Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Jep, de luchtdruksensor is helaas gevoelig voor licht. Altijd vervelend dat je er zo achter moet komen. Maar staat daar inmiddels niets over in de handleiding?
:rolling:En Chows Law zegt plak dan ook maar tape rechts :razz:
De huidige luchtdruksensoren zijn in staat om een hoogteverschil van 20cm te registreren. Moet je ze wel even 20ms de tijd geven. Daar kan je dus prima op regelen. De onderstaande sensor (hier op een breakout board) zit ook in de Naza. En op het breakout board (en in de datasheet) staat dat de sensor lichtgevoelig is.Had sowiso geen luchtdruk-gebonden meting verwacht in die dingen....
Morgenochtend windkracht 1. Ik heb alles al klaar staan...
Pfff... Het enige wat voor mij morgen klaarstaat is het 2e motorblok met IPS pod die een plekje in de machinekamer moet krijgen...misschien maar goed dat ik zo weinig mogelijk meekrijg van dit geweldige vliegweer, uiteraard word het in het weekend weer minder mooi :-(
:rolling:
De huidige luchtdruksensoren zijn in staat om een hoogteverschil van 20cm te registreren. Moet je ze wel even 20ms de tijd geven. Daar kan je dus prima op regelen. De onderstaande sensor (hier op een breakout board) zit ook in de Naza. En op het breakout board (en in de datasheet) staat dat de sensor lichtgevoelig is.
![]()
Zelf gebruik ik deze sensor ook in mijn multicopter project. Prima sensor..... alleen lichtgevoelig![]()
Als er tijdens de vlucht een vacuüm of overdruk ontstaat rondom de sensor zal je dit zeker merken. Kan niet anders dan dat het toestel dan zal dalen of stijgen. Turbulentie rondom de behuizing wordt gefilterd door de software en beïnvloed het gedrag niet. Dan ga ik er van uit dat het "lange"termijngemiddelde gelijk blijft.Waar ik mij over verbaasde, was dat ik verwachtte dat bijvoorbeeld onder invloed van turbulentie en dergelijke de meting nogal moeite zou hebben accuraat te blijven bij verschillende snelheden.
Dat deze meetcel lichtgevoelig is.... tsja, het zij zo, maar ik zit wel te piekeren waarom... (mag dat soort dingen altijd graag kunnen beredeneren i.p.v. op internet een "het is zo-feit" opzoeken....).