Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Misschien domme keuze maar om die reden ga ik ook mijn 450 FBL maken. Niet omdat ik niet wil sturen maar mij trekt het wel dat ik minder te maken heb met externe factoren.. Merk dat al bij de kleinere FBL heli's namelijk..
Lijkt me geen domme keuze :) ik vind m'n 450 leuker en beter vliegen met beastx dan met de flybar, al zal dat best ook een stukje afstelling en speling zijn wat beter had gekund. Ik denk dat kleinere heli's meer voordelen hebben van fbl als het om stabiliteit en vliegen in de wind gaat.

@ Hoogvlieger: Kop op kerel. Even 2 dagen laten bezinken, afkoelen met een paar koude biertjes en voila. Ik kan het weten ;)

idd ;)
vanochtend damage report opgesteld.
schade: bijna niks!!
idd was de tailboom door de klap dieper in de houder geschoven, en dat was
alles wat er aan de staart mankeerde.
tijdens demonteren/controle van de main rotor as, bleek een swash linkje gebroken te zijn en aan de breuk te zien heeft ie daar denk ik
minimaal een vlucht gezeten...:eek:
kwam aan het licht toen ie er te makkelijk af kwam, en 'm toen tegen het licht hield...

dit soort degelijkheid ben ik normaal van heli's niet gewend.
Walkera zou hiermee tegen de grond zijn gegaan...
niewe linkjes + spares voor een volgende crash zijn onderweg, en als alles meezit vliegt het beestje overmorgen weer :D:D:D

groet,
Hoogvlieger

Lijkt me geen domme keuze :) ik vind m'n 450 leuker en beter vliegen met beastx dan met de flybar, al zal dat best ook een stukje afstelling en speling zijn wat beter had gekund. Ik denk dat kleinere heli's meer voordelen hebben van fbl als het om stabiliteit en vliegen in de wind gaat.

Misschien bevalt het ook niet. Maar dan heb ik tenminste wat kunnen knutselen ;) Tís nu nog geen knutselweer maar dat komt snel weer.. Elke keer neem ik me voor om een tijd niets meer te knutselen maar na een tijdje gaat het toch weer kriebelen. Nu zorgen dan mijn zoon snel goed kan vliegen en dan hoef ik alleen nog maar te knutselen en laat ik hem vliegen :mrgreen:

idd ;)
Walkera zou hiermee tegen de grond zijn gegaan...
groet,
Hoogvlieger

niet alleen Walkera,
heb met dat probleem een gerepareerte 250er Rex bij de eerste vlucht toteloos gevlogen,
zou ik niet vergeten,
eerst ging die niet naar boven dan wel dan niet meer naar beneden dan wel ..............

trouwens is die 250er die enige kleine heli die ik over houd,
omdat die grappig vliegt,
alles andere bewegt zich in die klassen 600 tot 800
met een 450er als trainingsheli voor de achtertuin,

dus Walkera staat alles te koop, heb ook nog 10 gebruikte lipos en 10 nieuwe lipos, voor vrienden gaat die voor een echt vriendenprijs weg,
(zijn trouwens ook grappige helis, kunnen voorgevlogen worden, van mij)

Die linkjes hebben een voor en achterkant...
Duw je ze verkeerdom op de ball, duw je er een schotje uit, en gaan er in een paar vluchten gekke dingen gebeuren

bij 450 valt dit nog wel mee, maar groter komt dit erg snel naar boven.
het a'tje moet naar buiten staan..

:xmas:bril op, bril af, bril ...
die walkera zijn goed afgewerkt, mooie schroeven, beter dan die van T Rex 250, maar alles zo klein, en als ik met mijn imbus M4 tot M8 in mijn wergtuig kastje aan de slag wil gaan, lukt dat niet zo,
veel meer gaat het daarom, dat je niet 10 verschillende heli’s hebt staan,
:rolleyes:ik wil 2 of 3 elektro heli’s, en 2 of 3 benzine heli’s,
hun vlieggedrag is veel anders,
ben nu aan een loop toe, kan je niet vergelijken met dat kleine spul

In dat geval wordt sleutelen aan een mcpx helemaal een uitdaging.. Ik noem maar het schoonmaken van de servo's :mrgreen:

@chow:

is voor de woonkamer en de kleine achtertuin

@hoogvlieger:

feli met de ''vriend .." en suc6 met jou heli, komt goed !!
zie hem al weer vliegen,
tip trouwens:

als een beest op je arm is en je wil of moet het wegvegen,
doe de heli even omhoog, dan heb je 3 seconden,
als je niks doet, het je 1 second,
als je hem naar beneden doet heb je 0 seconden,

