Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door jeroenie101, 25 okt 2011.

  1. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.780
    Locatie:
    Oldeberkoop
    En is tot op de dag van vandaag nog steeds onbeantwoord...
     
  2. easy

    easy

    Lid geworden:
    15 sep 2011
    Berichten:
    1.724
    Locatie:
    Antwerpen
    Ik vlieg nog vrij regelmatig heli maar het is inderdaad hier veel stiller.. we missen Uwe.. of hoe noemde hij weer :)
     
  3. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.780
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Heli-Uwe, Uwe Dietzel...
     
  4. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.936
    Locatie:
    Rotterdam
    nu moet ik zeggen dat ik zelf ook wat meer met vliegtuigen aan de gang ben..
    de ene heli heeft nu 2 seizoenen "raar" gedrag gehad. helpt niet met de zin om hem mee te nemen
    ondertussen wel alle gekke dingen eruit gehaald.
    Heel veel van die kleine dingen.. die vanalles kunnen zijn..
    en bij iedere optie kom je ook wel echt wat tegen.. om dan na een paar keer vliegen hetzelfde probleem omhoog te zien komen..

    ik heb een mini titan, fbl zonder stabilisatie (wel staartgyro)
    ding vloog altijd goed, ook goed te controleren.
    kwam er laatst achter dat daar mn oude stekkertype nog aan zit. dus die heeft al 2 jaar niet gevlogen.

    Zou fijn zijn als het weer eens gewoon (voorspelbaar) droog wordt... weer eens een seizoen normaal vliegweer..
     
  5. jjdehaan

    jjdehaan

    Lid geworden:
    20 okt 2008
    Berichten:
    1.743
    Locatie:
    Rockanje,Zuid-Holland
    en die vliegt ook zeer weinig vanwege gezondheid problemen,
    ik zelf heb 2021 maar 4 vluchtjes gemaakt en dat was nog eens aan het leraar/leerling systeem hahah.

    Hoop dit jaar weer wat meer te gaan doen,emigratie is ook "voorlopig"niet meer door gegaan vanwege omstandigheden...en nu weer in nederland gesetteld
     
  6. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.780
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Volgens mij helemaal niet meer...
    Meende begrepen te hebben dat hij afgekeurd is geraakt, en min of meer alles (inclusief huis) heeft moeten verkopen. Heel triest.
     
  7. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.936
    Locatie:
    Rotterdam
    Dat is niet best..
    Zo zonde dat iemand vanwege een gezondheidsprobleem (waar je vaak genoeg helemaal niets aan kunt doen) opeens alles kwijtraakt..
    Nu weten we de situatie ook niet.
    maakt het lastig.
    De term gezondheidsprobleem is al vervelend zat


    Zijn er nog mensen met specifieke helidingen bezig?
    ombouw naar iets bijzonders?
    vliegen op een bijzondere manier?
    wedstrijd klassen?

    Ik heb voor dit jaar een paar dingen op de wensenlijst..
    ik maak ieder jaar een soort van achterhoofdlijst, met dingen die ik aan het eind van het jaar gedaan wil hebben
    voor dit keer:
    - De nostab heli vaak vliegen
    - Mijn dubbeldekkertje veel vlieguren laten maken. Raak ik een beetje van de zenuwen af..
    Dan kan dit ding gaan doen waar ie voor gemaakt is, niet dat voorzichtige rondvliegen wat ik nu doe.
    ligt niet aan het toestel.. ligt aan mij. gewoon teveel zenuwen.
    veel vliegen. houdt het weer op.
    - combat wedstrijd houden op de club.. eens zien hoe dat gaat :D
     
    Flyingfloris78 vindt dit leuk.
  8. Johannes59

    Johannes59

    Lid geworden:
    18 sep 2019
    Berichten:
    549
    Locatie:
    Zwolle
    Nu bezig mijn omgebouwde 380 in mijn eigen ontworpen en gebouwde Apache lookalike te bouwen. IMG_20220213_121249_041.jpeg 20210608_113530.jpeg
     
    Flyingfloris78 en Helikapoter vinden dit leuk.
  9. mvp

    mvp

    Lid geworden:
    18 aug 2011
    Berichten:
    123
    Ik vind het wel leuk om mezelf hier ook even te melden. Vooral omdat ik het ook jammer vind dat fora's leeglopen en er op facebook weinig/geen echte kennis te vinden is. Ik hou nog van ouderwets eerst inlezen en dan vragen.
    Ik ben al een aantal jaren actief met rijden. Maar na een schouder blessure en dus een hoop vrije tijd interesse gekregen in heli vliegen. Een paar weken geleden begonnen met een blade nano en een spectrum nx6. Dit vooral omdat ik het leuk vind om dingen zelf uit te vinden en het mijzelf te leren. Ik kan er al leuk mee hoveren(3d mode;)) en de rest komt later wel. Misschien als het weer beter word en ik het ook leuk blijf vinden eens gaan kijken bij de vliegclub hier in de buurt. Ben niet echt van het zelf bouwen. Wel aanpassen en modificeren. Vandaar voorlopig mijn keuze voor een kant en klaar model. Dus jullie input is niet helemaal voor niks. Er zijn zeker nog mensen die mee lezen.
     
