Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

@Uwe: probeer anders eens met rechtsklik op 't icoon van je sim-programma naar ''eigenschappen'' te gaan, en dan eens via tabblad ''compatibiliteit'' eens wat te doen???

Windows ''vermomd'' zich dan (bij het starten van de sim) als een ouder systeem, wellicht dat je 'm hiermee aan de praat krijgt, en dan kan updaten, zodat ie 't ook donder deze modus doet...

groet,
Hoogvlieger
 
Ik heb 3.0 maar in had er zelf geen problemen mee op windows 8 ? Updaten na 4.0 , maar als de spel wel opgestart kan worden eventueel kijken bij de software updates Als dat mogelijk is ?

Ik denk maar da ligt het probleem,
versie 2,0 of 2,5 zijn voor Windows 2000/XP/Vista
en werken niet op Windows 8

bedankt, Uwe

ben even:bye: en nog een keer testen, tot zo

en weer terug, het lukt niet !!
 
Laatst bewerkt:
nieuwe SIM gekocht

Kortom:!!

ik ben wat moe geworden van dat oude software-gedoe,
mijn SIM is meer dan 4 jaar oud,

ik heb een nieuwe Phoenix RC 4 gekocht, bij mijn "dealer in de straat"
en ook nog 2 lipos bestelt voor de Blade 500 X,
met 4 lipos is het net :murder: een beetje te weinig.

Groetjes van Heli-Uwe
 
Dat kan natuurlijk ook Uwe haha Kan je weer even lekker vooruit. En als je niet op het veld kan laden heb je nooit lipo's genoeg ;-)
 
crash

mooi Jeroen :thumbsup:
het lijkt me fantastisch om in zo'n open cockpit te zitten, en de wind te voelen :)

m'n beslommeringen----------------------------------------------------------------------------

he bah :mad:

vanochtend tot m'n schrik gemerkt dat de th curve voor inverted toch niet goed genoeg was...
toen op datzelfde moment de heli ook nog in de luwte van de bomen naar beneden zakte, zag ik de bui al hangen:

full

full
full


de tweede rotorblad lag elders op 't veld...
't leek net of de accu kabels als een mes door de canopy hebben gesneden...
enfin: uit elkaar halen etc. komt nog wel... :)

groet,
Hoogvlieger
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is balen hoogvlieger. Zeker omdat het een techtnisch probleem is. Maar gelukkig weet je de oorzaak en komt het niet meer voor. Ervaring leert zeggen ze wel eens.

Zelf ben ik zelfs een keer de idle schakelaar vergeten...... Dat is ook lekker zuur haha

En wat betreft de curves in idle kan ik je aanraden om positief en negatief gewoon hetzelfde te zetten. Dan zit je altijd goed.
 
Virus op MBF?

Mannen sinds gistermiddag slaat mijn virusscanner helemaal op hol iedere keer als ik op het MBF kom. Op andere forums is er niets aan de hand.
Hij geeft aan dat die een Trojaans paard heeft gevonden met de naam "tekst/|frame.YZ"
Hebben jullie er geen last van, of licht het probleem bij mij?

mvg. Freddie
 
@freddie: hier niks aan de hand... welke virusscanner gebruik je??

@sven75: ik gebruik deze curves:
TC: 80.5 - 70.0 - 59.0 - 70.0 - 80.5
PC: 0.0 - 25.0 - 50.0 - 75.0 - 100.0

@joopb: idle switch vergeten is idd zuur :mrgreen:
enfin, ik heb besloten van de nood een deugt te maken, en 'm gewoon helemaal uit elkaar te halen... spares bestellen, en dan heb ik een ''bouwkit'' voor de winter-maanden :D

@JJdehaan: thanks, dat zal wel lukken ;)

@dutch: klinkt slim, maar is voor mij geen optie, omdat ik 'm afwisselend vlieg.
ene keer ontspannen rond kachellen, en andere keer weer ''stunten''...

groet,
Hoogvlieger
 
@hoogvlieger:

balen van de crash, maar de curves zijn toch o.k. zo
suc6 met bouwen / repareren

................................................

@freddi1:

hier geen probleem met virus !

