Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Zo, ben weer thuis. Drie vluchten gedaan en niks aan de hand meer. De pulley die ik vorig jaar heb vervangen blijft ook netjes zitten. Denk dat de Mini Protos klaar is voor het seizoen..

13123210873_01af83609f_b.jpg

nou goed teken,

die low voltage protection lekker uit laten

ik ga ook maar eens buiten kijken op 't veld.. ff de supercp uitlaten.

nog even wachten op uitbreiding van de vloot ;)

nou goed teken,

die low voltage protection lekker uit laten

ik ga ook maar eens buiten kijken op 't veld.. ff de supercp uitlaten.

nog even wachten op uitbreiding van de vloot ;)

Nee.... niet doen!

Ik heb iets vergelijkbaars gehad, waarbij ik ook niks kon vinden, en dat probleem kwam geheel vanzelf naar buiten in de vorm van een niet goed gesoldeerde accu-stekker, die teveel overgangsweerstand had.

Probleem genegeerd, en uiteindelijk desoldeerde deze stekker zich in de lucht, en had ik dus NIETS meer....

Eerst GOED checken wat er aan de hand is, voor je een beveiliging uitschakelt.....

Het is ondertussen inderdaad mooi weer.... lekker frustrerend... gelukkig liggen we momenteel lekker voor de kant in Antwerpen op het gemakje te ventileren, dat dan weer wel....

Groet, Bert

Ik heb alles gecontroleerd. Niks wordt warm. Niks zit los. Dus tot ik een aanwijsbare reden heb waardoor dit komt blijft LVC uit. Sowieso is LVC vrij zinloos want hij zet je heli uit als die 15 meter hoog hangt.. Ik time liever en check mijn lipo's op de lader.

Laatst bewerkt:
Nog een domme test..
Trek gewoon eens een keer goed aan de stekkers, draad voor draad.
Ik heb ook al eens ervaringen gehad met draden die blijkbaar niet goed gesoldeerd waren.

Had het een stevige tijd goed gedaan, tot ik een keer met weglopen opeens de regelaar een tweede keer hoorde initialiseren.

Mn ultimate kwam tijdens de renovatiewerkzaamheden ook opeens een losse soldering naar boven.
Zat nog strak dankzij de krimpkous en pasvorm.. Maar hij was los

Er werd dus ook niets warm... Nu heb ik best grove stekkers..

Ik heb dat uiteraard gechecked. Ik kan niks vinden. Misschien dat door het programmeren van de esc waardoor ik aan de kabels heb gezeten het probleem daardoor is opgelost. Geen idee. Ik kan het in ieder geval niet meer reproduceren.
Gelukkig ben ik vrij binnenkort jarig en dan komt er een zender met telemetrie. Dan kan ik e.e.a. loggen wat er gebeurd.

Eagle tree heeft een logger, die je dus overal aan kunt sluiten...

Ik gebruik dat ding vaak om boordspanning van de ontvanger te loggen. En ik heb er een g kracht meter bij, kun je eindelijk eens zien waar je de spullen nu werkelijk aan blootstelt ;-)

Terwijl de accus laden voor een 2e ronde vandaag.. Moest ik de helis maar eens opbergen van de vriendin.. Hehe.
Binnenkort aangevuld door een v120 en nog een nieuw speeltje.

ba6agury.jpg

Tsja is een mannen hobby. Volgens mij zitten er ook geen vrouwen op dit forum.. Of mischien 1 verdwaalde ergens..

Tsja is een mannen hobby. Volgens mij zitten er ook geen vrouwen op dit forum.. Of mischien 1 verdwaalde ergens..

Als ik me niet vergis, heb ik er in het heli-gebeuren in de tijd dat ik op het forum rondkijk, 3 stuks voorbij zien komen....

Groet, Bert

Weet ik niet... eentje er van was leerling bij ons en vliegt nog steeds maar heeft heel weinig tijd i.v.m. studie....

De rest zou ik niet van durven zeggen wat die hier kwamen doen....

Groet, Bert

Back