... staat in mijn regels ''de meesten helis gaan aan de grond kapot''

Thanks uwe ;)
zal ik onthouden.

en welke regels hanteer je nog meer???
kunnen anderen ook baat bij hebben ;)

groet,
Hoogvlieger

EDIT: de forumers, die me nog kennen van m'n vorige naam, zullen zich deze nog wel herinneren:
full

helaas heb ik 'm toen in m'n teleurstelling verkocht: heb ik nu spijt van! :(
kon de verleiding een nieuwe te laten bezorgen niet weerstaan, en i.c.m. m'n rex, zal dit hét juweel van m'n heli stal worden!!! :D

Laatst bewerkt door een moderator:
Zo, het thema Walkera is bij mij afgelopen,
als iemand wat kan met Walkera 4G6 en 4G6s,
stuur me PB, ik stop daarmee !!!

Er is vast wel iemand die er wat voor wil bieden. Zet ze anders te koop in het verkoophoekje op het forum met wat knappe foto's.
Ik ga er helaas geen bod op doen nu de V120 onderweg is. Anders zou ik wel interesse hebben.

@Jonkje:
als je zonder nitro vliegt, heb je dan permanent power op de glow-plug staan, en als het zo is, wat gebuurt, als tijdens het vliegen die plug kapot zou gaan (doet ze niet, maar).

Ik heb geen permanente glow op de heli. Nitro is niet het bestandsdeel waar een motor op blijft draaien. Grote verschil is dat ik er een enya 4 plug in heb zitten. Plugkeuze bij deze brandstofmix luistert wel ontzettend nauw. Op bijv een OS8 blijft de motor niet lopen.

Motor hanteert verder dezelfde regeltjes als die in jouw Trex 600. ;)

:rolleyes:ja ja , snap het een beetje @Jonkje:
ik wil niet verder gaan, anders hebben we een nieuwe discussie,
maar mooi dit gedoe met dit soort motoren,
ik heb wat schade afgeleverd, en nu wat wijzer geworden,
en het gaat goed,
:xmas:zag ook goede rook bij de Hens, leuk

Nou, ontvanger binnen zodat de 450 op m'n Futaba zender kan. Ga ik doen zodra ik ook de FBL spullen binnen heb. Die bestel ik ergens volgende week. Zit alleen even in dubio hoe ik op een heli de antennedraden van deze RX ga plaatsen..

img07071.jpg

:rolleyes:ja ja , snap het een beetje @Jonkje:
ik wil niet verder gaan, anders hebben we een nieuwe discussie,
maar mooi dit gedoe met dit soort motoren,
ik heb wat schade afgeleverd, en nu wat wijzer geworden,
en het gaat goed,
:xmas:zag ook goede rook bij de Hens, leuk

Uwe, jij hebt problemen gehad met een benzine 2 takt
bij benzine heb je een ontsteking nodig. Idt is de bougie, die vonkt als dit nodig is

bij nitro hebben we het ook over het 2 takt principe, alleen is de brandstof en de bougie anders
de gloeiplug gloeit men voor, door de verbranding blijft de gloeiplug op warmte, en zal zo blijven gloeien
Heb je een te koude plug in je motor, gaat de plug in de tijd tussen twee verbrandingen "uit", waardoor de motor rot gaat lopen

Bij "nitro" loopt de motor op methanol, aangevuld met olie voor de smering
nitro maakt maar een paar procent van het mengsel uit, en geeft een explosiever mengsel, waardoor meer vermogen en andere eigenschappen

Eigenlijk raar dat we het "nitro" motoren noemen..

dank je @Student:
wij praten even naast elkaar,
ik ben wel goed bezig met een OS 55 op mijn T Rex 600,
en da heb ik een OS8, die niet permanent gloeit, met stroom van buitenaf,
maar door de temperatuur in de motor wel,
en door de nitro (in mijn geval) en de druk en de temperatuur ontsteekt die,
anders als bij een gewone 2-takt-motortje, die door een bougie ontstoken moet worden.

Ja ik had meer kanalen nodig voor mijn multirotor. Tijdje zitten piekeren en kwam op Futaba uit. Heb er ook geen spijt van. Ligt fantastisch in de hand. Met gebruik van s.bus kan ik 14 kanalen gebruiken en menu is overzichtelijk. Wil alle zelfbouw over hevelen naar Futaba. De DX6i bewaar ik dan voor BNF dingetjes van Hobby Horizon.

Back