Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Zondag wat inverted gevlogen met de 700er,
en als die dan bijna aan het maaien is,
en je geeft vol throttle met 12 graden min pitch,
da zie je de verschil, grijns grijns

Groet
Uwe

Tja, maar een micro vliegt niet hetzelfde als een 700 :mrgreen:
En met het weer in nederland, heb je aan een 700 ook een stuk meer..

Dan toch liever de grote heli repareren;-)

Zonde dat het nodig is, maar het overkomt de beste wel eens.
Vaak net mis, soms net niet mis...

Hoi Joop:

nouw, je hebt gelijk,
meest waren dealer A endealer B bijna hetzelfde van de prijs,
nu wel 30 € verschil bij de mainbladen (HD690N .. 3G)
en HN7002A (one-way bearing ) ook 30 €

raaar raaar,
ik hoop dat die heren van ... hier ook maar kijken,
dus moet ik bij Sam zijn,

bedankt Joop !!

Groet
Uwe

..even nog wat kijken aan de crash-heli's:

ik denk dat het een hele boel werk woord,
alles moet uit elkaar, overal een schuurtje of wat los,
zeker wat lagers, die verwisselt moeten worden,
twee servos, servohouder, een set bladen,
of ik die van de 700er ook verwissel, weet ik nog niet,
het is aan het uiteinde een 2 mm stukje weg ..
na ja en die canobys zijn ook kapot,
ik denk maar zo met lagers, assen en wat nog al 500 € voor alle 2 heli's

nu maar toch eerst een week vakantie in Duitsland (donderdag tot donderdag)
en dan maar met rust alles uit elkaar halen...

Groet
Uwe .....

hm, hat ook in crash forum gekund ...
maar ik post het alleen maar hier .

Uwe,

alvast fijne vakantie en als je wat spulletje nodig heb........
(maak maar een lijstje mss heb ik nog wel het een en ander hier voor je liggen....en geef dat dan even via PM door)

Jeroen.

Mijn beslommeringen voor vandaag:
Van morgen voor het eerst even het torretje laten lopen van de 600N die na een lange tijd heeft stil gestaan.
Even primen en broem......starten na 1 x
Geweldig....moest voor me zelf alleen de rust vinden om te vliegen en dat had ik niet....
Dus 's middags een 2e poging gewaagd tussen de regen spetters door en rustig even starten en opwarmen.
Een klein beetje gehooverd boven het veld en een paar dikke Pitch pumps gemaakt om de motor even wakker te maken want er zat behoorlijk wat ouwe olie resten etc in

na een circuitje te hebben gevlogen noodgedwongen neer gezet met een auto.......PLOF spontaan de motor uit........
Wats gebeurt.....ik denk een oude plug die de ouwe olie resten niet meer aan kon want de plug was kapot toen ik m dr uit haalde.....
Nieuwe Os plug er in starten en weer lopen.
Tankje was nog niet leeg gevlogen en heb dat ook gedaan heel rustig aan en dat was het voor vandaag het begon te regenen (spetteren)

Gr
Jeroen

Jeroen:

bedankt, na de vakantie ga ik een lijst maken,

...jou motor heeft het niet graag, als je hem opwarmt,
en dan meteen uit doet,
vaak gaat die plug dan ook "ciao" zeggen..

zet de heli neer, en laat hem langzaam down touren en zet hem na een minute uit,
in princiep hetzelfde als warm laten lopen, alleen anders om, ha ha

sorry, als ik je misschien een oude onzin vertel,
maar bij mij was ook vaak deze plop te horen,
dus nu ga ik langzaam opwarmen en langzaam afkoelen, gaat goed,
ook voor de volgende start na de "winter-pauze"

Groet
Uwe

na een circuitje te hebben gevlogen noodgedwongen neer gezet met een auto.......PLOF spontaan de motor uit........
Wats gebeurt.....ik denk een oude plug die de ouwe olie resten niet meer aan kon want de plug was kapot toen ik m dr uit haalde.....
Nieuwe Os plug er in starten en weer lopen.
Tankje was nog niet leeg gevlogen en heb dat ook gedaan heel rustig aan en dat was het voor vandaag het begon te regenen (spetteren)

Gr
Jeroen

Ouwe plug, maar kan ook een rot lager betekenen (en rotte lagers wil nog wel eens gebeuren na lang stil staan=>roest).

