Verslag E-sky Honeybee 2 CP

manusje zei:
is er een oplossing voor swasch plate,
die gaat bij mijn iedere keer uit elkaar.
moet je deze lijmen of zo.
Erwin Lokhorst zei:
Gerard_nl zei:
mijn zoom had hetzelfde

Ik herken dit niet hoor.
(1 van de vele)Bekende problemen van de Zoom. In sommige versies zijn ze de borg schroeven "vergeten" in de swashplate. Op runryder lopen meerdere threats over dit probleem
Zie: http://www.runryder.com/helicopter/t114478p1

Overigens schiet mijn swashplate van mijn hummingbird ook uit de lager bij een crash. Niets ernstig is alleen bij crashen, bij normaal vliegen blijft hij netjes zitten. Gewoon terug drukken en hij is weer goed. Het bespaart het breken van linkjes.

Nou hij vliegt weer, vannavond een buiten met het ding gevlogen, het was windstil en dan vliegt hij buiten ook leuk.
Je moet alleen oppassen hij is snel klein.

Kosten crash (let op vol tegen de muur)

SK055 main rotor gear met as (helaas is de as niet los) € 8 euro
SK056 Landing gear € 6,70
(www.rchelistore.com)

15 min prutsen en de oude as moeten doorslijpen, als hij krom is krijg je hem niet meer door het lager huis. Maar dat is het dan ook

Zo'n zelfde klap moet je met de raptor niet doen :wink:

gr Remco

is het mogelijk om de gyro van de heli niet te gebruiken en dan een hh gyro er op te zetten of moet je dan de regelaar/ piccoboordje ook vervangen.

wat voor regelaar adviceer je dan.

Alles zit op het board, je zou hem best kunnen overbrugen maar dan moet je solderen.

Als je anders wil denk ik dat je aan losse ontvanger, (deze kan je wel gebruiken bedenk ik nu, want het zijn twee blokjes op elkaar.
2 regelaars en een gyro nodig hebt.

Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik best redelijk tevreden over het board ben, het is geen 401 maar wat kan je verwachten van een heli van 200 euro (incl alles).

Van de week heb ik buiten getest, en heen en weer vliegen (tail in zeg maar) dan gaat hij wel met zijn kop in de vliegrichting, maar gewoon hooveren blijft die van mij redelijk op zijn plek.

Je moet zowiezo wat meer aan het ding sturen dan je gewend bent van en grote, maar het vliegt gewoon leuk, zelfs buiten (met windstil weer moet ik dan wel zeggen).

gr Remco

ik gaat hem in ieder geval ombouwen..
met losse ontvanger en kijken of de ontvanger kan blijven zitten.
en een regelaar op zoeken,
heb nog wel wat liggen en gaat het gewoon proberen.
ik zit nu te tobben met de gyro.
ik krijg hem niet goed.

Niet doen trekt de motor niet.

Als je het met de orginele zender is gaan de servo's op collective nauwelijks hen en weer, en hij vliegt prima zo.

De nick er roll hebben wel een aardige uitslag.

gr Remco

als je een sterkere motor er op wil zowel hoofd motor als heck motor en regelaar wat adviceren jullie,
kan ik mischien de motor en regelaar van een humminburd gebruiken.

ik heb nu ook de kop al stijver gemaakt,
nu kijken of hij al strakker vliegt.
dit heb ik gedaan door 2 ringetjes tussen de lagertjes en de rubbertjes te leggen,
dan druk je de rubberen ringentjes strakker aan,
nu zit er minder speling in de kop.
als je de heli in de hand liet draaien dan gaf je nick dan ging de heli niet voor over maar de rotor bladen en nu wil de heli voor over.

Zo ik ben ook begonnen met de schade op te nemen van mijn "aanraking met de muur" in Nieuwleusen(tjsa het heeft even geduurd) :lol:

Nou hier komt de lijst met onderdelen die vervangen moeten worden:

-Ovale linkje tussen tuimelschijf en kop

Nou dat was het zo'n beetje,ongelofelijk :o
Het landingsgestel was aan een kant gebroken maar dat heb ik netjes kunnen lijmen,en verder heb ik alle assen gecontroleerd en die zijn ook nog in orde.

Nu ik de rotorkop toch uit elkaar heb liggen wil ik die O-ringetjes ook vervangen door wat hardere,heeft iemand hier een adresje voor?

Trouwens,ik heb begrepen dat Jo van RCHelistore aan het experimenteren is met brushless setups en HH gyro's voor de E-sky ;-)

Groeten,
Marcel

marcel ik er er metalen ringen over de as geschoven dat de rubbertje wat vaster aan gedrukt worden.

zoals ik gemerkt heb als je hem strakker maakt dan is hij veel te tam.
als je hem eerst in de hand neem dan wil hij echt weg met nick en rol en nu niet meer als je de rubbers strakker maak.
ik wacht even op de nieuwe blad klauw en ga het dan proberen.

ACT zei:
kent iemand http://www.rcspareparts.com , ze hebben alles ook op voorraad kwa onderdelen voor de e-sky 3d

Hallo ACT,
Ik heb enkele weken geleden een bestelling geplaats, zeer goede service. Je moet wel weten dat de verzending een tijdje kan duren.
Ze geven soms een korting en laatst kreeg ik er een staartrotor gratis bij.
Groeten Bart.

bart zei:
Je moet wel weten dat de verzending een tijdje kan duren.
Groeten Bart.

Waarom kan de verzending een tijdje duren? volgens ACT hebben ze alles op voorraad dus verzendtermijn van 1 a 2 dagen lijkt me dan normaal.

Remie

hoi ik heb ze weer gemaild die rc spare parts

en het zit zo de meeste onderdelen hebben ze wel in NL op voorraad maar onderdelen als voor de auto`s die moeten nog opgevuld worden

en als zij zelf bijvullen duurt het soms 7 a 14 dagen
maar meestal hebben ze wel de onderdelen
dus gewoon even een mailtje sturen en je weet het meteen, of gewoon op de site kijken .. ze zeiden ook dat mocht een onderdeel er niet zijn dat dat niet wil zeggen dat zij hem niet hebben, en dat ik dan dat onderdeel nummer naar ze moet sturen, maar dan kan verzendtijd wel wat langer zijn maar de service maakt het allemaal goed

dus met deze info heb ik tegelijk 2x SK045 center hub set en 2 x SK047 main blades plus ze hebben de prijzen verlaagd want een paar dagen geleden ging ik kijken voor de blades en die waren toen 14,95 ex verzendkosten en 2 dagen erna opeens 13,95 beter voor mij dacht ik meteen :D

oja vergeten te melden

ze versturen wel vanuit NL als ze het op voorraad hebben

Back