Verslag E-sky Honeybee 2 CP

Hallo,

Pas geleden heb ik een Microheli set compleet gekocht: http://www.hobbyjapan2000.com/store...D6&PHPSESSID=1c708a5a27d6a321c6570138bac1bfa8

Hier ook wat info: http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=4660&item=3863631504&rd=1

Het is trouwens dezelfde heli als de Carboon CP en de Twister.

Een klein verslag:
afb12799.jpg

afb12800.jpg

Die antenne moet zo wel kunnen of niet???

afb12801.jpg

afb12802.jpg

Dit heli-tje ziet er erg leuk uit,is compleet gebouwd/afgesteld en je hoeft alleen maar de lipoaccu (3 cellen 1800) op te laden en wat penlites in de zender te stoppen en je kunt aan de gang :D
Alleen had ik weer pech natuurlijk,tijdens het optoeren viel me op dat de tuimelschijf en kop hevig aan het slingeren waren,dit kwam door een kromme hoofdas :nooo:
Even een mailtje gestuurd naar Hobbyjapan en ze hebben een nieuwe hoofdas opgestuurd(nadat ik de gevraagde foto's van de heli heb gemaild om te zien of ie niet gecrashed was).

Nu is ie dus vliegklaar en kan ik hem eindelijk proberen.
Voor de eerste vlucht zal ik maar even het trainingslandingsgestel eronder doen ;-)
Als ik weer nieuws heb zet ik het wel hier neer...

Groeten,
Marcel

Leuk helietje, ik heb zelf een Dragonfly, Fixed Pitch. Ik had de antenne 1st ook zoals jij hem nu hebt, maar bij mij geeft dat storing,
als ik de zender beweeg; zonder aan de knoppen/knuppels te zitten, gaan de servo's lichtjes bewegen en af en toe gaat de staartmotor rustig draaien :?
Je kan hem beter helemaal los doen, of om een kant van de heli gewikkelt. Zelf ben ik van plan een speciale, harde, korte antenne te kopen,
die verkopen ze bij Eheli. (Edit: Niet bij Eheli, maar bij Homeflyer.be :oops: )

Leuk verslagje, Groetjes Geoffrey

Je zou een korte azzar antenne kunnen kopen bij Jepe (www.rc.Jepe.biz) ik geloof dat Theo Coenen die dingen ook verkocht.
Bij m'n Zoom heb ik de antenne gewoon opgerold op een staafje plastic. Gaat bij mij prima zolang de draad zichzelf maar niet kruist. (aan de andere kant heb ik nog nooit een storing met die Berg ontvanger gehad)
Controleer voor de zekerheid ook even het uiteinde van de bladen. Soms zit het krimpfolie iets wat los, dan zou de loodveter er uit kunnen schieten.

@G: Bij een CP kan je de draad beter niet los laten hangen hoor, komt die geheid een keer tussen de bladen.

heb ook de zelfde heli nu voor en week alleen een andere naam. namelijk de tiny 2 CP. alleen wat me wel opvalt is dat de bec niet genoeg stroom naar de servo's kan leveren als je een beetje wild gaat vliegen en de servo's zijn ook niet echt 100%. je kan er niet echt precies mee sturen. heb die 4 in 1 box ookal gehackt voor een brushles regelaar\motor er op aan te sluiten. tis alleen nog ff wachten totdat de motor binnen komt. maar voor de rest vliegt hij goed. en wat ik ook wel apart vind is dat hij een CCPM tuimelschijf heeft. wat word gemixt door de zender. en tjah over de hoofdas. ik heb het zelfde probleem. ding staat een beetje krom. niet echt veel last van als hij op toeren is.

Michel,is het bij zo'n micro heli echt noodzakelijk om de main en tailmotor in te laten lopen??? :|

Groeten,
Marcel

Marcel zei:
Michel,is het bij zo'n micro heli echt noodzakelijk om de main en tailmotor in te laten lopen??? :|

Groeten,
Marcel

het is wel handig om ze in te laten lopen. sommige motoren zijn niet goed ingelopen of helemaal niet zoals bij de piccolo. de koolstofborstels zijn meestal nog nieuw vierkant wat voor vonken in de motor zorgt wat weer storing kan veroorzaken en zodoende de heli can crashen. ik heb de motoren van de tiny 2 cp iig niet laten inlopen nog geen problemen mee gehad.

Meestal ben ik ook te lui om die dingen in te laten lopen. Omdat ik er over het algemeen toch al snel een brushless inknal.
Je merkt echt duidelijk verschil in vermogen en levensduur als je een motortje goed in laat lopen. Vooral die staartmotortjes doen het een stuk langer / beter als ze goed zijn ingelopen.

ik heb net nog even snel gevlogen. maar wat me opvalt is dat hij een raar dipje heeft met de colective of iets in die richting. als ik op hoverspeed zit en doe verders niks meer met colective krijgt hij af en toe een raar dipje.. hoor je de motor opeens zwaarder draaien staart draaid weg en schiet opeens omhoog zonder dat ik wat doe. :? is best erg hinderlijk.

