Verslag E-sky Honeybee 2 CP

als je het over de 3D hebt dan ongeveer

20 a 30 minuten maar dan niet non stop
je moet wel stoppen om de tail motor wat af te laten koelen, met de v1 hangt er ook van af of je beginner bent of Pro een beginner mischien een haf uur plus al het geklooi, 7 - 15 min voor de beter vlieger

ACT zei:
als je het over de 3D hebt dan ongeveer

20 a 30 minuten maar dan niet non stop
je moet wel stoppen om de tail motor wat af te laten koelen, met de v1 hangt er ook van af of je beginner bent of Pro een beginner mischien een haf uur plus al het geklooi, 7 - 15 min voor de beter vlieger

3D, dat moet ik de eerste nog steeds zien doen met zo'n standaard aandrijving.

Idd ik haal ook een min of 20 gewoon een beetje rondvliegen en hooveren, 3D kan je vergeten met het ding, standaard dan.

Ik kom niet verder dan 10 min achtereen want dan krijg ik kramp in mijn vingers, moet nog steeds erg wennen aan een handzender.

Btw heb er net lekker buiten mee gevlogen toen begon na een min of 12 de accu toch wel wat luier te worden, maar dat is de kou, ook mijn handen vonden het minder.

Maar het ding vliegt leuk buiten en je hebt weinig ruimte nodig, ik ben ff naar een lege pakeerplaats bij een sportpark geweest.

Wat mijn wel erg opvalt is dat hij linksom perfect stuurt maar rechtom eigelijk niet goed de bocht en eigenlijk draait op de vliegrichting, maar echt goed de bocht insturen dat lukt niet.

Ik heb inmiddels wel een HAT (GWS setje van eheli) liggen, zit alleen te denken of ik eerst de motor op moet vliegen of dat hij er meteen op moet.

gr Remco

dutchhelipilot zei:
Ik kom niet verder dan 10 min achtereen want dan krijg ik kramp in mijn vingers, moet nog steeds erg wennen aan een handzender.
gr Remco

Waarom programmeer je hem niet op je eigen zender, ik vlieg mijn aerohawk met mijn eigen FC28.

Gr Hans

Chopperhens zei:
dutchhelipilot zei:
gr Remco

Waarom programmeer je hem niet op je eigen zender, ik vlieg mijn aerohawk met mijn eigen FC28.

Gr Hans
ik heb hem ook omgebouwd op mijn eigen zender.

@ manusje

hoe heb je hem omgebouwd als ik vragen mag?
kun je er gewoon een andere ontvanger in zetten?

ps. hoe lang moet je dat standaard pakketje laden met de standaard lader?

Chopperhens zei:

Satoer zei:
Hij is vast op 72 mHz :twisted:

Beide fout, er zal een dag komen dat ik toch over moet/wil, dit ding maak ik me niet zo'n zorgen over, ik heb inmiddels gezien wat hij allemaal overleeft.

Nee de reden is dat nu alles in een doos past, en ik dat wel handig vind voor het indoor, en van de zomer met de vakantie neemt het ook wat minder plaats in dan die grote raptor met zender koffer+pult, brandstof, starttoebehoren noem maar op.

Nu heb ik een doos (en een voeding met lader) maar dat is ook niet nodig als je de orginele lader (adapter) gebruikt.

En michel het is een 35 Mhz versie die kan je gewoon bestellen :wink: moet je alleen wel ff opgeven bij je bestelling.

gr Remco

remie zei:
@ manusje

hoe heb je hem omgebouwd als ik vragen mag?
kun je er gewoon een andere ontvanger in zetten?

ik heb er een andere ontvanger aangehangen voor mijn ff9
en een andere regelaar en een losse gyro geplaatst.
nu vliegt hij veel beter.
als dit goed blijft werken dan ga ik kijken voor borsteloos.

ik ben zelf ook van plan om mijn eigen zender te gaan gebruiken .
en tevens een losse regelaar en gyro (heb ik nog liggen).
maar moet je dan ook lipo safe hebben?
en is een micro piezie gyro geschikt?

Marcel zei:
@ACT: Wat bedoel je met de V1???Er is toch maar 1 soort van de E-sky CP?

Groeten,
Marcel

ja ik bedoel de v1 de eerste E-sky honey bee
kijk maar op eshopJB
(die nu een prijs weg geeft wat wel ok is als je het kan gebruiken een set E-sky onderdelen die ze rond eind maart weggeven aan een persoon die zich op hebben gegeven, maargoed ik val van mijn onderwerp af)

die heeft 3 versies v1, v2, v3
die heeft een 7 cell accu waarbij ik in het begin redelijk lang mee kon oefen vliegen, de 3D vlieg ik minder

maar wie beter wordt heeft minder vliegtijd tenzij je wat aanpast
zelf zit ik te denken wat er kan gebeuren als ik mijn e-sky samen voeg met mijn basic stamp, heeft iemand dat al getest een micro heli met basic stamp?

en wat is een "basic stamp" ?

ik hem bij picollo wel een "advanced stamp" gegeven, maar dat bedoel je vast niet :wink:

een basic stamp microcontroler - om het makkelijk te zeggen een programeerbare chip dat je kan coden met Pbasic een programeertaal
nu bouw ik ook robots naast mijn hobby RC en ik zit vaak te denken
om te kijken of het lukt om de sensors op de E-sky te zetten .. en de gyro proberen aan te sluiten op de basic stamp zodat de stamp me heli automatish zou kunnen vliegen zonder zender maar war dan alleen mogelijk zou kunnen zijn is dat je E-sky bijv vanzelf hoovert ,een object detecten en er van afvliegen, of juist op een object afgaan
maargoed ik will daarvoor nog niet mijn E-sky voor gebruiken .. heb er nog veel plezier mee.. maar ben wel van plan om het te testen op een simple electro RC auto

mocht je willen weten hoe zn basic stamp eruit ziet dan vindt je ze hier
http://www.parallax.com/html_pages/products/basicstamps/basic_stamps.asp

de BoeBot is waar ik mee begonnen ben, en met een BASIC Stamp 2p 24

en hier kan je zien wat je alvast zou kunnen maken
http://www.parallax.com/html_pages/robotics/shop/robo_comparison.asp

check het maar .... now back to Heli`s !!!

Het is :offtopic: maar die basic-stamp is niets meer dan PIC + wat onderdelen voor veel geld.
Beter rechtstreeks een PIC programmeren, veel goedkoper. :wink:

een basic stamp is een programmeerbare IC. Hij is te progrmaren door middel van de programmeertaal basic (gekend van visual basic)

o en waarom een autopilloot op een micro heli zeten.
als je nu een grote foto/film heli van zou maken zo als satoer had gedaan met zijn logo 10 dan kan ik het begrijpen.
maar een micro heli

De eerste twee aanpassingen aan de esky gedaan.

een korte antenne ipv dat lange eind draad en een GWS Direct drive motor er op.

staart5.jpg

staart6.jpg

staart7.jpg

staart8.jpg

Resultaat, antenne kan ik nog niet veel van zeggen merk tot nu toe geen nadeel, staart zoemt hard maar je kan nu goed rechtsom zonder dat hij met schokken door de bocht gaat.
Echt testen heb ik nog niet kunnen doen even tussen de buien door gevolgen, volgende week binnen testen in Eibergen

gr Remco

Back