Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Ok ik weet genoeg dan.

Hebben jullie al gehoord van de nieuwe Align Trex 450L Dominator? Vliegt op 6s maar ook verkrijgbaar in een 3s variant. Prachtig geluid!:

HCT flies the new 450L Dominator, Skoger Aerodrome sat 07 09 2013 - YouTube

Super vogel,

ik ben mijn T Rex 450 met 4s gevlogen
en de Blade 500 vliegt met 6s,
beide zijn zo snel, dat je echt super goed moet opletten,
beide heb ik ze 1 keer gecrasht, omdat ze te snel waren voor mij,
nu weer rustig beginnen, slimme vogels!

groetjes van Uwe
 
Hoe doe je dat?? Is mij nooit gelukt. Ik moet altijd enorm nadenken tijdens oriëntaties..

Dat moet je echt oefenen....

Ik ben daar destijds ook al mee begonnen nog voor ik voor het eerst de heli de lucht in probeerde te sturen (nu dik 30 jaar terug).

Gewoon iedere avond de zender op schoot, de ogen dicht, en je voor proberen te stellen welke beweging je zou maken, bij welke stick.
Na een tijdje zit dat er in, en wordt het leren vliegen iets makkelijker.

Dat was 30 jaar geleden wat nu, zeg maar, de Sim is....

Groet, Bert
 
Tsja, ik sim dus niet. Mij teveel gedoe om in een 2D omgeving te gaan oefenen. Ik moet echt 3D de heli zien om te zien wat hij doet. Dat lukt me in de sim domweg niet en dan is de lol er al snel af..
 
...inderdaad de SIM is een perfect middel voor het oefenen geworden,

.. en @Chow: voel je niet tijdens het vliegen
in een bocht bv., dat je probeert met jou handen of met jou lichaam
mee te sturen, zo als je fietst of zo,

ik denk Bert kent het ook van motor rijen,
dat kleine verschil tussen auto rijen en een motor ..

groetjes van Uwe
 
Gisteren weer een dagje bij mijn oude club op vlb. twente gevlogen. Nog steeds een geweldige sfeer met veel bekenden alsof je nooit weg bent geweest :-)

Lekker gevlogen en genoten van zowel turbine als turboprop en 6m schaalzwevers.

Jammer dat het weer pas in de loop van de middag echt een beetje mooi werd maar al met al een heerlijke dag gehad!

En nu maar weer naar het werk....! En o.a. de MD spuitklaar maken. Vorige week niet echt veel aan gedaan ;-)
 
.. en @Chow: voel je niet tijdens het vliegen
in een bocht bv., dat je probeert met jou handen of met jou lichaam
mee te sturen, zo als je fietst of zo,

ik denk Bert kent het ook van motor rijen,
dat kleine verschil tussen auto rijen en een motor ..

groetjes van Uwe

Yup.... beetje dat idee is het wel.

Alleen ik heb dat indertijd (hoe gek het ook klinkt) gewoon in gedachten geoefend.

Beetje hetzelfde als wat je die Red Bull airracers ziet doen tussen de vluchten door, met zo'n klein houten vliegtuigje in de hand, de bewegingen doornemen.

Het klinkt raar, maar het hielp mij destijds echt enorm, en het voordeel boven de Sim is, dat je gedachtenwereld wél 3-dimensionaal is....

Groet, Bert
 
Ik doe dat niet mezelf in de heli te plaatsen, ik probeer te vertrouwen op mijn hersenen en mijn eigen autopilot wat ik erin heb gestampt door te simmen.
Ik vertrouw op mijn automatismes voor normaal en inverted anders is het te verwarrend als ik steeds moet denken..;)
En dat gaat redelijk en ik moet alleen niet al te ver van me af gaan vliegen .
Dat ik niet meer zie wat de voor en achterkant is haha ;)
Dat is weer een voordeel van de grotere helis..
Gr wax
 
Ik doe dat niet mezelf in de heli te plaatsen, ik probeer te vertrouwen op mijn hersenen en mijn eigen autopilot wat ik erin heb gestampt door te simmen.
Ik vertrouw op mijn automatismes voor normaal en inverted anders is het te verwarrend als ik steeds moet denken..;)
En dat gaat redelijk en ik moet alleen niet al te ver van me af gaan vliegen .
Dat ik niet meer zie wat de voor en achterkant is haha ;)
Dat is weer een voordeel van de grotere helis..
Gr wax

Je doet in wezen niets anders als ik hoor.... hooguit de methode om het te bereiken is anders (jij simt, ik deed dat destijds in gedachten, en OK, ik vlieg niet inverted....:rolleyes:)

Ik loop in elk geval niet continue "te denken" tijdens het vliegen....
Maar als ik aan het vliegen ben, zit ik in elk geval wel gedeeltelijk "in de heli".... Da's voor mij de enige manier om de draad niet kwijt te raken.