................................................

@joop:

op mijn Blade heb ik ook die idle curves (midstik = 0)
naar boven en naar beneden het zelfde,
dus pitch -12 tot 12 en throttle 100 - 90 - 100 b. v.,
alleen moet je opletten met negatieve pitch
als je niet invert vliegt, ha ha

groetjes van Uwe
 
@hoogvlieger.

Je throttle curve lijkt me wel oke.. Maar waar is je negatieve pitch ?
Wel zo handig bij vliegen op z'n koppie..
 
@freddie: hier niks aan de hand... welke virusscanner gebruik je??

@sven75: ik gebruik deze curves:
TC: 80.5 - 70.0 - 59.0 - 70.0 - 80.5
PC: 0.0 - 25.0 - 50.0 - 75.0 - 100.0

Als je bij die pitchcurve 0 graden op midstick (50% in de curve) hebt en de servohevels op 90 graden, zou er niks aan de hand moeten zijn....

Dus vermoedelijk zit er iets scheef in je mechanische afstellingen/set-up.

Vervelend zoiets....

Groet, Bert
 
@freddie1: niets gevonden tot nu toe...
Ook robert is even aan het kijken, en die heeft ook nog niets gevonden.

Misschien zit het ergens in de banners oid, maar dan hadden toch meer mensen er last van moeten hebben.


Mijn beslommeringen:
Voornamelijk vliegtuig gerelateerd, en ben erachter dat sommige gedragingen van brandstof motoren apart zijn.

Ben met wat props aan het rommelen geweest, om het toerental van 2 motoren een beetje omhoog te krikken.
Een os 46 ax liep 10.000 rpm met een 11x7. Toestel was niet meteen als vlot te bestempelen, terwijl ik dat er eigenlijk wel van verwachtte..
Eens een 11x6 geprobeerd. Toerental ging 2000toeren omhoog op de grond
In de lucht was het opeens een beest...
Nog een beetje prutsen met de fijnafstelling van het apparaat, maar wat een verschil...

Daarnaast de ultimate zijn asp 15 cc eens geprobeerd wat vlotter te krijgen. Liep 8500 toeren met een 14x7.
14x6 geprobeerd, maar blijkbaar wil de motor gewoon niet harder dan 9000 toeren lopen. Toestel was vliegbaar, maar absoluut geen puf...
Daarnaast kwam ik erachter dat de uitlaat op een paar punten lek is. Dit zal ook niet echt meehelpen...

Daarnaast wilde beide motoren erg slecht aanslaan vandaag, terwijl ik dat echt niet gewend ben van ze.
Misschien meer mensen met die ervaring?

Blijft grappig om er mee te rommelen, maar het is nog prettiger als alles gewoon werkt en je de lucht in kan ;-)
 
Hoi @Student:

het probleem met slecht starten willen
heb ik ook af en toe,
ik heb het ook in een draadje beschreven,

en de antwoord is vaak dezelfde:

als de motor goed loopt, staart hij soms niet goed,
en als hij goed staart, moet hij niet altijd goed lopen,

rar is dat, maar kan ook alles beide goed gaan natuurlijk ...

suc6 Student,
groetjes, Uwe
 
Dat van die .45 is niet zo raar: die motor begint pas een beetje fatsoenlijk vermogen te leveren boven de 12000 toeren, en dat had je met die lichtere prop nu nét op de grond. In de lucht loopt dat nog op, en logisch dat je dan een beest krijgt: met die rond de 3000 toeren minder leverde je bijna de helft van het vermogen in.

Die ASP, is dat een viertakt? in dat geval wil het ding gewoon domweg niet veel harder lopen (bij 10000 houd het meestal wel op) en dan kun je beter een grotere prop of beter nog een grotere spoed proberen.

Want met 8500 of 9000 toeren en 6" spoed heb je niet heel veel propeller-snelheid....

Groet, Bert
 
Vreemd dat ik de enige ben:confused:
Hij geeft aan dat die een Trojaans paard heeft gevonden met de naam: tekst/|frame.YZ
De virusscanner die ik gebruik is Norman Security Suite.

mvg. Freddie
 
Back
Top