verse quad en vers lid

Heb wel meegemaakt dat de invoer kosten aan de deur betaald moest worden, dacht dat er gepint kon worden, verkeerd gedacht.
betaald op het postkantoor bij ophalen.
Had overigens wel van te voren bericht waarbij ik de waarde moest opgeven.
Edit was idd via post.nl

nope.. zit allemaal al bij de verzend kosten in.( edit: in reactie op vinnygogo, nspeirbundel postte voordat ik klaar was met tikken)
dus je betaald bij HK (of waar je ook iets besteld) gewoon het vaste tarief en klaar.
het pakket word via SCS Express verstuurd en deze draagt zorg voor de kosten.
bij zulk soort grote organisaties gaan ze gewoon van een gemiddelde uit.(win some loose some principe denk ik)
SCS Express levert het pakket weer aan UPS (of DHL) in Europa (hub zit in de UK) en betaald de kosten aan UPS.

dit is een stukje van de tracking gegevens:

2012/4/23 0915
RECEIVED VAT & CLEARANCE CHARGE FROM CONSIGNEE BY PAYPAL AND WAITING TRANSIT VIA UPS
zoals je ziet VAT (btw) en Clearance (invoer kosten) zijn ontvangen van de verzender.. niet van mij..

(jep er is weer een groot pak onderweg..vandaag staat de bruine bus voor de deur! woehoe... geen quad alleen..... toch maar weer eens een vleugel om te vliegen erbij!)

@ dutchcommando: Mmmh, vreemd verhaal. Ik heb wel meegemaakt dat ik zelf via paypal een bedrag aan SCS Express moest overmaken, voordat ze de spullen aan UPS overhandigden.

@ vinnygogo: Normaalgesproken is het zo dat, als je spullen worden getransporteerd door een koeriersdienst als UPS, FedEx, etc. je juist altijd BTW etc. betaalt (als dat van toepassing is natuurlijk).
De koerier regelt namelijk de inklaring en UPS en consorten doen dat voor zover ik weet al tijdens het transport (dus nog voordat het pakket in het land van bestemming is aangekomen). Afhandeling gaat dus wel snel, maar er zijn altijd kosten aan verbonden.

Wordt je pakket bezorgd door post.nl, dan is er een kans dat er niet wordt gecontroleerd bij de grens en dat je pakket zonder verdere kosten bij je wordt afgeleverd.

Kwam jou Turnigy 9X exemplaar ook via de UPS? Ik zie dat die van mij morgen bezorgd gaat worden, weet echter niet of je ook aan de UPS man eventueel moet betalen, iemand daar ervaring mee?

Zo dat is snel, die van mij is volgens mij eerder verstuurd en ligt sinds zaterdag in Amsterdam te wachten op iemand van PostNL die hem af wil leveren.
Verzonden via SwissMail op 09-04-2012.

Zo dat is snel, die van mij is volgens mij eerder verstuurd en ligt sinds zaterdag in Amsterdam te wachten op iemand van PostNL die hem af wil leveren.
Verzonden via SwissMail op 09-04-2012.

Die van mij is de 19e verstuurd via SCS, valt mij ook niet tegen.

En die van mij is ook binnen samen met life accu en backlight zonder bijbetalen.
Nu het FrSky spul nog, is ook net weer op voorraad.

Even door het standaard menu gelopen maar dit is zwaar bagger, dus maar snel een andere er op zetten.

En die van mij is ook binnen samen met life accu en backlight zonder bijbetalen.
Nu het FrSky spul nog, is ook net weer op voorraad.

Even door het standaard menu gelopen maar dit is zwaar bagger, dus maar snel een andere er op zetten.

ik heb welgeteld 1X de zender aan gezet met de stock firmware, daarna meteen de boel omge-flashed. helemaal geweldig nu!

ik heb er (nog) geen frsky spul in zitten.. eerst maar weer eens sparen.;)

vandaag is trouwens ook mijn FF bordje binnen gekomen.
netjes ingepakt in meerdere lagen bubbletjes plastic en foam.. ben ook wel anders gewent van GLB:rolleyes:

eerst een tijd aan ruzien geweest om de boel op de PC aan de praat te krijgen.. bleek het usb kabletje niet goed te zijn.. kabeltje van mijn camera gepakt en ping.. alles werkt.

had wel eerst de motoren verkeerd aangesloten.. toen het ff droog was probeerde ik wat test hopjes te maken.. nagenoeg geen lift, nul yaw en tegengestelde bewegingen.. :confused: schematje van de GLB site bleek fout te zijn..:mad:

alles goed nu.. dus snel maar eens proberen te vliegen!:p

zo.. was ff een reuzel in de broek momentje..:-|

ff de boel proberen op mijn dak terras, ik wilde weten of ie ging occileren als ik snel daalde, het was mooi wind stil dus ik dacht.. "moet kunnen":p

dus quad op de grond gezet en de lucht in met dat ding!:D
ivm de propwash meteen een beetje hoogte genomen en omdat van 1 of 2 meter dalen niet echt werkt, dakterras is de 3e verdieping = ongeveer 8 meter + 6 meter ongeveer boven het terras om een fatsoenlijke daalhoogte te hebben.:cool:
de hele dag geen zuchtje wind.. maar natuurlijk precies op het moment dat ik de quad op een mooie hoogte heb.. windvlaag! en niet zo zuinig ook:mad:

de quad hing schuin ten opzichte van de wind, en zo een goed vlieger ben ik niet, dus hoppa mee met de halve storm...

