[Verslag] My Trex 450XL CDE -> Loop and crash!

kheb mn #36 er ook wel is zo zien bij liggen :) denk dat het wel iets goedkoper was, maar toch doet het pijn...

je had het er gister nog over en van daag was het boem :evil: raar als je er zo over na denkt.
maar ja nu dus toch maar bling bling bling :lol:
het voor deel is dat je het meeste nu wel weet kwa afstellen .
zie het als een soort van proef op de som.

@NFSavage,

Dat is helaas flink wat schade.....

Waar wij (michel pet ,Amstel76 en ik) veel aan hadden bij de laaste crashes was dat we alles op video hadden staan.
Die filmpjes hebben we heeeel veel bekeken om te zien waar nou daadwerkelijk de problemen lagen
(we zijn er nog steeds niet helemaal overuit :wink: )
Dus misschien een tip voor de volgende keer....alles op video zetten

Succes

Haha idd Michel
We hadden het er net over gehad (ik wou graag een keer crashen zodat ik een excus zou hebben wat te bestellen) Een dag later moest het dus maar gebeurd. LoL nee geen opzet in spel ;)

@ Rene, ik heb jullie filmpjes tot in den treur bekeken, vooral de houthakcrash van Michel. Heb helaas niemand die voor mij kan filmen helaas.

Achja, zal vast niet de laatste wezen ;)

NFSavage zei:
Ik ben al een week of 2 lekker aan het hoveren met me trex.
Vandaag wou ik het zelfde ritme aanhouden, alleen stond er nu iets meer wind. Ik ben ook al weken aan het klooien om de AVCS aan de praat te krijgen, maar dat wil nog niet lukken, dus vloog in standart gyro mode.
Afijn, hing omhoog en omhoog. Windvlaagje, tail draaide weg.
Les1 van het hoveren: Hover met de neus tegen de windrichting in ;)

Van de verhalen te horen dacht ik dat die Trex redelijk crashbestendig is. Valt dus jammer genoeg tegen. Blij dat mijn teller nog op 0 staat ;)
Succes met opbouwen.

Ai ! dat is een flinke klap geweest en zo te zien door de harde landing een boomstrike. Snel de kapotte spullen wegmieteren en nieuwe bestellen ! Volgens mij heeft elke beginner wel eens zo`n dramatische afstraffing van zijn model gehad. Je hebt hem te hoog laten gaan en door een stuurfout kreeg hij de vaart erin, en daar was je nog niet klaar voor. Snel weer vliegen ! :wink:

Of nog wat oefenen op een flightsim :roll:
-
Ik denk niet dat tegengekomen te hebben ?

Zou je dit mogelijk niet zo snel gehad hebben :hammer:

Dankje heren,

Ik heb heel wat uren gemaakt op de vliegsim...
Nose-in gaat al bijna net zo makkelijk als gewoon tail in.
Probleem dat er nu "het echtheids effect" aanwezig was die je nooit op een sim hebt. Daarbij kwam het onverwacht want de minuten er voor gingen super!

Sim en realiteit liggen naar mijn idee te ver uit elkaar om het daar op af te mogen schuiven.

Satoer zei:
Van de verhalen te horen dacht ik dat die Trex redelijk crashbestendig is. Valt dus jammer genoeg tegen. Blij dat mijn teller nog op 0 staat ;)
Succes met opbouwen.

Nou dat van die crashbestendigheid valt nog wel mee. Ik heb de mijne al drie keer tegen de grond gekwakt (1x inclusief boom strike) en ik heb tot nu toe enkel de staartbuis, washout arms en tailcase vervangen. Op de foto's lijkt het asof deze trex met asfalt in aanraking is gekomen. Dat is natuurlijk al stuk harder dan gras.

Vandaag even een lijst gemaakt van wat ik moet hebben:

Main gear
Main shaft
Skids
Boom
Tail stabi fins
Flybar rod
Bracket
Paddles
Main blades
Linkage rods/links
Main blade holders
Main rotor housing
Flybar
Control Levers
Seesaw holder

Een aardige lijst voor een eerste crash, goed pech gehad denk ik.
Vallen en opstaan :)

Hey

Mijn T-rex vind ik wat nerveus. als er staan nu 315mm bladen op van align de carbon, maar die dingen zijn niet echt om over naar huis teschrijven kwa balans, :? ik moest er een hoop plakbandjes op plakken voor dat het goed was

heeft iemand een tip voor nog een stel mooie rotorbladen, het liefs in het zwart en wat langer 325 mm, ik heb al wel rond gekeken maar ik kan niet echt iets vinden, en ik ben bang dat de 325mm bladen van align ook zo slecht kwa balans zijn dus van daar deze vraag

peter

waar om neem je niet standaard bladen en spuit je die zwart.
met het balanceren van de bladen heb ik nooit problemen hoog uit 2a3 slagen er om heen

dat is waar ik heb inderdaad ook weinig onbalans in die bladen maar de stijf heid van de carbon bladen bevalt me wel ze zouden iets langer moeten zijn

peter

Hey Peter,

Koolstofbladen 315mm lang kan ik de SAB aanraden. De balans is uit de verpakking goed (mijn eigen setje behoefde niet eens een tapeje, ze zijn stijf en kunnen eventueel ook nog een tikje verdragen.
Ze zijn helaas niet zwart maar wit (op één klein randje na).

Groetjes A.

de sabs zijn ook leverbaar in carbon zwart meen ik, de glass exempleren zijn wel wit.
tenminste voor de zoom waren ze er in 2 smaken (voor de meeste SAB bladen zo)

hey

ja daar hoor ik ook erg goede verhalen over, die sab blaaden mijn vader (rover) heeft die op zijn moskito zitten en op de microstar ze bevallen erg goed als er geen zwarte bladen zijn probeer ik is sabies

@Gerard_nl
oke dan ga ik daar ook nog is naar zoeken weet je toevallig een internet sit

peter

Vandaag de onderdelen ontvangen van helidirect.
Vorige week dinsdag op de post gedaan, vanmorgen binnen.
Niet slecht, ook geen invoer oid betaald.

DSC00187.sized.jpg

DSC00192.sized.jpg

Binnenkort maar weer even herbouwen. Helaas erg weinig tijd aankomende tijd ivm school. Het reslutaat gaan jullie zeker zien ;)

Back