[Verslag] E-Sky Honey Bee CP

Goed man! Een loop is echt eng in het begin... Volgens de boekjes hoor je bovenin de loop geen pitch te geven, 0 graden dus. Dan moet wel je revo (of hh gyro) zo staan dan je op 0 pitch ook 0 staart hebt, anders draait ie weg.
Nu bovenin de loop steeds een pauze bouwen, net zo lang tot je inverted hoovert!

Groetjes,

Ton.

Bedankt voor je uitleg, is me dat ook weer duidelijk.

Ik had inderdaad 1 perfecte looping waarbij ik bovenin 0 graden pitch gaf. Die ging helemaal goed maar ik moest hem wel behoorlijk hard uitremmen op vol positieve pitch toen hij naar beneden kwam.

Hopen dat ik nog lef genoeg heb en dit kan gaan oefenen :)

Tijdens de laatste kwart van de loop hoor je dan iets positief te geven (3 á 5 graden) en dan met je aanvalshoek van je rotor en je snelheid moet je hem af kunnen vangen. Als je hem op motorvermogen alleen moet afvangen, zal je merken dat je op een gegeven moment een keer tekort komt met een crash als gevolg. Ik weet niet of je vliegtuig vliegt of hebt gevlogen, maar in feite is een loop met een heli hetzelfde. Als je motorvermogen moet gaan gebruiken om de heli 'om' te krijgen, dan is het meer een flip.

Groetjes,

Ton.

PS Dit is voor mij wel de druppel om de Dragonfly Hornet weg te doen en een Esky erbij te regelen ;)

Ik heb geen vliegtuigen gevlogen maar heb wel voldoende stickervaring op de sim opgedaan. Daar zijn de loopings uiteraard een eitje ;) Waarschijnlijk reageren je duimen in het echt toch net weer even wat anders. Maar je hebt gelijk dat ik waarschijnlijk bij het uitkomen van de looping te langzaam of te laat ben gaan op pitchen.

Lijkt me leuk als jij ook een E-Sky erbij gaat nemen, kunnen er nog meer ervaringen worden uitgewisseld.

is een t-rex niet iets voor je .
een door ontwikkelde e-sky kost +_net zo veel.
ik neem aan dat je in het bezit bent van een knappe zender en lader en de rest wat van nootzaak is.

Ik wil een echte micro. Ik probeer nu een DF #22 (Hornet 2 kloon) met BL en dd tail flybarless te vliegen, maar dat ding is zo instabiel dat ik um niet durf te flippen. De eSky is idd maar 50 euro goedkoper dan een bare T-rex, maar voor de heli's van het maatje eSky heb ik alles al liggen, motoren, ESC's, Lipo's etc. Maar goed, kan nog wel ff duren, moet de Rap nog repareren voor het seizoen over is ;)

Ton

Vanavond een crash gehad :(

Ik was nose in aan het hoveren en de heli kantelt zo voorover, het ging onwijs snel maar voor mijn gevoel kon ik niks meer doen. Achteraf denk ik dat de tuimelschijf is los gekomen waardoor ik geen schijn van kans had. Alle onderdelen heb ik gelukkig in huis alleen is het even werk omdat alles over moet naar een nieuw frame.

Schade op het eerste gezicht:
-mainframe
-rotorbladen
-waarschijnlijk kromme hoofdas

De foto's:
IMG_1664_small.jpg

IMG_1667_small.jpg

IMG_1668_small.jpg

IMG_1669_small.jpg

IMG_1670_small.jpg

Oeh, rommeltje... Snel bouwen en vliegen weer. Zo te zien kwam inderdaad je swash los, ff met superlijm aanstippen en dan in elkaar drukken.

De schade van de crash had ik van de week alweer voor elkaar, vanavond eindelijk de tijd gehad om een filmpje te schieten. Helaas geen looping want de angst van de crash zat er nog wel een beetje in.

