Vandaag me helemaal suf gebelt en gekomen tot de volgende conclusie:
depron is een geweldig materiaal en vloerleggers werken er heen graag mee, makkelijk verwerken. Alleen maar lof gehoord over depron. Echter heeft niemand dat spul op vooraad hier in het westen van het land. Opslag is duur hier en bijna geen zaak heeft een grote tuin met superschuur waar opslag geen drol kost (zoals in het oosten van het land waar het absoluut geen probleem is om te halen zo te horen)
Depron word strikt geleverd per pakket. Gevolg is dat de leggers over gegaan zijn op leveringvriendelijker materiaal.
Toch nog een paar zaken gevonden voor mensen in ZH
donkergrijze depron per pakket van 20 (6mm) voor EUR 60 euro (3 per plaat) en pakket van 40 (3mm) voor EUR 84 (2,10 per plaat). Alleen per bestelling bij atlas parket in denhaag.
Wateringen Hornbach. Ondanks de negatieve berichten blijken ze toch selitac te leveren. Soort lichtgroenig materiaal wat "geribbeld" is aan 1 kant. Leverbaar per 5m2 voor EUR12,50 in formaat 80x62,5 per plaat 5mm dik OF een rol van 2mm selitac van 1mx15m voor 15 eurie. Helaas klinkt het "geribbeld" niet zo lekker in de oren
Europa parket. Was falliet gegaan en de doorstart had geen depron meer. Nou mooi wel dus en meerdere modelbouwers hebben ze alweer gevonden, want die aardige meneer wist me met plezier te vertellen dat hij witte depron had 3 en 6 mm voor vliegtuigjes. En dat alleen maar omdat ik vroeg naar enkele platen

Kosten: 3mm EUR2 per plaat 6mm EUR3 per plaat (ps tis niet echt zuidholland, maar ach

) Ow de verkoper smeekte mij om dit hier te plaatsen (was het toch al van plan

), hoe meer ze verkopen daar hoe makkelijker het blijft om in voorraad te houden.
Alpon Dordrecht verkoopt witte depron tegen woekerprijzen van 5,85 per plaat van 6mm. Als je er in de buurt woont en je geen zin hebt om ver te reizen is het misschien een optie. 3mm voor EUR2,95
En dan de echt spotgoedkope:
Vloervoordelig.nl : EUR 1,60 voor 6mm. Helaas arnhem, moet ik toch maar eens weer naar vrienden gaan die in duiven wonen
Laminaattekoop.nl: 3mm EUR1,02. Verkoopt geen 6mm. Heeft reeds een stapeltje modelbouwers in zijn klantenbestand die eigenlijk alleen bouwen met 3mm (grrrrr, ga met 6mm werken damen en heren). Locatie: Niewerkerk aan den ijssel.
Mijn keuze gaat op dit moment naar laminaattekoop.nl Heb al gebelt en geinformeerd. Ik ga maar 6 plaatjes bestellen voor mijn j3 cub trainer en lijm wel 2 platen opelkaar. Ietsje meer gewicht overall, maar het stelt mij wel in staat het model ietsje steviger te bouwen door te kruislappen en de vleugel word wel iets sterker door de lamineer techniek. Althans de vorm blijft makkelijker behouden

edit: misschien is het handiger om 10 plaatjes te bestellen, heb ik lekker wat materiaal om mee te spelen

en om het nou te laten voor die prijs ....