Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Ik vind de originele lipo's van de mcpx best vlot inkakken tijdens de vlucht. Vandaar een paar van die nanotechs. Ben benieuwd hoe dat bevalt..

Ik let er wel op omdat de Genius dat niet heeft.. Die blijft constant en opeens is het over..

gezien het kleine volume en de kleine massa van een mcpx-lipo tov het oppervlak, koelt de lipo heel snel af. (oppervlak neemt kwadratisch toe met afname van het volume als ik t goed heb).
bijv een 6s 3Ah zal hier flink wat minder last van hebben, zeker als hij eerst in je binnenzak heeft gezeten.

Klopt denk ik wel alleen kakt binnen de lipo van de mcpx ook in ten opzichte van de lipo van de Genius.. Wat bizar is want de mcpx gebruikt hier 200 mAH 30C en de Genius volgens de verpakking 200 mAH 15C

Mijn Mcpx bl versie heeft geen last van inkakken, de esc gaat op een gegeven moment minder geven, dan weet je dat de sap op is,..

Niemand meer iets leuks te melden?
Ik heb mijn Rustler met 6 cm. verlengt. Nu op jacht naar een vette 1/8 kap.

Heli komt wel weer als het gaat dooien.

Ik ben me voorbereiden voor de trip naar Suriname. Beetje in dubio wat ik zal doen. Best luxe keuzes. Of ik neem alleen de Genius mee en gebruik die als fix. Kan ook de Genius en de mcpx meenemen en dan heb ik dubbele fix en backup. Ik heb verder een 450 gebouwd speciaal om naar Suriname te brengen maar ik kom er na deze trip verder denk ik zeker 9 maanden niet meer. Toch maar mee dan? Twijfel, twijfel, twijfel.. De 250 is gewoon nog niet stabiel genoeg om mee te nemen want die was er eigenlijk voor bedoeld. Ik pieker nog even door...

Mijn Mcpx bl versie heeft geen last van inkakken, de esc gaat op een gegeven moment minder geven, dan weet je dat de sap op is,..

Je hoort na 2 minuten niet dat de headspeed afneemt??? Da's bizar want dat is best iets wat de meesten wel horen..

**Edit**

Brushless mod ;)

Hier trouwens nog een foto van de LHS in Paramaribo. Er is er eentje en is toevallig vlakbij waar ik verblijf. Heeft echt alles van Align voor heli's en Traxxas voor auto's..

6038419397_534fab4f80_b.jpg

pfff zender kapot....zat net lekker in een stijgende spiraal met figuren oefenen op de sim...es kijken hoe we dit gaan fixen.

intussen ook weer wat onderdeeltjes voor de 6hv besteld(11t revco pinion, alu servo armpjes omdat de vorige kapot gingen! en nog wat klein spul) hopen dat ie snel weer vliegt.

Back