zo.. was ff een reuzel in de broek momentje..:-|
ff de boel proberen op mijn dak terras, ik wilde weten of ie ging occileren als ik snel daalde, het was mooi wind stil dus ik dacht.. "moet kunnen"
dus quad op de grond gezet en de lucht in met dat ding!

ivm de propwash meteen een beetje hoogte genomen en omdat van 1 of 2 meter dalen niet echt werkt, dakterras is de 3e verdieping = ongeveer 8 meter + 6 meter ongeveer boven het terras om een fatsoenlijke daalhoogte te hebben.

de hele dag geen zuchtje wind.. maar natuurlijk precies op het moment dat ik de quad op een mooie hoogte heb.. windvlaag! en niet zo zuinig ook
de quad hing schuin ten opzichte van de wind, en zo een goed vlieger ben ik niet, dus hoppa mee met de halve storm...
in no time was dat kreng dus 60 meter verderop boven de huizen.

ff rustig adem halen en de orientatie van de quad goed krijgen (omdat ik slechts een testje wilde doen had ik er ook geen bal op zitten om te helpen met orientatie) natuurlijk nog meer wind... en hops weer verder weg van mij voordat ik wist hoe de quad in de lucht hing..
tikkie stick naar voren geven en zien wat de quad doet.. hmmm naar links..
draaien dat ding zodat hij recht naar mij toe kijkt.. en een slim idee! ff alle lampen aanzetten en het word ook een stuk makkelijker als ik alleen blauw zie dan kijk ik recht tegen de voorkant aan, links blauw en rechts groen = ik zie de linker kant etc..
op deze manier de quad weer boven het terras gekregen. (paar zuchtjes wind maar vol in de voorkant van de quad dus makkelijk op te vangen)
boven het terras de landing ingezet, en omdat de wind de hele tijd stoten vanaf dezelfde kant af gaf hier rekening mee gehouden.
fout.. op 1.7 mtr boven de grond weer een wind stoot.. van de andere kant!:shock: dus klets quad tegen de muur aan het einde van het terras aan, prop die zonder quad rechtsaf gaat en een quad die aan de verkeerde kant van de muur op de schuur van de onderburen klettert..:shock::shock: dacht je de boel gered te hebben.. kukelt hij alsnog naar beneden..:-|
nagenoeg geen schade, de camera was van de mount afgesprongen 9stond helaas niet aan) en een kromme spinner.. that's it!

dat ik de quad van zover veilig weer over de huizen op hoogte terug kon vliegen met windvlagen ligt niet aan mijn vliegkunsten maar puur aan het FF bordje

gewoon de sticks loslaten en alleen de throttle aan de vinger houden en hij blijft ten alle tijden ongeacht de windvlagen gewoon netjes recht hangen.
kan ik mooi uitzoeken waar de voorkant is. en terug vliegen.
check.. volgende keer toch maar weer naar het vlieg veldje..