[Verslag] My Trex 450XL CDE -> Loop and crash!

Vandaag heb ik de indeling klaar gemaakt.
Alles zit op de plek en zal moeten werken.

DSC00089.sized.jpg

Full size:
http://rcpics.rc-racingcars.com/diversen/gallery/albums/album67/DSC00089.jpg

DSC00088.sized.jpg

Full size:
http://rcpics.rc-racingcars.com/diversen/gallery/albums/album67/DSC00088.jpg

Ziet er iemand een fout in deze setup?
Voel je vrij commentaar te leveren.

Ook ben ik vandaag begonnen met het programmeren van de zender.
Beetje moeite met het configureren van de swashplate maar ik denk als dat voorbij is dat het een eitje wordt. Amstel76 en Michel pet zijn iig goeie hulp over msn! Thanks guys!

Hey NFSavage

Ziet er goed uit joh!! Tja, heb nog niet al te veel verstand van de heli's . Beetje stooring proberen te vermijden door geen gyro kabels langs de motor te laten lopen e.d. En voordat je gaat vliegen een goeie bereiktest doen.

Ben benieuwd hoe dit gaat vliegen!

Al iets ingepland voor de eerste vlucht(maiden ;) )?

Suc6 en houd hem heel :)

Groeten Ijsbrand

Dankje IJsbrand,

Geen idee wanneer de maiden komt.
Voor het weekend had dacht ik "dat zal maandag wel worden".
Maar nu wordt het misschien wel volgend weekend.

Is er trouwens iemand in omgeving twente die mij eventueel zal kunnen helpen met het programmeren van de zender als ik er echt niet uit kom? En misschien wel als vliegmaatje. Bijvoorbaad dank!

Ik heb niet veel goesting om bij een club te gaan.
Terwijl dat vast weer aangeraden wordt.

Ik zie dat je antenne dicht langs de regelaar loopt, een van de 2 zou ik naar de andere kant brengen. Als je een range-test doet doe het dan met de motor aan en laat iemand de heli vasthouden.

Je komt er vast wel. Eerst even goed de materie begrijpen en 200% zeker van je zaak zijn voordat je dat ding ook maar uberhaubt optoert.

Hou de volgorde aan zoals we gisteravond zijn begonnen en dan komt het wel goed ;)

Het is niet echt twente, maar Doetinchem is te overbrugen vanaf hengelo (O) neem ik aan.

Ziet er goed uit, en volgens mij een spannend moment.

Al die weken werk en nu moet er een keer van komen.

gr Remco

Bedankt heren voor jullie antwoorden!

@ Rhelie: Mijn antenne draad komt aan de andere kant van het frame naar buiten, het draad loopt helemaal rondom zodat ik niks hoef te wikkellen. Misschien de ESC aan de onderkant? Scherp opgemerkt trouwens ;)

@ Amstel76: We maken er wat moois van! Gaat zeker goed komen :)

@ dutchhelipilot: Ja ik voel de spanning nu ook wel stijgen nu de zender er eindelijk is en bijna alles klaar is. Ik zal proberen de maiden te laten filmen. Kunnen we het allemaal mee maken. De eerste hopjes! "yeah!"
Doetinchem is wel te doen vanaf Hengelo (o) ;)
Ben alleen afhankelijk van het openbaar vervoer en mijn OV kaart werkt alleen door de week. Je zult van me horen wanneer nodig. Alvast hartelijk dank!

esc aan de onderkant zou ook kunnen, vooral bij de eerste vlucht moet je bedacht zijn op eventuele storing en dat zou erg jammer zijn want dan is het nieuwe eraf :wink:

Vandaag was het zo ver!
De maiden flight!
En helemaal zonder brokken!

Na een hoop geklooi met het instellen van de zender kon het toch allemaal gaan gebeuren op deze mooie zaterdag middag.
Alles was mechanisch en electronisch naar mijn idee klaar voor de strijd dus het kwam alleen nog op eigen kunnen aan.

Setup van de zender was als volgt:

Throttle curve:
0 - 20 - 40 - 60 - 80 %

Pitch curve:
45 - 45 - 50 - 75 - 100 %

Enough talk, time for the pics:

DSC01760.sized.jpg

DSC01762.sized.jpg

DSC01759.sized.jpg

DSC01761.sized.jpg

Misschien wel iets vrolijker kunnen kijken...
Maar neem maar aan dat ik zo blij was als een klein kind met sinterklaas.

Vliegen ging verder goed, de tail was iets aan de hunt geslagen en fibreerde een beetje.
De traininggear was ook een beetje aan het shaken soms.

