@freddie1: niets gevonden tot nu toe...
Ook robert is even aan het kijken, en die heeft ook nog niets gevonden.
Misschien zit het ergens in de banners oid, maar dan hadden toch meer mensen er last van moeten hebben.
Mijn beslommeringen:
Voornamelijk vliegtuig gerelateerd, en ben erachter dat sommige gedragingen van brandstof motoren apart zijn.
Ben met wat props aan het rommelen geweest, om het toerental van 2 motoren een beetje omhoog te krikken.
Een os 46 ax liep 10.000 rpm met een 11x7. Toestel was niet meteen als vlot te bestempelen, terwijl ik dat er eigenlijk wel van verwachtte..
Eens een 11x6 geprobeerd. Toerental ging 2000toeren omhoog op de grond
In de lucht was het opeens een beest...
Nog een beetje prutsen met de fijnafstelling van het apparaat, maar wat een verschil...
Daarnaast de ultimate zijn asp 15 cc eens geprobeerd wat vlotter te krijgen. Liep 8500 toeren met een 14x7.
14x6 geprobeerd, maar blijkbaar wil de motor gewoon niet harder dan 9000 toeren lopen. Toestel was vliegbaar, maar absoluut geen puf...
Daarnaast kwam ik erachter dat de uitlaat op een paar punten lek is. Dit zal ook niet echt meehelpen...
Daarnaast wilde beide motoren erg slecht aanslaan vandaag, terwijl ik dat echt niet gewend ben van ze.
Misschien meer mensen met die ervaring?
Blijft grappig om er mee te rommelen, maar het is nog prettiger als alles gewoon werkt en je de lucht in kan ;-)