Verslag E-sky Honeybee 2 CP

@Gunskes

Verhuis stekkers die je hier kan kopen is van europa stekker naar amerika maar niet andersom

Je moet naar het land van herkomst voor een goede stekker, dus van amerika naar europa.

gr Remco

dutchhelipilot zei:
@gunskes

De accu die er standaard bij zit is ook een li Ion accu dus dat gaat goed, maar ik laad met de simprop intelli charge want de lader die er bij zit is voorzien van een amerikaanse stekker. Het is wel een world lader hij werk van 100 tot 240 V bij 50 of 60 Hz.
Ik heb een verhuis stekker in Amerika bestel bij radio shack :wink:

gr Remco

Bedoel je zo'n stekker
amstekker.jpg

deze zijn gewoon in nederland te verkrijgen hoor.
ze kosten € 1,35 incl verzendkosten.

Gr Hans

1800 is dus gewoon de beste prijs/kwaliteit.

Is er al iets bekend over de levensduur van de motoren ( hoofd en staart ) ?

2200???Wow,die was er nog niet toen ik hem kocht.

Die 2200 zal ook wat zwaarder zijn dan de 1800 denk ik en zo'n 1800 is al vrij zwaar voor een micro heli volgens mij.

"rate" -rate gyro dus. heeft geen heading hold. Ik moet de eerste micro nog zien overigens waar standaard een heading hold op zit.

Ik vlieg nu met Kokam 1500mA 3cellen 11.1v die wegen ongeveer 110 gr.
Mijn ondervinding met de esky is dat hij iets te weinig toeren maakt op zijn hoofdrotor en zijn staart verloopt naar gelang de batterij leeg raakt.
Vroeger vloog ik met een piccolo pro en die was veel stabieler vind ik.

is er een oplossing voor swasch plate,
die gaat bij mijn iedere keer uit elkaar.
moet je deze lijmen of zo.

mijn zoom had hetzelfde herman, ik heb het lager en de swash goed ontvet, en een druppel secondelijm medium dik op een papiertje gedruppeld, toen met een naald daar wat lijm vanaf gepakt en op de zijkant van het lager gedaan rondom, en toen weer in de swash gedrukt.
dat heeft het altijd prima uitgehouden.

De swash is idd niet erg stevig maar de krachten die er op komen zijn ook niet zo groot.
Het ding gaat wel eens uit elkaar, maar dat gebeurd eigenlijk alleen als je aan de kop gaat draaien of drukken.

Vanzelf heb ik nog niet gehad.

Mijn eerste crash in het gymzaalte (had geen schade btw) had ook tot gevolg dat ik hem weer in elkaar moest drukken. Maar dat was omdat een bladhouder verkeer om was gedraait.

Daarna heb ik hem niet meer uit elkaar gehad, zelfs niet bij die klap tegen de muur in Nieuwleusen

gr Remco

Back