Hoe dan ook, met een vonkendoos was je dit niet gebeurd ;)

Groet, Bert

Tja, maar een micro vliegt niet hetzelfde als een 700 :mrgreen:
En met het weer in nederland, heb je aan een 700 ook een stuk meer..

Dan toch liever de grote heli repareren;-)

Zonde dat het nodig is, maar het overkomt de beste wel eens.
Vaak net mis, soms net niet mis...

haha ja dat weet ik ...

ben al lang blij dat ik m'n micro's niet meer de grond in prak... laatste crash is gelukkig al een tijd geleden, maar zeg nooit nooit natuurlijk ;)

Ouwe plug, maar kan ook een rot lager betekenen (en rotte lagers wil nog wel eens gebeuren na lang stil staan=>roest).

Hoe dan ook, met een vonkendoos was je dit niet gebeurd ;)

Groet, Bert

Ik weet het bert, van dat vonken doosje, heb vanavond de lagers nog even bekeken die ik onlangs vervangen had maar zien er nog picobello uit..
Denk echt een rotte plug (zit er ook al een hele tijd in) en had hem de vorige x toen ik hem weg zetten een beetje te veel vertroeteld met olie ter bescherming.......en heb dit er niet uit gespoeld( effe de plug er uit gehaald en door gestart bedoel ik dan) en denk dat ie behoorlijk vet was, het hele veldje achter me huis stond grijs van de rook hihihi....

@uwe ik warm de motor altijd even op en ook zo met uit doen even laten na draaien...dat ie nu in 1 x uit ging was gewoon de plug die het niet meer deed maar bedankt voor je advies.

Jeroen

evve zo tussen door,

die plug van mijn 600er gaat ook lang mee (net vertelt),

maar laatste zomer was ik overmoedig zonder mijn werktuig na de vliegveld gegaan,
en natuurlijk ook zonder de sleutel voor de plug,
dat is maar jammer,
alles uitgepakt, en vol getankt, en de heli start niet , phhhh

(gebeurt 1 x)
.. en niet vertellen elektro is beter !!

Groet
Uwe

trouwens was het hier vandaag leuk weer,
ik had alleen geen zin om te vliegen,
morgen nog wat knutselen, en donderdag vakantie,
w.t.r. .. tot morgen

Groet
Uwe

Ik heb vandaag nog wel even gevlogen met de Logo 700....... in de tuin haha. Ik wou even weten of de staart goed gebalanceerd was na de reparatie van de bladhouder. Ging prima maar een beetje meer ruimte Is wel handig. En ook een stuk veiliger ;-)

maar laatste zomer was ik overmoedig zonder mijn werktuig na de vliegveld gegaan,
en natuurlijk ook zonder de sleutel voor de plug,
dat is maar jammer,
alles uitgepakt, en vol getankt, en de heli start niet , phhhh

(gebeurt 1 x)
.. en niet vertellen elektro is beter !!

Groet
Uwe

Je ben niet de enigste die dat is overkomen hoor maar ik deed vandaag een test vluchtje achter me huis dus alles bij de hand.
Als ik naar de club ga heb ik wel ALLES bij me....
Ook zo lekker als je een keer gaat vliegen en je startkist met ingebouwde tank is zo goed als leeg....(maar dit is alweer heeeeeeeel lang geleden gebeurt,maar het kan gebeuren hihihih) en je denk waarom kom er geen brandstof uit de tank naar de heli via de pomp??? vergeten thuis de hoofdtank te tanken:rolling::rolling:

Ik heb vandaag nog wel even gevlogen met de Logo 700....... in de tuin haha. Ik wou even weten of de staart goed gebalanceerd was na de reparatie van de bladhouder. Ging prima maar een beetje meer ruimte Is wel handig. En ook een stuk veiliger ;-)

Heb je die gescheurde bladhouder gelijmd dan?? risico??ik zou voor dit geld er een nieuwe op gedaan hebben (zeker met zo dure Logo en met jou vliegstijl die krijg nogal wat te verduren)

Ik had nog bladhouders op voorraad. Ik ga zeker geen lijm gebruiken met de kennis dat ze dik 10.000rpm draaien ;-) Die krijgen inderdaad behoorlijke klappen :thumbsup:

Back