Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Nou en plezier heb ik. Net tweede vlucht in de tuin gedaan. Quad blijft stabiel. Durfde daardoor na een paar minuten ook even de hoogte in te gaan boven de schuur :mrgreen: Was bijna vergeten hoe chill zo'n ding vliegt vergeleken met een heli :)
 
vandaag na lange tijd de 500 even uitgelaten :p
was wel weer even wennen , kan de figuren die ik kon vliegen , niet meer mooi strak vliegen, maarja komt wel weer :cool:
bij de 2de lipo bij het landen , net iets te lang van de heli weg gekeken om een mooi landing plaatsje te vinden .. de heli raakte al de grond (iets te hard) dacht geen schade te hebben...
maar eenmaal thuis bij de check ,bleek het landing gestel gebroken te zijn :rolleyes:
nu had ik nog een landing gestel van de 500esp liggen , maar die paste weer niet
deze maar passend gemaakt (nieuwe gaatjes boren) nu blijken deze wat breder en hoger te staan , wat dan weer een voordeel is bij het opstijgen/landen in het gras :)

Nick
 
Heli beslommeringen gaan over na quadcopters :p mooi spul heb er ook 2 met fpv :cool:

Haha.... Chow heeft het recht om "off topic" te gaan: hij was de starter van het oorspronkelijke draadje met dagelijkse heli-beslommeringen ....

Da's nu lang, lang geleden ;)

Groet, Bert
 
Ach ja...

In hoeverre is het offtopic, als dit topic eigenlijk geen echt doel heeft?
Volgens mij is het doel een beetje babbelen over wat ons heli mensen bezig houd..

:mrgreen:
Blijkbaar zijn we veelzijdig :mrgreen:
 
Zo een splinternieuwe Trex 450 pro gekocht, 2e hands. On afgebouwd en maar goed ook, was van een wat oudere heer in een mooi huis die het toch niet aandurfde en de Trex maar voor een heel zacht prijsje(200€) te koop had gezet, dus ik, met het vrouwtje, op zondag het land in. Daar aangekomen stond een prachtige, puntgave onafgebouwde Trex te pronken(de kop zat er half los op). Dus na goed gekeken te hebben, en de knipoog van de vrouw, durfde ik de sprong wel aan, ik was tenslotte toch van plan alles los te halen en opnieuw op te bouwen. Nu komt het, ik was vanavond bezig met de kop, waar bij een enkele Loctite aangebracht was en de lagertjes bij de featheringshaft droog, was ik bezig alles te Loctite en in elkaar te zetten tot ik die dwarse plaatjes waar die linkage van je wingtip aan zat terug aan het plaatsen was, links zat prima maar rechts ging stroef, ik draaien, niks omwisselen, ook niks.. tot ik de manual beter bekeek, zaten die krengetjes verkeerd om, omgedraaid en draaien als een draaimolen, perfect. Maar wat was er gebeurt als die man ermee gevlogen had. Vind het ook slecht van een leverancier, die een kop zogenaamd in elkaar zet maar in 1 op de 8 van de boutjes Loctite doet, dan ook wel voor 8 boutjes meteen! Met finless bobs bouwverslag en 101's kom ik er wel, een end in ieder geval, op het gemakje aftuigen en optuigen. Verder alles lezen en zien over... Een hoop, jeej helifreak en mbf. Das mijn beslommering.
 
De bedoeling van een in elkaar gezette kop in een Align kit is ook niet om er mee te vliegen gelijk. Alles zit los nog.
 
Vind het ook slecht van een leverancier, die een kop zogenaamd in elkaar zet maar in 1 op de 8 van de boutjes Loctite doet, dan ook wel voor 8 boutjes meteen!
Van elk van mij 3 ALIGN TREX heli's (450/550/700) vermeldt de Align manual expliciet (en zowat op elke pagina apart) om vóórgeassembleerde onderdelen nog apart te checken of de schroefjes stevig vast zitten mét loctite! Dus schroefjes die niet direct loskomen met enige kracht, hoef je ook niet te forceren, want dan kan je er vanuit gaan dat er voldoende loctite opzit. Maar je mag er zeker niet vanuit gaan dat alle schroeven ge-loctite zijn.

Waarom ze sommige schroefjes dan toch loctiten af-fabriek, en andere niet, is mij ook wel een raadsel, wat bij sommigen inderdaad tot verwarring en problemen kan leiden.
 
ik neem nooit geen risico, nieuw of gebruikt, ik haal elke schroef er uit en bouw een heli helemaal van af 0 op.. Better safe than sorry!!!
 
Back
Top