Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

mooi joop... was ook een mooie dag vandaag.

Morgen hopelijk ook.. .de spullen staan ingepakt en geladen klaar voor morgen.
 
Voor mij is het werkweekend,

dus avondje Sim'men, gaat ook eens,
dan weer maandag vrij en zo,
dus niet zuren als jullie maar met vriendinnetje winkelen gaan !!

Mooi Joop, goede beslissing met de tweede Logo,
Laurens heeft dat princiep met Raptor denk ik,
en is super ook om te vergelijken,
als maar iets anders voelt dan anders met een van de vogels.

Prettig weekend iedereen, Uwe
 
Morgen wordt perfect vliegweer! Weinig wind en zon. Van de Duitse gastclub vernomen dat de bbq aangaat voor wat bratwürst e.d. Spullen staan klaar om ingepakt te worden! Zeer veel zin in!

Welterusten, morgen gaat de wekker om half 8 :-)
 
prachtige vliegdag vandaag heren.... iedereen veel plezier :)

Korte middag vanmiddag.... Had al weinig tijd (en de kop er ook niet echt naar staan) en bij de eerste testvlucht als voorbereiding op een intensief middagje lessen hield de hekrotoraandrijving er mee op. Gelukkig op de grond maar had heel anders kunnen aflopen want ik had net de boel een minuutje of drie stevig aan de tand staan voelen....

Echt mazzel dus....

Gelukkig ligt er nog een overhaalde gearbox in het magazijn....

Groet, Bert
 
tja ach, die van mij was helaas ook niet erg lang.... flinke crash met de MCP ... verslagje zet ik zo in het walkera topic bij algemeen.
 
Mijn beslommering de quadcoptertje is pleite bij een tever afstand was de accu leeg ofzo en viel als een dood vogeltje uit de lucht en na 1, 5 uur zoeken heb ik het maar opgegeven:( daarna nog even heerlijk gevlogen met de blade 130x en heb met de eskybelt maar even gevlogen rustig. Maar daar zit totaal geen kracht meer in.. op 100% throttle ging de heli traag de lucht in :confused: een sterkere accu erin? Is nu origineel nog

Maar verder nog netjes dat ik geen crash hoef te melden dus een geslaagt middag verdrr:o

En denk dat ik toch maar aan een FBL heli ga zoeken 450/ 600 size :o
 
Brushless , de blades staan goed +10 en -10 toeren zijn redelijk maar alsof ik zeker de helft gewoon mis aan vermogen..

Dat past niet bij elkaar: als je +10 hebt, en je hebt redelijk toeren, dan moet hij ook omhoog willen. Anders is er wat anders aan de hand.
Bij +10 moet hij namelijk al zo rond de 1500 toeren (of zelfs nog lager) al los komen, en dat is echt gruwelijk laag. Dat zou je wel moeten horen.

Slipt er niet iets waardoor het lijkt of hij flink toeren maakt, maar in werkelijkheid de headspeed veel te laag is? (ik noem maar een gekke zijstraat...)

Groet, Bert
 
wat 'n zondag,

ik ook alleen Simmen (i.v. m. werken)
maar morgen vrij, en dan toch maar kijken voor een Benziner of Nitro te starten !

groetjes van Uwe
 
Vandaag een heerlijke dag in Gronau gehad en mogen genieten van de welbekende Duitse gastvrijheid en bbq samen met een paar clubleden.

Wel even opletten tijdens het vliegen ;-)

u4aqutut.jpg


Op het andere eind van het veld staan er nog 2 haha. Even wennen als je er practisch op af vliegt in de start. Maar naar een paar vluchten valt het wel mee. :-)


HD
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat past niet bij elkaar: als je +10 hebt, en je hebt redelijk toeren, dan moet hij ook omhoog willen. Anders is er wat anders aan de hand.
Bij +10 moet hij namelijk al zo rond de 1500 toeren (of zelfs nog lager) al los komen, en dat is echt gruwelijk laag. Dat zou je wel moeten horen.

Slipt er niet iets waardoor het lijkt of hij flink toeren maakt, maar in werkelijkheid de headspeed veel te laag is? (ik noem maar een gekke zijstraat...)

Groet, Bert

Oke even na gecontrolleerd tis +7 en -7 en er slipt niks.. de heli bouwt mooi toeren op

Op mid stick staat de blades op 0

Daarom dacht ik ook aan dat de accu misschien niet genoeg power heeft meer? Ik zal morgen proberen om een filmpje te maken van wat die doet als ik opstijg..:o
 
Altijd weer leuk om te lezen wat iedereen heeft meegemaakt op een mooie dag als deze. En er is behoorlijk wat gebeurd.

@Richard: is +/- 7 graden niet wat weinig? Als de motor bij deze pitch niet inkakt zijn je lipo's nog goed.

@Merlijn: lekker gevlogen en die paal is gewoon een leuke uitdaging. Er is vast nog niemand tegenaan gevlogen.

@Uwe: ik ben ook thuis gebleven. Simmen en verder bouwen aan de Logo 700. Prima dag en mijn zoon was ook weer tevreden haha.
 
Wat een prop staalwol in je uitlaat wel niet kan verzieken...

Eerder heb ik wat resultaten van wat test hier neergezet van mn ultimate.
Heb nu de prop staalwol uit de uitlaat gehaald, alles goed luchtdicht weer in elkaar gezet.
Zaterdag getest, scheelt gewoon 500 tot 1000 toeren volgas op de grond...

In de lucht loopt de motor beter, eerst wilde hij na een tijdje halfgas een beetje gaan pruttelen, nu loopt hij prachtig..
Toestel komt nu ook opeens echt vlot over het veld heen met een volgas low pass

Dat effect bleef eerder wat uit..

Hij doet het nu iig goed, loopt mooi, ding vliegt geweldig :mrgreen:
 
Teunis, wees maar blij dat die staalwol nog niet aan het verpulveren was, want dan had het je motor flink kunnen verzieken.

Wel raar, volgens mij zit er standaard nooit staalwol in een gloeiplugmotor-uitlaat.....

Tweedehands motor?

Groet, Bert
 
Jup..
Zat al op de ulti toen ik hem kocht.

Motor lijkt me ook niet zo oud in draaiuren gemeten, als ik het inwendige mag geloven
Dus wie weet moet hij nog wat verder loskomen.. Ik zie het vanzelf

Eerst mar hopen op goed vliegweer in de weekenden ;-)
 
Zo... Een deel van de MD900 onderdelen zijn bij RCHP gearriveerd. En ja hoor, een item staat in backorder bij Vario zelf. Grr...!

Gelukkig beschikt Vario over een hypermoderne website met statusvermelding of onderdelen in stock zijn. Ohw wacht... Toch niet! Oftewel elke keer maar afwachten of het gewilde onderdeel überhaubt op voorraad is en je heli weer een paar weken aan de grond...

Ben er nu al klaar mee! Had beter van Vario verwacht. Kunnen nog wat leren van de website van hun benelux dealer ;-)

@ Joop: een van de turbines is eens geraakt door een model, iets met een 50cc benzinemotor naar wat ik hoorde.
 
Back
Top