in no time was dat kreng dus 60 meter verderop boven de huizen.:o
ff rustig adem halen en de orientatie van de quad goed krijgen (omdat ik slechts een testje wilde doen had ik er ook geen bal op zitten om te helpen met orientatie) natuurlijk nog meer wind... en hops weer verder weg van mij voordat ik wist hoe de quad in de lucht hing..
tikkie stick naar voren geven en zien wat de quad doet.. hmmm naar links..
draaien dat ding zodat hij recht naar mij toe kijkt.. en een slim idee! ff alle lampen aanzetten en het word ook een stuk makkelijker als ik alleen blauw zie dan kijk ik recht tegen de voorkant aan, links blauw en rechts groen = ik zie de linker kant etc.. :p

op deze manier de quad weer boven het terras gekregen. (paar zuchtjes wind maar vol in de voorkant van de quad dus makkelijk op te vangen)
boven het terras de landing ingezet, en omdat de wind de hele tijd stoten vanaf dezelfde kant af gaf hier rekening mee gehouden.;)

fout.. op 1.7 mtr boven de grond weer een wind stoot.. van de andere kant!:shock: dus klets quad tegen de muur aan het einde van het terras aan, prop die zonder quad rechtsaf gaat en een quad die aan de verkeerde kant van de muur op de schuur van de onderburen klettert..:shock::shock: dacht je de boel gered te hebben.. kukelt hij alsnog naar beneden..:-|

nagenoeg geen schade, de camera was van de mount afgesprongen 9stond helaas niet aan) en een kromme spinner.. that's it!:p:p

dat ik de quad van zover veilig weer over de huizen op hoogte terug kon vliegen met windvlagen ligt niet aan mijn vliegkunsten maar puur aan het FF bordje :cool: gewoon de sticks loslaten en alleen de throttle aan de vinger houden en hij blijft ten alle tijden ongeacht de windvlagen gewoon netjes recht hangen.
kan ik mooi uitzoeken waar de voorkant is. en terug vliegen.

check.. volgende keer toch maar weer naar het vlieg veldje..:rolleyes:

Lol, herkenbaar verhaal! Stevige wind in combinatie met beginner vlieg skills kan aardig uit de hand lopen. Vooral als je ineens wind mee hebt dan wordt zo'n ding ineens heel snel heel klein en dan kun je je bijna niet meer orienteren (en helemaal niet zonder LEDs). Gelukkig ben je hem niet kwijtgeraakt en is de schade te overzien ;).

Heel knap dat je hem zo hebt kunnen redden, maar toch ook wel erg onverantwoordelijk om het op deze manier te gaan proberen. Het had natuurlijk heel anders af kunnen lopen wat het modelvliegen in een slecht daglicht kan brengen.

Maar goed het is gelukkig goed afgelopen en je heb zelf ook weinig schade opgelopen.

Zie dit wel als een goede leer voor de volgende keer.

Even een vraag over de backlight, zit daar nog een bepaalde boven/onderkant aan eigenlijk? Ik had hem er in gezet met de zwarte min draad naar de onderkant van de zender , zoals aangegeven op de plaatjes bij hobbyking, maar nu zag ik hem andersom geplaatst worden in een ander filmpje.

Als het goed is zit er aan 1 kant een soort beschermfilm (kun je overigens gewoon laten zitten) Deze kant moet tegen het lcd scherm aan en de andere kant tegen het foam.

Als het goed is zit er aan 1 kant een soort beschermfilm (kun je overigens gewoon laten zitten) Deze kant moet tegen het lcd scherm aan en de andere kant tegen het foam.

Check, ik had hem idd verkeerd om zitten, dat maakt wel degelijk uit voor de intensiteit. Nu ziet het er uit zoals ik verwachtte, dank!

lekker weertje vandaag, een paar uurtjes over..... dus ff vliegen!

eerste vlucht was nogal kort...:(
er schoot een prop los.. en ik had ze toch echt goed vast gemaakt:confused:

dwarrelde erg mooi naar beneden trouwens :rolleyes:

geen schade alleen de kop van de spinner van de prop kwijt..

filmpje zoals ik het zag:
loosing a prop pt2 - YouTube

en hoe het er vanuit de quad uitzag..
loosing a prop - YouTube

prop vastgezet met tiewraps en nog lekker 2 lipo's leeg gevlogen..:p

wilde ook nog met de epp wing vliegen maar de motor gaf een mooie rook kringel :mad:

Laatst bewerkt door een moderator:
Kan je al wat meer vertellen over je ervaringen met je FF boardje ?

( Barometer sensor er ook al op gesoldeerd ? )

Back