Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Beetje brutus

Moet je niet doen, is nergens voor nodig.....

Jouw opmerking over "of 'ie inverted kan" (of in elk geval de ondertoon daarvan) zou voor sommigen, bijvoorbeeld de trotse eigenaren van zo'n Lama, net zo beledigend kunnen overkomen, als dat mijn opmerking door jou blijkbaar opgevat werd... en hij was overigens niet beledigend bedoeld, WEL relativerend....

Groet, Bert

Laatst bewerkt door een moderator:
Ach ik maak me niet druk. Was alleen grappig bedoeld hoor. Ik weet ook wel dat dat niet de bedoeking is van een lama.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ahhh Ok dan heb ik toch een goed beeld....
dacht al 3000 metriek ton?? dat zijn toch geen vaten in een Chemicaliën tanker??
Is dus gewoon los gestort in de tanks van het schip.
Ik kom regelmatig op Tank Terminals en ook wel bij het laden etc,etc,met reinigingswerk van de leidingen van en naar het laaddok.
Waar lig je trouwens afgemeerd?? lijkt op Vopak maar aan de andere kant...... volgens mij op de foto te zien zie ik de "Bolder" van Mammout aan de overkant links (bakboordkant) dus heb ff geen beeld waar je ligt.

Volgende week ben ik ook weer in de Europoort/Botlek bij ShinEtsu/AkzoNobel.....maar dan in de fabriek zelf bezig voor 5 weken
Schoonmaken van reactoren,warmtewisselaars leidingen etc etc.

Anyway tis duidelijk.

Gr
JJ

Blenden jullie aan boord? Dat mag toch niet zomaar? Of mag dat alleen buiten territoriale wateren? Ik dacht dat ik er bij het programma de luchtpolitie wel eens een item over gezien had.

Nou, zoals ik al zei, er komt wel meer bij kijken dan "los gestort":

Vrij gebruikelijk met dit soort producten zoals Biodiesel of ook ander Bio-producten als Palmolie etc etc, is dat er partijen geblend worden.
Soms aan de wal (in-line blending) dus dan worden twee of meer stoffen in een bepaalde mengverhouding vanuit twee of meer tanks tegelijkertijd in één leiding gepompt, zeg maar zoals je thuis warm en koud water bij elkaar gooit om een aangename temperatuur te krijgen....

Maar je snapt natuurlijk wel, dat dát voor ons niet weggelegd is.... Dat zou al te gemakkelijk zijn.... Vééél te luxe....

Wij krijgen twee hoeveelheden opgegeven, en die twee partijen, die komen achter elkaar, maar moeten wel in gelijke mengverhoudingen in alle tanks (tien stuks) geplempt worden. Complicerende factoren zijn dat niet alle tanks even groot zijn (je kunt dus niet "in iedere tank 200 ton van stof A gooien, en de rest stof B"), de tanks zijn niet gelijk van vorm, dus je kunt ook niet iedere tank tot dezelfde niveau met stof A vullen en de rest met B, en tijdens het laden van de voorste tanks komt het schip voorover, vice versa bij het laden van de achterste tanks, wat het meten van de inhoud tricky maakt, en als klap op de vuurpijl, niet alle tanks gaan tot de rand toe vol....

Gelukkig is van dat alles helemaal NIETS mijn verantwoordelijkheid....:rolling:

@ Servor: blenden aan boord, is niet verboden, afhankelijk van hoe je het omschrijft.
Wat wij doen: twee stoffen achter elkaar aan in de zelfde tank laden voor de kant, dat mag gewoon. Juridisch en douane-technisch gezien is dit namelijk identiek aan "in line" blenden. Wij vervoeren namelijk stof C, en dat die stof uit A en B opgebouwd is, doet niet ter zake....
In de bunkervaart mag er ook 'in-line" geblend worden (een bunkerboot mag 1000 cSt olie via een doseerpomp met 50 cSt brandstof mengen tot bijvoorbeeld 380 o.i.d.).
Maar op zee blenden door aan boord twee aparte ladingen vanuit twee aparte tanks naar een derde tank te pompen, dat is inderdaad streng verboden. Enerzijds vanwege milieuverontreiniging, anderzijds vanwege fraude: Je vertrekt namelijk met stof A en B aan boord, en je komt aan met stof C.... daar kun je heel grote problemen mee creëren...

Groet, Bert

Modelbouwforum.nl :thumbup:

Klopt Rogier,
we dwalen een beetje af "dagelijkse heli beslommeringen";)

Net even de heli buiten gezet en laten pruttelen.....motortje loopt weeer na 1x starten.......na een lange tijd stil te hebben gestaan, nu nog even de rust vinden om een vluchtje te maken..mss vanmiddag
Gr
Jeroen

Klopt Rogier,
we dwalen een beetje af "dagelijkse heli beslommeringen";)

So what? dit is toch het babbel-topic?

Net even de heli buiten gezet en laten pruttelen.....motortje loopt weeer na 1x starten.......na een lange tijd stil te hebben gestaan, nu nog even de rust vinden om een vluchtje te maken..mss vanmiddag
Gr
Jeroen

Dat is toch altijd lekker, he, die eerste klappen van het torretje...

Hopelijk dat je vanmiddag effe los kunt, en hou de boel heel!

