[Verslag] My Trex 450XL CDE -> Loop and crash!

NFSavage zei:
Hiervoor aan het prutsen geweest met een DF 04
Meer woorden wil ik er niet aan kwijt. Dit is een echte heli.

Humzz ik vlieg met me Piccolo toch beter dan met me T-rex, maar dit komt omdat ik me T-rex nog moet in vliegen.

En zonde van de crash, snel weer opbouwen en verder gaan man Suc6.

Mensen, goed en slecht nieuws.

De afgelopen tijd ging het vliegen beter en beter.
Nose-in is geen probleem meer, de cirkels gaan goed.
Stall turns, 540 stalltruns en langzaam 8tjes vliegen gingen echt super.

Tijd om een stapje verder te gaan en een loop te maken.
Afijn, naar heel wat te hebben overwogen toch maar eens doen.

Om een lang verhaal maar kort te maken, de eerste loop ging super! Echt heerlijk! Terug en nog maar eens, maar nu vanaf de andere kant.
Tegen de wind in. Kwam op dat moment even een windvlaag opzetten, heli maakte een schroef oid. Oriëntatie kwijt, paniek, Crash!

Hier wat foto's direct na de crash (alleen even de accu los gemaakt):

DSC00302.sized.jpg

DSC00303.sized.jpg

DSC00304.sized.jpg

Lag 6 meter verder

DSC00305.sized.jpg

DSC00306.sized.jpg

DSC00307.sized.jpg

DSC00308.sized.jpg

Schade tot nu toe weten te vinden:

Main blades (zullen het vast nog wel doen, maar toch vervangen)
Blade grip (zwakke punt in de kop werkt dus wel)
HS55 gestript
Tailboom
Tailboom support
Tailpiece
HS56 case
Vertical fin
Flybar krom

Daarnaast is de motor uit zijn omhulsel geschoten.
Heb de motor er nog niet uit, dus weer niet hoe of ik hem kan fixen.
Ook trof ik de lipo krom aan. Kon hem zo weer recht buigen na de crash.
Nu is hij weer hardt. Accu spanning is nog goed en de cellen individueel ook. Vraag is, kan hem nog gebruiken?

Tis me nu te warm om te sleutelen, even laten zinken deze tegenslag.

ik had het niet beter gedaan :D
beter dit dan een crash door een klein storinkje toch? :wink:
succces met de wederopbouw en geniet van het weer he 8)

Hoe krom is krom? Als de lipo iets gebogen was, is die waarschijnlijk nog best te gebruiken hoor, heb het met combat vliegen vaak genoeg gehad ;)

Effe keertje onlaten en opladen, op de spanning letten en kijken of hij nog de goeie capaciteit heeft. Waarschijnlijk niks aan de hand denk ik ;)

Suc6 met de opbouw!

Grt

het is al zovaak gezegd : eerst leren lopen, dan pas rennen.

als je niet alle orientaties perfect kunt hoveren vertrouwd, crash je hem in zo'n situatie.

succes met de wederopbouw.

Bedankt voor de reacties!

Lipo is onderzocht, spanning van elke cel is nog gelijk.
Ik laat hem vannacht buiten even in een kruik overnachten voor de veiligheid, morgen ga ik hem opladen. Maar volgensmij doet hij het nog prima. Echt super krom was hij ook niet.

@ Gerard, Ik kan in alle posities hoveren, tail, side, nose-in noem maar op. Cirkels vliegen, stall turns dus ik was er klaar voor. Je eerste inverted move is toch duidelijke de loop? of zit ik er nu naast? Had dus moeten beginnen met een inverted hover? Ik was er klaar voor. Ik kan het wel op de wind afschuiven, maar die heeft duidelijk wel een rol gehad. En ja sh!t happens.

Frame is trouwens ook gescheurd, voor nog geen 30 euro gaat hij de lucht weer in.

Ik ken de kick van een loop ;) De eerste lijkt altijd wel mooier en ronder te gaan als de tweede, de derde wordt al een eitje en de vierde kom je meestal op de grond uit :)

Achja de aanhouder wint, lekker opbouwen en weer zelfvertrouwen op doen.

LoL

Haha nee Peter, dat motiveert om het straks weer te proberen ;) :lol:
Na de 3e stoppen dus :?

Heb er vannacht even over geslapen, weet nu wat ik allemaal fout deed.
Was ook weer superstom, maarja dat zeg je altijd na afloop als je gecrashed bent.

Kerels Tj,
wat doe je nu dan. Ik heb het nog zo voorgedaan hoe het mag en jij drukt em de grond in. Trouwens bij mij ging de heli ook eerder loopen dan dat ik ging nose innen, maakt volgens mij niet uit hoor. Jij was er wel aan toe. Met de grote helies is het denk ik sowieso allemaal makkelijker.
Ik ga nu ook sparen voor een brushless motor. mijn brushed motorretje heeft de strijd al opgegeven: er is 1 van de borstels in de hens gegaan. Best wel een gaaf gezicht: een electro heli die rookt als een brandstof heli. En hij gaf nog licht ook.
Goed te zien dat je naar een stinger 50 uit ziet...
vindt je vriendin de snuggere uitspraak onderaan ook okay?

O, laat even weten als de stinger er is , ik vind het altijd leuk om even in een bouwdoos te snuffelen!

Groet
Steven

Haha :lol:

Had ook graag jou x400 met rook effecten gezien!
Al een brushless setje op het oog?

LoL, vind jou uitspraak nog veel mooier! Moet er elke keer weer om lachen :D

Ik zal je wel een belletje doen zodra hij binnen is!
Als ik me dan in kan houden om niet meteen te gaan bouwen :oops:

@Willem-jan:
Dan moet je wel zorgen dat ie jou als eerste belt.
Ik heb toch al een voorsprong van een paar kilometers :D

Maar ,ik zag gister dat het een arf heli is? Ik zag iig geen kit ofzo dus ik ben bang dat we allebei achter de boot vissen en dat ie al gevlogen heeft voordat een van ons em gezien heeft...

greetz
steven

:music:
gezellig hiero.

Ik geef het op . Ik ga em toch wel zien , hoe dan ook. :proost:

Volgens mij moet ik het maar eens :ontopic: sturen, we zijn ver afgedwaald.

steven

heimhelicopters zei:
@Willem-jan:
<bla>

Er zal toch nog een motor e.d. en curves inmoeten, dus denk dat we 'm tegelijk voor het eerst zien vliegen ;). Maar als Remco al voor ons kijkt zullen we er niet veel meer aan hoeven doen.

Back