Ook had ik geen zin om de film te bewerken of muziek erachter te zetten, gewoon rauwe beelden en het is zoals het is ;)

Klik hier voor het filmpje

/edit
Het overzetten van het filmpje is niet helemaal goed gegaan zie ik, ik heb per ongeluk ook wat msn geluidjes mee opgenomen. Wordt dus niet gek als je msn hoort terwijl deze niet eens aan staat ;)

hallo,

Ik heb mijn helicoptertje nu ook helemaal brushless gemaakt, maar ik zit met een klein probleempje. Zodra ik ineens heel veel gas geef, gaat de heli snel spinnen (tegen de klok in), en moet ik heel snel landen. Als ik wat minder hard gas geef, schiet de staart ook meteen al naar rechts.
Wat kan ik doen, zodat de staart mooi recht blijft staan als ik gas geef ?
Mijn set-up:

Razor RZ V.2 main-motor +Phoenix 10 ESC
Feigao 4100kv staart-motor + Phoenix 10 ESC
Futaba GY240 Gyro
Graupner X-412 zender/ontvanger
11,1 volt, 1800mah li-po accu

Groetjes,

Remco

En welk opzicht bedoel je rechts? Schiet hij weg op vermogen of heeft hij juist te weinig vermogen? Waarschijnlijk staat je regelaar niet goed geprogrammeerd, en welke prop gebruik je?

Wat ik zo in ieder geval uit je verhaal kan opmaken is dat je te weinig vermogen zou hebben. Controleer even of je prop niet slipt en anders kan je de motortiming wat verhogen.

/edit
Wat ik gister toch weer had. Ik breek in volle vlucht een oranje 0320 prop in de lucht. Ik denk dat ik gewoon even te extreem aan het raggen was. Dus gewoon teveel gevraagt hebben van het zaakje, wie heeft dit eerder gehad of heeft hier ervaring mee?

Hallo,

Het lijkt alsof de motor te weinig vermogen geeft. Ik gebruik de gws 3030 prop (dacht ik) incl. mount. Ik zal de motor timing als eerst even wat hoger zetten. Als dit niet helpt, ben ik er zeker van dat de prop aan het slippen is :)

Groetjes,

Remco

Hallo,

Ik ben erachter gekomen dat ik met een 4530 propje vlieg, met de prop adapter... Is het misschien handiger om terug te gaan naar het standaard Direct Drive propje? Ik vlieg met de Feigao 12mm 4100KV op de staart.

Groetjes,

Remco

Ik heb idd geen probleem met die dd en die standaard oranje GWS EP0320 prop op de Faigeo.

Ik gebruik alleen een LW200 van CSM ipv de GY240 maar dat kan niet het probleem zijn.

gr Remco

Als ik de buitenlandse fora mag geloven vliegen de meeste daar met de 4530 prop, het zou dus geen probleem moeten zijn. Het lijkt me wel uitgesloten dat die prop slipt aangezien deze met een imbus op de as zit geklemt toch? Ik zou als ik jou was toch even gaan testen met een 0320 prop, aangezien we daar allemaal hier met succes mee vliegen.

Let trouwens wel even op de temperatuur van de motor als je de motortiming omhoog zet ;)

hallo

geweldig filmpje
ik heb ook een e-sky
en er nog niet zo veel van
maar hij vliegt niet meer
heb al nieuwe motor
nieuwe giro en staart motor geprobeerd
hij draaid oncontroleerbaar linksom
alle tandwielen zijn ook ok
hij is ook niet omhoog te krijgen
op het moment als hij lijkt te stijgen verliest hij power
ik dacht eerst aan te veel pitch maar als ik die minder zet vliegt hij helemaal niet meer.

op het moment als hij lijkt te stijgen verliest hij power
ik dacht eerst aan te veel pitch maar als ik die minder zet vliegt hij helemaal niet meer.

Had ik ook. je moet de bladen echt heel "plat" (weinig pitch) zetten. dan maakt de motor meer toeren.

hij draaid oncontroleerbaar linksom

dan moet je op de regelaar (3 in 1 box) het "schroefje" waar GEEN gain bij staat meer naar de + draaien.

Ik ben ook nog niet zolang bezig. Vanochten heb ik nog een filmpje gemaakt. zie hier

de proportion schroef wil je zeggen zelfs als ik die helemaal open zet lukt het niet.
ik heb nu enkele keren met een net opgeladen bat getest en dan gaat hij ong 5sec goed omhoog en daarna zakken de toeren en draaid hij linksom
als je dan de stick veder omhoog duuwt krijgt hij het nog harder.
ik heb al met een nieuwe accu getest maar helpt ook niets.

grtz

Back