Mensen, goed en slecht nieuws.
De afgelopen tijd ging het vliegen beter en beter.
Nose-in is geen probleem meer, de cirkels gaan goed.
Stall turns, 540 stalltruns en langzaam 8tjes vliegen gingen echt super.
Tijd om een stapje verder te gaan en een loop te maken.
Afijn, naar heel wat te hebben overwogen toch maar eens doen.
Om een lang verhaal maar kort te maken, de eerste loop ging super! Echt heerlijk! Terug en nog maar eens, maar nu vanaf de andere kant.
Tegen de wind in. Kwam op dat moment even een windvlaag opzetten, heli maakte een schroef oid. Oriëntatie kwijt, paniek, Crash!
Hier wat foto's direct na de crash (alleen even de accu los gemaakt):
Lag 6 meter verder
Schade tot nu toe weten te vinden:
Main blades (zullen het vast nog wel doen, maar toch vervangen)
Blade grip (zwakke punt in de kop werkt dus wel)
HS55 gestript
Tailboom
Tailboom support
Tailpiece
HS56 case
Vertical fin
Flybar krom
Daarnaast is de motor uit zijn omhulsel geschoten.
Heb de motor er nog niet uit, dus weer niet hoe of ik hem kan fixen.
Ook trof ik de lipo krom aan. Kon hem zo weer recht buigen na de crash.
Nu is hij weer hardt. Accu spanning is nog goed en de cellen individueel ook. Vraag is, kan hem nog gebruiken?
Tis me nu te warm om te sleutelen, even laten zinken deze tegenslag.