Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Stel je hebt een governor ingesteld en je geeft pitch, de governor geeft dan meer trottle, verminder pitch en de governor neemt throttle terug.

Een v-curve voor de thottle is toch is in dat opzicht toch niet anders? Voor aileron en elevator zou je ook zoiets kunnen instellen als je zender die optie heeft (de kds heeft dat niet).
Met wat experimenteren zou je met curves toch ook een verbetering kunnen bereiken tov een vlakke throttle.

In principe blijft een elektromotor onder belasting gewoon z'n toerental behouden maar trekt hij meer stroom tot de motor verbrand als de belasting te groot wordt. Juist doordat de lipo meer stroom moet leveren daalt de spanning en daarmee het toerental (want dat is kv > toeren/volt). Zou de spanning niet dalen dan is een governor of v-curve niet nodig en blijft bij een flat throttle de headspeed gelijk tot je de motor overbelast.
Corrigeer maar als ik iets verkeerd heb ;)

jup!

als alles 100% op elkaar werkt, is een 100% vlakke curve no problemo
heb je een zwakke schakel word een v nodig als je geen governor wilt

sterker, als het toerental hetzelfde moet zijn, moet je eigenlijk een v instellen vanwege bovenstaande redenen, ook al hoor je de toeren niet zakken (zeker bij erg hoge toerentallen hoor je het verschil niet tussen een 200rpm extra), ze doen het wel onder belasting

Maar idd, jelle laat eens wat horen als je getest hebt

Heel wat reacties :mrgreen:

Ik heb al eens een platte curve van 95% geprobeerd maar dat was geen succes, 85% platte curve was dan al beter maar dan blijf je met een lage headspeed. Ik zal de volgende keer dat ik ga vliegen een v curve met 90% in het midden proberen en ook eens met 95% in het midden. Daarna kijk ik wat lekkerste vliegt..

Edit: trouwens, in heb een max pitch van 11 graden dus daar zal het niet aan liggen.

Laatst bewerkt:
Ik zit eens wat naar de scorpion motors te kijken en kwam deze tegen:
HK-2221-8 V2 (3595 KV)

Normaal zou deze wel moeten passen, maar is mijn KDS regelaar van 40A dan nog genoeg? Ik zie dat er staat:
Max Continuous Current ............................... 45 Amps

Dat is dus meer dan mijn regelaar (40A)..

Helemaal origineel niet..

Maar of jouw kunsten voldoende zijn om die 40 amp barriere voor een tijdje te doorbreken?
Dan moet je dus 5 a 10 sec oid echt helemaal flatout gaan...

Wilde jij geen 450 erbij hebben dan? Vind het een perfect formaat om even vlot ergens wat te vliegen.

Alleen is die minder geschikt om even op een parkeerterrein te vliegen. Daarom zal ik altijd een 450 willen hebben. Zou wel een keer een "merk" 450 willen. M'n kloon is prima verder hoor maar lijkt me wel leuk iets aparts te hebben..

Je kan deze van hem overnemen. krijg je geen spijt van. Zit ook een Scorpion motor op en HS-65MG servo's op de swash en S9257 op de staart+GY401.

Nee, als ik m'n Align kloon zou vervangen dan een Rave of Mini Protos ofzo.. Helaas heeft Gaui geen 450 klasse. Zou ik anders ook zeker overwegen..

Even los daarvan. Ik heb een in mijn ogen schitterende Align kloon. Mooi gepimped en vliegt prima. Een echte Align ernaast is dan beetje dubbelop. Liever dan een ander modelletje.
Maar goed. Voorlopig meer te wensen dat uit te geven even. Heb de extra lipo's binnen voor de Walkera Genius CP. Plus extra main en tailblades. De laatste sloop ik nooit maar je zal net zien dat ik in Suriname op dag 1 wel wat sloop. Dus voor de zekerheid maar mee besteld..

Ik bouw een huis in Suriname. Ben er dus 1-2 keer per jaar. Over 14 dagen vertrek ik weer voor een maand. Ik kan wel een 450 meenemen maar in de praktijk komt er weinig van vliegen. Best druk die maand. Dus voor een snelle fix neem ik de Genius mee. Vorige keer had ik de mcpx mee maar daarvan waren alle servo's zo'n beetje naar z'n grootje na een maand. De servo's van de walkera zijn dicht dus ik hoop dat die wel de trip overleefd.

En vooral lekker vliegweer meestal en veel ruimte. Daar kun je wel met een 700 je achtertuin in ;)

Back