Wat Chow zegt, klopt ook wel ongeveer... Ik weet niet helemaal hoe je een en ander exact opzet, maar ik haal met een 450 size schaalheli-tje al 8 minuten ruim, en met een ge-electrificeerde .60 schaalheli moet het zonder veel moeite mogelijk zijn om 10+ minuten vliegtijd te bereiken....
Maar toch: Kijk alleen niet wat voor Accu's, motoren en regelaars je er voor nodig hebt: Als ik mijn Cobra of BO105 zou willen electrificeren voor een vliegtijd van 10-15 minuten, ik heb het wel eens uitgerekend en dan kwam ik ergens rond de 1500 euro uit voor E-motor, regelaar en een (1....) accupakket....
Daar zou dan nog een lader van een gruwelijke hoop geld, eventueel een tweede pakket om toch een beetje door te vliegen en een dikke extra accu achterin de kofferbak (of een generator) bij moeten....
Voor plm 750~800 euro had ik de duurste benzinemotor (die van Vario) en de duurste uitlaat (ook van Vario) en de rest mag ik aan benzine opstoken....
Beide heli's hebben in totaal mischien al voor wel 200 Euro (en dat is heeeeel ruim geschat....) aan benzine verstookt in 8 jaar en ongeveer 80 vlieguren (wat voor zulke heli's erg veel is) tijd.
Dat was destijds, en mischien is het ondertussen stukken goedkoper om electrisch te vliegen, maar volgens mij niet....
Groet, Bert