Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

@hoogvlieger
Als je meer dan 10 graden pitch hebt ingesteld probeer dat dan eens te verlagen want hoe meer pitch je tot je beschikking hebt hoe gevoeliger dat stuurt.

bedankt voor de tip ;)

maar het heeft nu geen zin om veel veranderingen door te voeren.
ik wacht eerst de onderdelen af (dinsdag), en dan pas neem ik het curve zaakje definitief op de schop :smile:

groet,
Hoogvlieger

Gewoon ff checken wat het doet inderdaad...

Gaat de staart bokken (op en neer) door het lage toerental, kun je nog zachtere rubbers in de kop monteren

als de staart het gewoon niet houdt (oftewel, volledig wegslaan als je vol pitch geeft) houd in dat het toerental van de staart te laag is..
Maar dit zit vast aan de hoofdas, dus wat je dan nog kunt doen is de pitch op de hoofdrotor verminderen (minder koppel = minder kracht van de staart nodig)
wel opletten dat je niet te weinig pitch in gaat stellen, 8 is wel een beetje minimaal bij een 450
verder kun je ook nog langere staartbladen toepassn, of de staartbladen van een mini titan.

iig, mijn mini titan v1 heeft brede bladen, geen idee of dit bij de nieuwe types ook zo is..
Deze hebben een breder blad, waardoor deze meer luchtverplaatsing hebben dan dezelfde maat align bladen

ook carbon-bladen voor de hekrotor zijn voordelig, misschien zijn die al aan de V2,
maar belangrijkste is de tourentaal, is die te laag, vliegt die niet goed!

carbon op de staart heeft niet zo veel meerwaarde, naar mijn mening
ik vlieg zelf nog met de "standaard" pro kunststof staartbladen, vliegt goed

heb er ooit wel eens een carbon set op gehad, maar merkte nagenoeg geen verschil
maar dat ben ik, misschien dat een ander wel verschil merkt

en toerental, brutus vliegt ook met een 450, met een voor een 450 schofterig laag toerental, en dit vliegt ook.
wil je bijzondere toerentallen draaien, moet je wat aanpassen
het is niet gezegd dat een laag toerental per definitie niet kan
het kan..

alleen de vraag wat men als laag toerental in het achterhoofd heeft staan
voor een 600 is 2000 toeren een hoog toerental, wat velen toch vliegen.
maar een 450 zal met 2000 toeren toch wel eens een beetje kuren kunnen krijgen

ja inderdaad @Student,

:rolleyes:wat vraag je aan jou heli en wat verwacht je,

:)apropos carbon hekvleugel, ik voel wel een verschil,
nog groter is die bij de T Rex 600, dat was echt een andere wereld,
;)mooi dat je die dingen zo precies uitlegt,
war ik vaker met gevoel reageer of antwoord

De kop is eraf:
vandaag met de Bell 47 G III de eerste keer met helemaal veranderden instellingen en met steun van een Helicomand HC3Xtreme gevlogen.
De eerste keer dat men het ook vliegen kan noemen, grote bochten,
die uiteindelijk op een figuur van 8 lijkten, een keer in 5 meter hoogte
en een keer 50 cm boven de grond.
Ineens lukte alles, landen en opstijgen vanuit een grasveld, en hoveren tot 15 meter, da lijkt dat monster echt als een echte helikopter.
Ik heb weer een alerte persoon voor de veiligheid mee genomen.
Respect voor de mensen die kwamen kijken en op veilige afstand bleven.
Vervolgens het disaster met mijn Benzinetrainer is ook hier de carburateur
rijker ingesteld en ook die throttle curven zijn verandert naar boven,
zo dat RPM hoofdrotor van 840 naar 880 is gegaan.
Ook veel dank aan Brutus, die zoals met de motor als ook met de rigid rotorhoofd vele belangrijke tips heeft gegeven, om dit mogelijk te maken.
En ook aan mijn vriendin veel dank voor haar geduld (ook met mij).
Heli - Uwe

edit: vliegtijd 3 x 10 minuten

Laatst bewerkt:
Goeie dag vandaag. Lekker gevlogen met (bijna) windstilte.
Resultaten:
mSR X: Linkje, blade grip en pin van mainframe aan prut
mCP X: Canopy aan prut gevlogen en irritatie over de net binnengekomen standaard wieken die 'm wel iets stabieler maken, maar er een tol van maken als je landt en te snel toeren laat afnemen.
mQX: Die hangt op een meter of 10 boven de grond in een van de ellendige bomen voor de deur hier. Morgen als het licht is maar kijken of het dan lukt om 'm eruit te pulken.
mSR: nog helemaal heel!