Groet, Bert

Groet, Bert
 
ik heb gewoon asociaal veel gevlogen om het erin te krijgen..
Beetje sim om een idee voor de sticks te krijgen, doe ik nog om bepaalde dingen te proberen.

Bij mij werkt ook alles op automatisme. En mijn nieuwe dingen liggen meestal vrij dicht tegen mn automatismes aan.
Daarom gaat mijn vorderingsproces langzaam, want voor er bij mij een automatisme in zit...

Maar ach.
Ik heb er lol in, en het blijft spannend :mrgreen:
En ik heb zelden schade.. (klopt af..)
 
sinds ik ook met multi's vlieg is mijn orientatie nog beter geworden ;) deze hangen gewoon veel stabieler in de lucht en hoef je niet zo snel te corrigeren
merk dat ik nu ook makkelijker met mijn heli vlieg

Nick
 
Dat klopt Nick, daarom ben ik ook begonnen met een tri-copter ;-) Die is wel eens van 20 meter naar beneden gevallen..... Zonder schade haha. En ik kon er ook een flip mee doen :thumbsup:
 
Eigenlijk weinig beslommeringen afgelopen weekend......
was goed weer en de heli's geladen en onderhouden maar helaas niet wezen vliegen wegens prive omstandigheden...... shit happens

Kreeg ik vandaag een Email van de voorzitter van mijn Modelvliegclub uit Veendam dat ik een prijs gewonnen had??????


Ik krijg een rondvlucht cadeau in een ULV
waarom en wanneer dit plaats gaat vinden weet ik nog niet maar lijkt me eens een mooie uitdaging(net als parachute springen,zweefvliegen) omdat eens te gaan doen naast dat Heli gebeuren wat helaas ff op een laag pitje staat.......

Ben benieuwd wanneer ik de lucht (letterlijk) in gaat

Greetz,
Jeroen
 
leuk prijs / cadeau Jeroen,

en vergeet de foto niet, als je daarvoor nog tijd hebt, ha ha

______________________________________________________

Vandaag nog eens 7 lipos met de Blade 500 X gevlogen,
moet je echt wennen dat beest,
heel anders als een paddel 450er
of een rustiger 700er,

licht, snel, gevaarlijk, maar ik krijg hem wel tam !

groetjes van Uwe
 
Ik ben ook benieuwd en vind het zeer spannend,
ik heb email contact gehad met de instructeur/piloot van de ULV en de beste man is deze week incl.weekend nog vrij en ik ook dus waarschijnlijk gaat het deze week nog gebeuren dat ik de lucht in ga....mist goed weer

De reden voor deze prijs aangeboden door mijn vliegclub in Veendam is:

Wij hebben sinds kort een nieuwe vlieg locatie aangewezen gekregen van de gemeente incl. heel groot clubhuis maar dit club huis was behoorlijk aan een opknap beurt toe en heb deze dus met 2500Bar waterstraal geheel in 1 1/2dag kaal gestraald (kosteloos) en vele clubleden hebben die dag/week geholpen met het klussen/verven e.d. om een mooi en nieuw clubhuis te krijgen.

Vorige week was er een gezamelijke opendag en er waren 2 hoofdprijzen over en zouden verloot worden,maar vanwege het slechte weer is dit niet door gegaan, de verloting is unaniem door de leden besloten dat deze prijs (een rondvlucht in een Cessna en rondvlucht in een ULV) aan een mede club lid die ook HEEL veel voor de club heeft gedaan en ik zij de Gek die ook het een en ander heb gedaan,om daar deze 2 hoofdprijzen aan te geven.......

Ik vind het prachtig om te doen en neem zeker de foto camera mee om het vast te leggen op de gevoelige plaat......

Greetz,
Jeroen
 
Ik heb vandaag wederom contact gehad met de Piloot van de ULV en ga morgen 25-9-2013 de Lucht in
Het toestel is een ULV Dubbeldekker en zou ongeveer een rondvlucht krijgen van een uur.
De vliegroute is al bepaald en ga vanuit vliegveld Stadskanaal via Duitsland,richting mijn huis in Blijham/oude Pekela(waar we enkele rondjes boven mijn huis vliegen) over Blauwe stad naar Veendam en weer terugwaarts naar Stadskanaal om weer veilig en voldaan na een uur vliegen te landen...........

Ik neem een foto camera mee(mag officieel niet!) om wat picture's te schieten(piloot "Weet"van niets heeft ie gezegd)

Spannend.............

Greetz,

Jeroen
 
Back
Top