Wat mij opviel bij de mijne als ik de heli in de hand houd en ik laat hem optoeren,bij ongeveer halfgas gaat de voorste servo jutteren.
Op rc-universe had ik daarover al gelezen dat dat komt omdat de servosnoer vlak langs de mainmotor ligt,ik heb de draad een beetje verlegd en nu is het in orde.

Michel,kun je in het kort uitleggen hoe ik die motoren kan laten inlopen?

Marcel zei:
Michel,kun je in het kort uitleggen hoe ik die motoren kan laten inlopen?
In de faq staat een artikel hierover (nu niet bereikbaar)

De hoofdmotor kan je gewoon een 10 minuten vol gas in een glas (liefst gedistilleerd) water laten draaien. 'Het staartmotortje zo'n 1,5 uur aan een batterijtje.

Hallo allen,

Heb ook deze Esky 3d aangeschaft via een internet shop in amsterdam. De RTF set zou bevatten, een 11,1 volt lipo baterij en een lipo lader. Nu zat er echter alleen een soort tussen regelaar bij waar de batterij op aangesloten kon worden. Er staat op input: 12-15V DC output:0,8 A voor 3cell, 11,1V.
Kan ik hier een trafo met 12 volt en 1000mA output op aansluiten en krijgt deze mijn batterij wel goed vol? Ik heb nml het gevoel dat dit niet zo is?

Ik ben nieuw in deze hobby, maar zoals jullie aan het tijdstip van dit bericht kunnen zien nu al knetter verslaafd. :P

Ben na de aanschaf van Jawel een Sky Watcher, deze Esky en daarna een Dragonfly V (kloon van de hirobo XRG) pas terecht gekomen op dit forum. LOL Zit dus nog met tientallen vragen.

RCC zei:
Hallo allen,

Heb ook deze Esky 3d aangeschaft via een internet shop in amsterdam. De RTF set zou bevatten, een 11,1 volt lipo baterij en een lipo lader. Nu zat er echter alleen een soort tussen regelaar bij waar de batterij op aangesloten kon worden. Er staat op input: 12-15V DC output:0,8 A voor 3cell, 11,1V.
Kan ik hier een trafo met 12 volt en 1000mA output op aansluiten en krijgt deze mijn batterij wel goed vol? Ik heb nml het gevoel dat dit niet zo is?...

Hallo,

ik kocht ook mijn esky via deze winkel uit Amsterdam. Ik gebruik een 12v adaptor (900 mA), en dit werkt heel goed. Het lichtje op de lader gaat toch uit als de lipo volledig is opgeladen, dus ik zou er niet teveel mee inzitten dat de batterij niet vol raakt..

Adaptor kostte 12 EUR geloof ik. Wel beetje jammer trouwens dat dit niet in het pakket steekt.

Nou,dat trainingskruisje heb ik er toch maar afgehaald.
Ik ga aan het landingsgestel gewoon een rietje monteren en dan wikkel ik de antennedraad daar wel omheen,morgen in Alphen kan ie eindelijk de lucht in :banana:

Nou hij heeft eindelijk gevlogen in Alphen,en het enige wat ik moest trimmen was de staart :D
Foto's volgen nog...

Nu staat de trim helemaal naar links en de heli wil nog wat naar rechts,ik hoorde van Joost dat je dat kunt oplossen door de trim helemaal naar rechts te zetten voordat je de heli aanzet dus dat moet ik nog proberen.

Wat me wel opviel is dat hij rechtsom piroetten wel soepel doet,maar linksom lijkt het of de staartmotor met pulsen stuurt dus dan zie je de staart in stappen draaien,is dit normaal of heeft dat te maken met de gain?

Groeten,
Marcel

Weer een nieuw lid en beginneling met dit micro helitje.

Voor de mensen die graag wat meer info willen over dit type is hier een link naar een forum over de esky CP.

http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=294837

Ik probeer al een tijdje dat ding in de lucht te houden, maar dat lukt me gewoonweg niet.

Ik beleef meer plezier aan de herstellingen.
Waarschijlijk omdat ik geen andere keuze heb.

vooral veel oefenen op de sim .
bespaart je een hoop kosten ,en niet te snel alles willen .
(eigen ervaring )

Dat ziet er goed uit! Bij mij gaat het minder, ik w8 al een week op 2 stomme schroefjes van hobbydeals, die bij m'n vorige bestelling vergeten waren :roll:

Groetjes Geoffrey

Wilde dat ik daar bij was geweest, Marcel die recht op vliegt :wink: maar Marcel hoe vliegt dat nu, zo cp micro is dat wel vergelijkbaar met een grote of is het net zo traag in de besturing?

gr Remco

Back