Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Mmm, licht is uit en ze checken de energiemeter.. Iets met telemetrie?

Nou.... nee.... dat is de watermeter....

Dus het ontgaat me behoorlijk, tenzij ze de oude mythe van "auto's die op water rijden" weer nieuw leven in gaan blazen maar dan met heli's....

Groet, Bert

of in plaats van een gasturbine een waterturbine aandrijving....

Dat, OF Mikado heeft zojuist zijn eigen dam aangelegd en stuwmeer vol laten lopen teneinde hun eigen getunede stroom te leveren voor het opladen van de LiPo's

Want wie met een topper als Mikado vliegt, moet ook stroom van topkwaliteit gebruiken...

Groet, Bert

Of dat Mikado besloten heeft te stoppen met heli's omdat de productie van gasmeters veel rendabeler is gebleken..

Oh-My-God!!!!!

Wéér een stap dichterbij de eenheidsworst.... GADVERDAMME!

Wéér een product wat uitsluitend met eigen merk communiceert, dus vanaf nu is iedereen met een Mikado FBL systeem verplicht OOK een zender bij Mikado te kopen....
Gewoon een doorontwikkeling van het idee achter bijvoorbeeld ook de Blade BNF modellen....

Die innovaties... ze maken de hobby kapot, en laten alleen maar een eenheidsworst over, voorgekauwd en wel.

Jammer.... zoo ontzettend jammer....

Groet, Bert

Ben ik het wel mee eens.. al moet ik zeggen dat ik door blade spektrum gedwongen ben, min of meer want weet dat je adapter hebt, maar ben er wel tevreden mee.. heb nu een ar6210 met sat voor de Trex450 maar wil ooit met de ar7200bx gaan vliegen. Blijft dit op deze manier gewoon kunnen heb ik er niet zon problemen mee en als de tx niet gaat lopen dan zullen ze dat bij Mikado vanzelf merken en zal ook de vbar ook minder verkocht worden als hij enkel nog met mikado tx werkt.. dat merken ze dan bij Mikado vanzelf toch, Bert? Ook die Amerikaanse consument is niet helemaal achterlijk.. hoop ik..

Ik denk niet dat je nou gelijk een Mikado zender moet hebben om een Vbar te kunnen gebruiken. Je zult een Vbar ook gewoon kunnen configureren. Enige wat wellicht aantrekkelijk is dat je dit vanaf je zender kan doen. De vraag die je je kunt stellen is natuurlijk hoe vaak je je vbar configureert. Dat is meestal 1 keer en dan ga je vliegen. Zodoende werd ik niet zo opgewonden van dit bericht.

Ben ik het wel mee eens.. al moet ik zeggen dat ik door blade spektrum gedwongen ben, min of meer want weet dat je adapter hebt, maar ben er wel tevreden mee.. heb nu een ar6210 met sat voor de Trex450 maar wil ooit met de ar7200bx gaan vliegen. Blijft dit op deze manier gewoon kunnen heb ik er niet zon problemen mee en als de tx niet gaat lopen dan zullen ze dat bij Mikado vanzelf merken en zal ook de vbar ook minder verkocht worden als hij enkel nog met mikado tx werkt.. dat merken ze dan bij Mikado vanzelf toch, Bert? Ook die Amerikaanse consument is niet helemaal achterlijk.. hoop ik..

Euh.... de consument is helaas WEL achterlijk.... Of op zijn minst "verminderd nozel" (wat net niet helemaal hetzelfde is als onnozel :D ).

Kijk maar naar wat er gebeurde toen Spektrum de 2.4 gieg introduceerde op ongeveer hetzelfde moment als Futaba hun eigen nieuwe dataoverdracht introduceerde (ben de naam even kwijt, maar het was vergelijkbaar met het principe van wat nu in de 2.4 gieg band gebeurt, werkte alleen in de 35 MHz band).

Mensen doken MASSAAL op het 2.4 gieg gebeuren met als gevolg het uitsterven van een hele technologie in een tempo wat bepaald niet wenselijk was...
Want Spektrum, die daar lekker op voortsurfde, bracht vervolgens ongeteste zenders uit (dX8i) wat een hoop mensen onnodig hun modellen gekost heeft. Is allemaal wel uiteindelijk opgelost, maar het toont aan, dat "de consument" als een blind schaap op "het nieuwste" duikt, en pas later gaat bekijken of dat nu zo handig was.

En zo zijn er een hoop dingen, die gewoon ronduit "onnozel" genoemd kunnen worden.

Groet, Bert

Ja ach. Die mensen hou je toch.
kopen omdat het nieuw is, en niet omdat het goed is.

zit ook een stuk handel in natuurlijk.

En wie weet tegenwoordig nog precies wat zijn zender allemaal uitvreet?
Beetje hetzelfde als bij auto's..
Het werkt. dat is belangrijk. Hoe het werkt? dat is een programma op discovery :mrgreen:

Al merk je wel dat de mensen die weten hoe het werkt, vele malen gemakkelijker hun spullen in kunnen stellen en gekke dingen kunnen proberen.

En over de vbar.
meingen verschillen, iedereen heeft wel een lichte merkvoorkeur.
Houd dit altijd in je achterhoofd als je over estabs gaat praten :mrgreen:

persoonlijk: Ik heb met de align spullen gevlogen, dus de 3g en 3gx.
Helemaal naar mijn hand gezet.
bij mn eerste vbar viel me meteen op hoe ontzettend makkelijk hij vloog. aan de ene kant rustiger om te sturen, maar makkelijker om rare dingen mee te doen. Zit een heel ander gevoel in.
ook instellen is een fluitje van een cent. ja, je hebt er een laptop voor nodig. maar zo ontzettend makkelijk..
Dus je merkt: ik ben pro vbar ;-)

de beast heb ik geen persoonlijke ervaring mee. gemiddeld genomen is men er erg tevreden mee. hoor je ook weinig rare dingen over.

3g: trillingsgevoelig. Vloog goed, had alleen meestal wel wat tweaks nodig, en dat kon wel eens even knuppelen zijn..

3gx: Vloog op zich goed. al hebben sommige series en hardnekkig "kruip" probleem.

Algemeen bij align: het kwam/komt wel eens voor dat een unit gewoon recht uit de doos meteen de geest geeft. of een poort niet aanstuurt. keer retour sturen, en je krijgt weer een goede..
maar wel een goeie om in de gaten te houden als je 2e hands koopt.

Back