Het trio vlak naar de landing:
full

Laatst bewerkt door een moderator:
ben 't zat

Hoi allemaal,

vandaag kwam m'n pakketje aan met de pinion voor m'n trex 450.
15t voor 12t vervangen, en mede met een compromis (curve niet op 75, maar eind 69) liep het beestje redelijk goed.

echt happy was ik nog niet, maar het weinige plezier wat ik had werd door een wesp de grond in geboord :(
was met het tweede pakje aan het hooveren, tot het $#%^&$:bad-words: beest op m'n arm ging zitten...
met een hand het wespie weg gemept, maar tegelijkertijd de heli, met de tail, tegen de grond gekomen, met raspende geluiden tot gevolg. :mad::mad::mad::mad:
main rotor denk ik o.k., maar de tail heeft de klap op moeten vangen...
belt ligt los in de tail tube, tail servo moet ik nog controleren.
óf de belt is gebroken, óf de tube is door de klap kleiner geworden, en hiermee waarschijnlijk krom.
tail as etc ook nog niet gecontroleerd.

net een aantal dagen de v400 weer operationeel, en nu dit weer.:(
helaas heb ik geen spares, en is voor mij de lol er nu wel af.
sinds ik ben begonnen met die ESC zaak, is m'n plezier eigenlijk behoorlijk gedaald met dit beestje.

denk dat het wel weer overwaait, maar indien niet... staat er hier een trex 450 sport v2 te koop :-|

groet,
Hoogvlieger

@hoogvlieger:

oohhhh wat jammer met jou heli !!

maar jij hebt geen fout gemaakt,
ik zou zo'n beest ook niet tegen kunnen,
en wat wil je doen,

:xmas:eens is de post voor de deur en aan een regendagje ga je jou heli weer opbouwen,
en dan ken je elk schroefje en belt en wat weet ik,
:zon:en dan vlieg je weer.

Het is erg, heb het met mijn 450er ook gehad,
mega crash, moeizaam weer opbebouwt en naar de derde vlucht weer gecrasht, durfde naar nog een keer heropbouwen bijna niet meer starten, maar nu gaat het weer,

succes hoogvlieger,

Muggen en andere steekdingen zijn idd echt irritant..
een collegavlieger had precies hetzelfde, jammer genoeg zat zijn heli ook dicht bij de grond en kon een crash niet voorkomen worden

qua heliverkoop..
niet doen...
heli lekker ff een week oid op de plank zetten, en daarna weer met frisse blik eraan gaan werken

Je hebt best kans trouwens dat de staartboom gewoon het block in geschoven is, en dat alles verder nog goed is.

snaar lijkt me vrij sterk dat deze kapot is
servo kan, maar lijkt me ook sterk. Stel je vertrouwt hem niet, een ds520 of een 9257 is er perfect voor.

loop alles ff na
ook al verwacht je dat de feathering shaft en hoofdas recht zijn, toch ff checken
het is helemaal zonde als je straks alles weer hersteld hebt, gaat vliegen en dan problemen krijgt omdat dat soort dingen nog krom zijn

Ik hoor het al. Jullie moeten maar niet in Suriname gaan vliegen :mrgreen: Daar zul je bij elke vlucht 100% zeker wel door minstens een paar muggen gegrepen worden. Da's erg hinderlijk maar je kunt niet anders dan negeren ;)

Vandaag geen heli gevlogen. Heb alleen even de vluchttijden getest met mijn zwaardere lipo's op de hexacopter..

img06991.jpg

En even achter een verkeersvlieger aan :)

img0703fr.jpg

wouw,

hoog he @Chow:

nog een vragje over die MCPX, is dat wat om ma even in de achtertuin te knallen of liefer niet?

Kan prima. Hangt ook van je tuin af natuurlijk :) Maar je kunt hem zelfs binnen hoveren en wat heen en weer vliegen rustig. Maar ook voor de mcpx geld wel een beetje dat met wat ruimte hij beter tot z'n recht komt. Maar een gemiddelde tuin is prima te doen hoor.

weet je, zoals binnen en ook buiten,
als je tricks en trucks met de WK 4G6 wil doen en crasht,
gaat het nooit zonder af,
zeker is die MCPX niet onsterfelijk, maar toch beter naar een crash denk ik

Binnen is hij stevig maar de klappen binnen zijn vaak wel harder. Dus dan kun je schade oplopen maar bij lange na niet zoals bij een 4G6. Ik vlieg hem binnen dus rustig.
Buiten boven gras hoef je je weinig zorgen te maken. Dat gaat vrijwel altijd goed.

succes hoogvlieger,
Thanks uwe :)
Muggen en andere steekdingen zijn idd echt irritant..

qua heliverkoop..
niet doen...
heli lekker ff een week oid op de plank zetten, en daarna weer met frisse blik eraan gaan werken
ik zie wel wat ik met het machientje doe...
het oplappen van de heli is idd. een leuke klus voor ''binnenzit-weer'' maar het vliegen verveelt.... misschien word het dan bij mij net als bijv. Jonkje (heli bouwen, vliegen, en bij verveling door verkopen :rolleyes:)
voorlopig de boel toch laten stof happen..

groet,
Hoogvlieger

Back