Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

MCPX BL in een Lionheli Fuselage:

7u4avy3e.jpg

Vandaag weer een 6 tal lipos leeggehoverd. Het was heerlijk vliegweer en niet teveel wind.

Ging goed vandaag. 90° side in links en rechts begint stillaan te lukken.:cool:
Wel steeds heel kort eventjes side in hoveren en dan terug tail in trekken.
Nu regelmatig oefenen en steeds langer side in houden.
Ik heb m'n DR op 100% en expo op 15% in normal en 5% in idle up.

Bij mij hielp het om bij side oefenen ook mijn lichaam soms wat mee te bewegen.. En dus niet star te blijven staan.

of de heli even meebewegen, dus als de staart naar links staat, de heli een haartje aan je rechterkantje hangen

Ik denk dat het bij mij vooral oefenen is.
Met mijn mcpx kan ik nl piroettes maken en hem dan in gelijk welke richting stil hangen zonder probleem.
In de sim is dat ook geen probleem, daar kan ik zelfs al een beetje inverted hoveren.
De 450 is met flybar en vergt toch wel iets meer moeite om mooi te hoveren.
Ik ben bovendien bang om 1 verkeerde beweging te doen en dan weer heel veel crashschade te hebben.
Daarom ga ik liever steeds een klein stapje verder, kwestie van mezelf te overtuigen dat ik het kan.

Ik leerde het zo : de heli rechts of links naast je hangen, en dan zelf een kwart slag naar de heli toe draaien. Het is al lastig om de heli precies naast je op zijn plek te houden.

Hoi,

Ff een vraagje, ben een 450pro aan het herbouwen maar nu heb ik een vraagje.. moet ik de oude Loctite van de boutjes afpoetsen of kan ik er gewoon een nieuw laagje overheen doen? Zo niet, met wat poets ik die oude Loctite eraf? Staalborstel lijkt me wat groot.

Gr Serge

Laatst bewerkt door een moderator:
Ff een vraagje, ben een 450pro aan het herbouwen maar nu heb ik een vraagje.. moet ik de oude Loctite van de boutjes afpoetsen of kan ik er gewoon een nieuw laagje overheen doen? Zo niet, met wat poets ik die oude Loctite eraf? Staalborstel lijkt me wat groot.
Verse loctite over oude loctite is niet zo heel safe.
Het beste is om de schroefjes even in aceton te dopen/leggen, dan komt de oude loctite er makkelijk af met een doekje (meeste loctite zal zelfs gewoon al in de aceton achterblijven).

Na wat feedback hier en daar wat aanpassingen gedaan aan het inklapframe..

12587475284_2760fd24ca_c.jpg

12587474914_0a9a29b3b6_c.jpg

12587142163_ddeaf7c855_c.jpg

Verder zijn mijn DJI esc's morgen in huis. Hopelijk krijg ik mijn quad nu vliegend.. Niet bovenstaande concept maar mijn gewone quad ;)

DJI escs binnen. En nu vliegt mijn quad. Eindelijk :) Morgen even een zak tierips halen en netjes draadjes wegwerken. Er is ook een RX onderweg met failsave. Maar ben nu wel opgelucht dat hij het doet na al die pech.

Back