Er zijn ook filmpjes gemaakt. Nu alleen nog een webspace hebben om het op te zetten...

De maiden was dus geslaagt en de trex nog steeds heel!
100% tevreden!

Hierbij wou ik graag michel pet, amstel76 en remie hartelijk danken voor het helpen bij het programmeren van de zender en andere goeie adviesen! :wink:
Petje af heren! :thumbsup:

Mooi ding :) gelukig niks stuk gegaan en laten we hopen dat het lang zo blijft. 8) Ik heb me een dragonfly 4 heli gekocht om eens kennis te maken met deze tak van modelbouw. Hopen dat het bij mij net zo goed gaat als bij jouw :roll: al ben ik bang dat ik de eerste keer toch wat schade zal hebben.

Bedankt voor de reacties jongens!
Helaas vandaag geen mooi weer en tijd gehad om de boel wat verder af te stellen. Wel heb ik de AVCS aan de praat gekregen!

Hoop morgen weer een vlucht te kunnen maken, even kijken wat het weer doet...

@ Aaalie, Congrats met je verjaardag!

@ Rhelie, Het nieuwe is er na vandaag wel vanaf...

Neem een kijk en voel de pijn:

DSC00130.sized.jpg

Foto direct na de crash..

DSC00131.sized.jpg

Nog 1

DSC00133.sized.jpg

Deze lag 6 meter verder...

DSC00134.sized.jpg

DSC00135.sized.jpg

DSC00136.sized.jpg

DSC00137.sized.jpg

DSC00138.sized.jpg

(tail stuk is iig nog wel heel)

Hoe komt dat nou?
Heel simpel, eigenwijsheid...

Ik ben al een week of 2 lekker aan het hoveren met me trex.
Vandaag wou ik het zelfde ritme aanhouden, alleen stond er nu iets meer wind. Ik ben ook al weken aan het klooien om de AVCS aan de praat te krijgen, maar dat wil nog niet lukken, dus vloog in standart gyro mode.
Afijn, hing omhoog en omhoog. Windvlaagje, tail draaide weg. Corriegeerde hem wel maar het had weinig effect. Vloog dus half nose-in en onervaren kun je dan wel in paniek raken...
I did! Probeerde wel te landen, maar ik denk dat ik dat beter niet had kunnen doen.
Het resultaat heb je gezien...

Schade:
Zo goed als de hele kop, swashplate is nog heel, flybar ook.
Hoofdtandwiel
Hoofd as
Boom krom
Vleugeltje kapot
Rotor bladen
Skids
Flybar rods
Paddels
Vast nog wel wat..

LoL das een aardige lijst (en zelfs een samenvatting van de kop)
Lachen als een boer met kiespijn...

Sorry :oops:

Spijtig, maar.... Upgrade time :teacher: .

Succes met de opbouw,
Gr.A.

Oei wat zonde...succes met het opnieuw opbouwen.

Je weet in ieder geval wat de eerste stappen zijn....het hoveren op alle punten onder controle krijgen ;)

Tjerk,

Het doet een beetje pijn een trex in deze toestand te zien. Snel weer maken en dan weer lekker vliegen!

Succes met bouwen en we spreken elkaar weer!

Groetjes,

Jeroen

Belangrijkst is dat je weet wat je fout deed, en dat dan niet meer doet ;)
Upgrade time!

Gecondoleerd,

Ton.

Bedankt jongens voor de support!

Jullie hebben allen dit ook mee gemaakt, onderdeel van het leer proces die moet gebeuren. Vallen en opstaan, leren op de harde manier gaat het best. Ik ging er ook wel vannuit dat het eerdaags zal gebeuren, alleen wanneer is de vraag...

Heb vanavond nog even geprobeert de klap weer voor te halen.
Ik weet nog dat ik vlak boven de grond de staart weer recht had en de heli horizontaal, alleen door de val was er niks meer aan te redden (op ervaring na). Hij kwam goed op de training gear, maar klapte volgensmij dwars door de skids heen. En kwam dus met de bladen op de grond.
End of story!

En ja! we gaan upgraden!
Ik ga de "sonix" onderdelen maar eens proberen, zijn hoge verwachtingen van. Ik wou de swash nog even laten voor wat het is, de blade grips ook stock laten ivm een breekpunt. De rest dus alu.
Bumbresist skids. En de rest weer oplappen. Ben nu bijna van al dat vieze gele plastic af gelukkig, toch weer een pluspunt :)
Helaas is de canopy nog heel, ik zoek een goed excus om die te vervangen.

Kan er nu wel om lachen, ben blij dat ik de eerste crash gehad heb..

Back