Groet, Bert

Ik kan het niet laten om soms een opmerking te plaatsen...het aan de ene kant strenge beleid strookt niet met het soms blaartrekkende slap geneuzel aan de andere zijde die gewoon plaats vind zonder ingrijpen. Het tekort aan kennis van het reglement zal het zijn denk ik. Het is minder serieus bedoeld dan het lijkt maar vind dat er soms doorgeslagen word... Vriend van het mbf worden om de kosten van het forum te drukken vind ik ok maar niet om de slowchats die hier veelvuldig plaatsvinden te ondersteunen en dan al zeker niet als het niet mb gerelateerd is. (De reden ook dat ik geen vriend meer ben trouwens.)
No hard feelings, chat lekker door en geniet van de wetenschap dat het komend weekend wel 14 graden kan worden...time to stop bullshit and start flying! :thumbup::beer:

Niemand verplicht je natuurlijk om deze slowchats te lezen. Je kunt dit topic ook negeren. Blijkbaar voldoet dit topic wel aan de behoeften van anderen. Lijkt me dat dit dan gewoon moet kunnen. Wat dit te maken heeft met vrienden van MBF ontgaat me even. Een babbel topic maakt het onderhoud van het forum niet duurder ofzo ;)

Beter hier babbelen dan in iemands bouwverslag, ik vind het werk van Brutus best interessant en lees graag zijn ervaringen. Maar we blijven modelbouwers toch ?

Het regent weer eens.. wel prima weer om wat mee over andere onderwerpen mits het in ieder geval interessant is en de sfeer goed blijft (wat in andere topics wel eens anders is en dat is pas zonde van kosten en tijd).
Gisteren nog wel een paar fpv vluchten gemaakt maar er stond toch veel wind. De f450 was in korte tijd over een kanaal zo'n 500m verderop maar terug er tegenin duurde wel even. Op enkele kleine verstoringen na bleef het beeld wel goed maar als anderen met zo'n setje zo over een Km gaan was het vast nog ruim binnen het bereik.

Ik kan het niet laten om soms een opmerking te plaatsen...het aan de ene kant strenge beleid strookt niet met het soms blaartrekkende slap geneuzel aan de andere zijde die gewoon plaats vind zonder ingrijpen. Het tekort aan kennis van het reglement zal het zijn denk ik. Het is minder serieus bedoeld dan het lijkt maar vind dat er soms doorgeslagen word... Vriend van het mbf worden om de kosten van het forum te drukken vind ik ok maar niet om de slowchats die hier veelvuldig plaatsvinden te ondersteunen en dan al zeker niet als het niet mb gerelateerd is. (De reden ook dat ik geen vriend meer ben trouwens.)
No hard feelings, chat lekker door en geniet van de wetenschap dat het komend weekend wel 14 graden kan worden...time to stop bullshit and start flying! :thumbup::beer:

Meningen zijn meningen.. Ga ik niet in stoken...

Feit is wel dat er altijd enige vrijheid mogelijk moet zijn.
Zolang de vrijheden maar stroken met de geest van de regels. En daarvoor zit ik hier..

Beslommeringen is een slow chat. eens.
topic heeft ook geen echt onderwerp, en het is centraal in 1 enkel topic.
gebeuren dergelijke dingen in een ander topic wordt er toch vrij regelmatig op het onderwerp van het topic gewezen.

En soms moet zelfs het onderwerp veranderd worden.
Poosje terug hadden we wat beginners, die voor ieder facet van het kopen van een heli, en daarna het bouwen van een heli een nieuw topic aanmaakten.
Daar word je ook niet vrolijk van, kun je beter iemand al die vragen in 1 topic laten stelen.
hebben andere beginners ook een stuk meer aan...

Het harde beleid waar je op doelt zit in andere gebieden, waar men zich ook hard en streng tegen ons opstelden...
Een basis van orde moet er wel zijn... wederzijds respect etc.
is die er niet, wordt het lastig een forum te houden..

Jij durft over een kanaal :) Wat gebruik je om die 500 meter te halen? Gaat dat op standaard spul?
Het is meer zo'n recreatie vaarroute dus niet zo breed maar als je pech hebt maakt dat geen verschil. Even laag vliegen bij een brug tot ie wiebelig werd vond ik eigenlijk net als het 'stuntvliegen' met de 6hv. Het zijn risico's en een foutje betekend in het ergste geval misschien een paar maanden of meer niet vliegen maar daar denk ik dan maar niet teveel aan.

De basis is een fatshark predator v2 set maar dan met sony 600tvl camera en 'spironet' antenne's.
Met een boscam 200mW en van die standaard antenne's was 400 a 500m echt wel de grens ivm storing. Volgens mij kan je die standaard antenne's het best maar meteen vervangen door een type cloverleaf want een goede antenne werkt dichtbij ook beter.

Voorspelbaar antwoord Chow :thumbup:

Weet je.... dit specifieke draadje is al vier jaar (of zo) een babbeldraadje, vergelijkbaar met de café's die de overige forums hebben...
Er is een schipperscafé, een modelbouw kroeg, een non-modelbouw kroeg, een auto-café, en ik zag zelfs al een multicopter café????

En dan ga jij hier in een draadje wat volkomen topic-loos is, moeilijk doen over "off topic"....

Ik zie dat niet zo, maar dat zal wel aan mij liggen. Ik zie ook totaal niet in wat vriend van het forum daar mee te maken heeft. Al was ik Robert zelf....

Groet, Bert

Back