verwacht voor die prijs dat daar over na gedacht is ik kraak hem ook niet af is alleen mijn mening.
Dat voor dat geld en straks €1200,- dat er beter over na gedacht zou zijn en dat de cabine toch echt wel in elkaar geleverd zou worden zonder lijm.

Nog maals is mijn mening.
 
dus de lijm smelt niet het kunstof aan elkaar zoals tri doet
vind t raar dat de cab niet rondom in elkaar te zetten is met dak erop en dan interieur erin schuiven
 
dus de lijm smelt niet het kunstof aan elkaar zoals tri doet
vind t raar dat de cab niet rondom in elkaar te zetten is met dak erop en dan interieur erin schuiven

bij op aceton gebaseerde lijmen heb je het versmelten wel , dit wordt door de weekmakers bewrkstelligd. Alleen niet zo best voor de gezondheid.
 
Ik zou Plasic Magic gebruiken. Heel mooie lijm, zeer sterke verbindingen en geen lijm draden of wit uitgeslagen heldere delen. Wel moeten de onderdelen naadloos op elkaar aansluiten, lijm vult geen naden op zoals normale plastic bouwdozen lijm wel vaak doet. Ik gebruik het o.a. om laser gesneden Acrylaat onderdelen aan elkaar te lijmen.
 
Wat betreft aceton, heb jaren met aceton gewerkt (honderden liters per jaar) is qua gezondheid in die hoeveelheden niet ongezond als je er gewoon mee werkt. Niet opdrinken of opsnuiven natuurlijk.
Gr. Frits
 
Hallo,
Volop aan de slag :)
Ik ga alle panelen eerst in kleur spuiten en dan pas in elkaar lijmen, de vraag blijft ook echter hier, welke lijm...:cool:
Groetjes Nico

IMG_1900.jpg
 
Pagina 6 van de handleiding: 4 tips.

Support video bij de cabine geeft aan: eerst achter-, zij- en voorkant lijmen. Dan spuiten.

Lijkt mij ook beter (of je moet de lijm oppervlakken vrij van verf weten te houden om zo lijmverbinding het sterkst te houden.)
 
Back
Top