verse quad en vers lid

de zoveelste reicarnatie.

ik had dus afgelopen week de quad weer eens vakkundig en grondig gesloopt.:rolleyes:

probeerde wat te stunten, wat rolls en vrije vallen en dat soort gein, en dat liep dus zo af::confused: (tegenwoordig ook wel bekend als "een commandotje" ;) )
30052012223.jpg

30052012224.jpg

30052012225.jpg

30052012226.jpg

30052012227.jpg

30052012228.jpg

tijd om de quad weer te reïncarneren.:p
ik moet trouwens wel zeggen dat het frame zelf (X400/X525) echt wel heeeel erg stevig is, nog steeds is er niets aan het frame zelf kapot. verder wel zo een beetje alles, maar het frame niet)

deze keer de motoren iets dichterbij gezet, dat zou wat makkelijker moeten stunten.
een vers dekseltje over de electronica. en de electronica netjes in de quad verstopt.
een nieuwe as in een motor.
nieuwe arm
nieuwe verlichting
en zo nog wat meer..

en een avondje verder is de quad weer up and flying!:p
denk dat ik hem maar Phoenix ga noemen...

DSCF6570.jpg

DSCF6571.jpg

DSCF6572.jpg

DSCF6573.jpg

DSCF6574.jpg

DSCF6575.jpg

COG was fout, omdat de componenten nu op een andere plek zaten, maar ook dat is nu weer opgelost.:cool:

PIDs moeten wel weer aangepakt worden.. en de accu van mijn laptop houd het maar 20 minuten vol zonder 220... dus dat word weer 1X thuis gokken, daarna naar een vlieglocatie, indien nodig weer afstellen, proberen te vliegen, vloeken dat de accu van de laptop leeg is en weer naar huis om het een uurtje later weer opnieuw te doen..:help:

het houd je wel bezig zeg...:rolleyes:

Zo die had je ff vakundig de vernieling in geholpen:yes:

Maarhu hij leeft weer zo te zien.

Maaruh Accu van je laptop naar de eeuwige jachtvelden.
Waarom niet een simpel 12v > 230v omvormertje? kosten echt geen drol bij de Action dan ken je hem gewoon in de auto aan de stroom gooien :cool:

bij de weg jij bent wel van de "More is beter" qua ledjes :Fade-color
Dat zijn er best veel om zn hoedje ;)

hoe ziet dat eruit in het donker?

Ciao

hatchee.. helemaal niet aan zo een omvormer gedacht! goede tip! thanks!

ach, ik had 5 meter RGB LEDs voor weinig kunnen scoren dus ik dacht: "plakken dat spul!"
onder de armen branden ze standaard groen op de achterste en blauw op de voorste, en dan op het "hoedje" rood.
met de afstands bediening van de leds kan ik ze andere kleuren geven en de lampjes laten "lopen". ziet er ook erg vaag uit in het donker..

in het donker is het een stoot licht waar je "u" tegen zegt. maar ik kan ze dimmen als ik wil.

hier een filmpje van gisternacht, de eerste vlucht sinds hij weer in elkaar zit.
lampjes staan gewoon "aan" en niet als loop licht..
er komt meer licht vanaf dan de camera leuk vind.
dus ik zal eens in de schemer met de looplichten aan moeten vliegen om het duidelijk te maken..

deze quad gaat binnenkort in de buurt van het hoofdkantoor van de UFO freaks (niburu) een paar rondjes vliegen.. gewoon... om ze gek te maken.. hahahahahahaha
(is vlak bij mij)

Laatst bewerkt door een moderator:
HEHE dat zouden we eigenlijk met een aantal moeten doen :)
Gewoon omdat het kan :P

maaruh dat is idd een hoop licht
Beetje "hier het goedkoopst is genoeg vermogen voor laptopje :).

Ciao

ideaal zulke klanten! hahahaha

en ik heb weer 2 rollen van 5 meter kunnen scoren voor weinig maar geen rgb deze keer, blauw en groen alleen..10 meter LEDs voor 15 euro.. je blijft lachen!
maar die bewaar ik voor de flat hexa...

ik heb ook nog een paar stukken waterdichte witte strip liggen.. word nogal een lichtelijk licht gebeuren hierzo..

bedankt voor de link!

zo vandaag eens lekker wezen raggen met de quad!
eerst bleef ik trimmen... ding deed allemaal rare dingen.
bleek de flightcontroller niet meer goed vast te zitten. dubbelzijdige tape had er geen zin meer in.. paar tiewraps erover en gaan met die banaan!

camera zat niet goed op mijn pet, sorry voor het scheve beeld en dat alles links in beeld gebeurd..

baro breakout

zo.. het baro breakout bordje was binnen gekomen.
ik had de vorige baro gespietst op een tak en die was dus dood..
nu wilde ik eens een breakout bordje proberen.

ik had de verkeerde besteld zonder pull ups, dus ik kon niet de IC2 aansluitingen gebruiken, dus moest alles weer op de BMP085 aansluit punten komen. geen probleem, nog steeds is het 10X makkelijker dan de baro zelf op die plek vast te bakken.:p

dus de baro breakout van draadjes voorzien.
DSCF6580.jpg

vervolgens de draadjes op de FF gesoldeerd en het bordje netjes ingepakt in foam met tape eromheen om propwash en wind weg te houden.
DSCF6581.jpg

DSCF6583.jpg

daarna aan de pc gehangen om te kijken of ik weer netjes info uit de baro kreeg..
DSCF6584.jpg

als een speer!:p
toen ff de quad vastgemaakt aan de grond en de props op full speed laten draaien. bijna geen verschil in de readout van de baro!
ik heb nog een stukje tape gedeeltelijk over de bovenkant gedaan en nu was er al helemaal amper verschil in de readout met volgas. eroverheen blazen merkte je ook niet meer, maar de quad optillen en er was meteen een duidelijk verschil in de readout.
DSCF6586.jpg

nu maar hopen dat ik binnen kort weer kan vliegen..:(

Hoe zijn de ervaringen met de BMP085? De meeste nieuwe revisie borden hebben meestal een MS5611.

Ik heb zelf ook een BMP085 (op quadrino board) maar moet de rest v/d quad nog binnen krijgen, hopelijk morgen!

Hoe zijn de ervaringen met de BMP085? De meeste nieuwe revisie borden hebben meestal een MS5611.

Ik heb zelf ook een BMP085 (op quadrino board) maar moet de rest v/d quad nog binnen krijgen, hopelijk morgen!

Zoals je zelf al zegt word bij de laatste bordjes vaak de MS5611 gebruikt deze werkt zeer goed evenals de BMP085, deze laatste gebruik ik zelf ook en werkt zeer goed met MultiWii. Zelfs in de winderige omstandigheden zoals vandaag, zojuist nog getest.

zo net eventjes de alt hold kunnen uitproberen..

het is niet zo als het was...
correcties zijn nu heel erg schoksgewijs. ff volgas dan weer niets om op hoogte te blijven..
zal wel komen door de erg losse/agressieve PID instellingen die ik nu heb.

zal de boel weer eens wat tammer zetten denk ik..

Back