Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Met wat voor bril vlieg jij Nick en wat zou jij aanraden? Ik ben nog op zoek naar een mooie bril / zender combi. Voor de koude dagen is FPV toch wel een leuke aanvulling ;-)

Met wat voor bril vlieg jij Nick en wat zou jij aanraden? Ik ben nog op zoek naar een mooie bril / zender combi. Voor de koude dagen is FPV toch wel een leuke aanvulling ;-)

Ga je zeker binnen voor de kachel zitten en dan om het huis vliegen :D

Ik heb ondertussen Digitech nog maar eens gemailed. Die reageert nog steeds zo vlot als 2 jaar geleden.. Sommige dingen veranderen niet.

Haha, nee hoor Chow. Maar het is gewoon erg leuk om te doen.

@Nick: ik zal mijzelf eens rustig orienteren. Je kan het geld tenslotte maar 1 keer uitgeven. En mooie vluchten maak je in de filmpjes!

Haha, nee hoor Chow. Maar het is gewoon erg leuk om te doen.

Ik had dus die handel al in 2012. Maar toen was een multicopter vreselijk veel duurder en laat staan FPV. Vond het wel mooi toendertijd en heb de handel verkocht om met heli's verder te gaan. Maar ik zie nu echt recentelijk pas dat de prijzen enorm zijn gedaald. Dan is dit ernaast best heel leuk natuurlijk.

Neemt niet weg dat heli's mooier zijn in veel opzichten. Maar kan niet ontkennen dat die FPV filmpjes prikkelen.

Moest even zoek maar vond nog de satelliet.

icp5.jpg

Laatst bewerkt:
Inderdaad kan een multi absoluut niet op tegen een heli. Maar dat is echt een persoonlijke voorkeur en zal niet voor iedereen gelden ;-)

Ik vind dat heli's meer uitdaging hebben..
het vliegen an sich is interessanter

Daarnaast lijkt het me echt een ramp om zo'n quad/multi in de lucht goed te zien
voor en achterkant zijn meestal toch redelijk hetzelfde..
bij een heli let ik doorgaans op de kant waar die spriet uit steekt, maaar bij een multi is dat lastig :mrgreen:

Op zich vlieg ik ook vliegtuigen, dus misschien dat er ooit nog wel eens een quad binnenkomt..
Op dit moment heb ik nog een beetje teveel lopende projecten ;-)

En on topic?
dat is lastig, dit topic heeft geen onderwerp :mrgreen:
leef je uit zou ik zeggen.. We hebben het hier ook al een keer uitgebreid over vliegtuigen gehad. en vakanties, en meer

Nou .... ik was voorheen echt een heliman , nu vind ik multi's toch heel leuk :p
Hoezo geen uitdaging ...?? met FPV is er altijd weer een uitdaging , tussen krappe ruimtes vliegen , laag (heel laag )vliegen enzv enzv

tuurlijk ieder zijn voorkeur ;) ,anders zouden er overal multi's in de tuinen hangen , bespieden wat de buurman met zijn buurvrouw is aan het doen hahahahahaha

van de zomer ga ik weer lekker met de heli vliegen ,althans meer dan nu :mrgreen:

Crasher

even voor de gene die fpv willen gaan vliegen (Joop , Chow)
als jullie een bril en zender bestellen , zou ik een (immersion) 600mw video zender nemen , en NIET te vergeten spiro antennes erbij de bestellen , dit brengt werelden van verschil beeld kwaliteit met zich mee , als ook het bereik van de video zender ;)

Nick

ik zeg niet dat het geen uitdaging is...
ik schat de multi's qua moeilijkheidsschaal ergens tussen een gemiddeld vliegtuig en heli's in..
En vliegtuigen vind ik ook leuk om mee te rommelen.

Ik weet niet wat het is. blijkbaar omdat de prop omhoog staat, wil mn achterhoofd een heli zien.
maar zo vliegt het niet.. En zo ziet het er niet uit ;-)

Misschien komt het er nog wel eens hoor.
Maar eerst mijn lopende lijstje met "wannahaves" afwerken..
Zijn grappig genoeg dan wel weer allemaal vliegtuigen die er op staan..

Gewoon vliegen kun je denk ik beter een heli voor hebben. De lol van een multi zit hem denk ik voornamelijk in het fpv verhaal. En als je door een bril kijkt maakt de voor of achterkant ook gelijk niet meer uit ;)

juist Chow;) , zo los wil ik een multi niet eens vliegen :p , geef mij dan ook maar een heli

Ik vind FPV lekker ontspannend , dat kun je met heli vliegen niet zeggen ,hier telt elke mili seconde haha

Nick

Shit. Verkeerde stekkers binnen. Blijkbaar heeft mijn schuifmaat een afwijking. Heb 4mm gemeten maar moet 3.5mm zijn en die vind ik nergens... Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr, 1 stekkertje kom ik tekort :(

ja, dat is een ramp.

de stekkers die ik al jaren op mn spullen zet, zijn ze blijkbaar een beetje aan het uitfaseren.
en niet iedere 4 mm past op een andere 4 mm...
heb laatst een lichting gevonden wat past, heb er meteen maar een stuk of 20 setjes besteld..

geen betere raad als voorraad.. Zolang het niet meteen je complete bankrekening kost :mrgreen:

geen betere raad als voorraad.. Zolang het niet meteen je complete bankrekening kost :mrgreen:

Ik heb 2 jaar geleden een zak vol gekocht en nooit meer nagedacht over de maat. Dus voor ik ging bestellen even de maat gechecked. Ik dacht dat het 3.5mm was maar de schuifmaat vertelde 4mm. Dat was ook de enige die rc-addict had dus verder niet meer over nagedacht. Nu heb ik dus 4mm liggen. Is geen ramp want die komen wel weer van pas bij een volgend project.

Big Lama (Nick) stuurt een stekker op. Dat scheelt weer. Kan ik verder ;)

Verder laat Digitech niks meer van zich horen. Heb dus contact gezocht met andere webshop. Nu weet ik genoeg over de Naza Lite.. Ik check nog even de features van de Pixhawk maar weet voor 99% zeker dat het de Naza zal worden.

Hoi,

inderdaad is multi vliegen (of FPV of niet) relaxter dan heli vliegen,
voor mij toch helivliegen een andere uitdaging,

vandaag alles nat met miezer regen, geen heli buiten, maar binnen vliegt alles, ha ha

gr. Uwe

Back