    Mstr10o, Cnn en AHoogendijk vinden dit leuk.
  10. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.936
    Locatie:
    Rotterdam
    als je dat kunt hooveren zonder de hulpjes aan...
    iig, volgens mij is 3d mode vrij pittig bij die dingen..

    Dan zal de eerste 450 maat een verademing zijn :D
    en dan heb je het ergste al gehad...
    nu moet je de vaardigheden langzaamaan uitbouwen.

    tip:
    - Hoover midden voor je. nu langzaam rechtstandig naar links. stoppen. hoover. en naar rechts, stilhangen.
    - loop eens een rondje, met de heli voor je. laat hem meebewegen met de draaien die je zelf maakt.

    het examen van de knvvl is gebaseerd op veiligheid, en gebaseerd op het feit dat je met name de hooverdingen goed onder de knie hebt.
    gaat dit goed, heb je 3/4 al gehad
     
  11. Flyingfloris78

    Flyingfloris78

    Lid geworden:
    26 dec 2016
    Berichten:
    338
    Locatie:
    Zwolle
    Mijn Trex twin gasser ligt voornamelijk (helemaal uit elkaar) te wachten op beter (lees warmer) weer, ook zijn piloot is meer een mooi weer vlieger .
    Wel heb ik in december 2 nieuwe carbon fiber main frame platen laten frezen in China, de originele prototypes waren inmiddels zo verbouwd door alle wijzigingen dat het tijd was voor nieuwe. Daarin heb ik de cyclic servos anders geplaatst, betere uitlaatbevestigingen geplaatst, mogelijkheid voor generator toegevoegd en wat bevestigingsgaten toegevoegd of verwijderd. Deze platen zijn in totaal 2 maanden onderweg geweest. IMG_6807.JPG
    Verder wacht ik nog op een starter-as V2.0, deze komt als het goed is deze week.
    IMG_6784.JPG
    Daarna alles weer in elkaar zetten en bij beter weer maar eens gaan vliegen.
    Als dit alles dan goed werkt wil het eigenlijk in een grote schaal Huey inbouwen, maar dat wordt zeker een meer-jaren plan…
     
    Johannes59 en Cnn vinden dit leuk.
  12. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.780
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Haha, dat was dit project eigenlijk toch onbedoeld ook al geworden? :D
     
  13. Flyingfloris78

    Flyingfloris78

    Lid geworden:
    26 dec 2016
    Berichten:
    338
    Locatie:
    Zwolle
    Ja, helaas wel .
    Maar laten we zeggen: goei werk heeft tijd nodig!

    Helaas heb ik zelf geen draai- of freesbank, dus ben ik afhankelijk van anderen, anders waren sommige onderdelen al veel eerder klaar geweest.
     
  14. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.780
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Look on the bright side: de onderdelen DIE je nu hebt zien er wel pico bello uit!
     
    jjdehaan en Flyingfloris78 vinden dit leuk.
  15. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.936
    Locatie:
    Rotterdam
    en het heeft al een keer gevlogen..
    Dus je weet al dat wat je nu maakt, zowieso een probleemlozer geheel oplevert:D
     
    Flyingfloris78 vindt dit leuk.
  16. Mstr10o

    Mstr10o

    Lid geworden:
    7 feb 2012
    Berichten:
    13
    Locatie:
    Noord Brabant
    Na diverse jaren 'winterslaap' is bij mij ook weer eea in beweging aan het komen op rc heli gebied. Afgelopen zomers hier en daar wel een keer een foamie van de plank gehaald en wat met vleugels gefladderd, maar als je dan een paar keer op 't veld staat met #tochweloverleden lipos is de lol van de hobby er snel af.

    Alles ff gelaten voor wat 't is en nu met mezelf afgesproken om bouwend alles weer nieuwe energie in te blazen in 2022. Zie daarvoor mijn topic voor mn Heim Agusta restauratie.

    Twee weken geleden voor het eerst sinds jaren weer verstookte nitro mogen snuiven bij de korte benchtest van 't motortje na 9 jaar stilstaan. Dat gaf weer wat extra motivatie voor de bouw op zich, dus vanavond ook maar eens dat draadje bijwerken met wat dingetjes die ik nog gedaan heb.

    Ondertussen ook alvast maar zo'n nummer aangevraagd bij de RDW en wat stickers laten komen. Stel je voor dat ik 'm nog voor deze zomer in orde krijg... .

    Leven in de brouwerij dus, maar nog niet "vliegend".
     
    Johannes59 en AHoogendijk vinden dit leuk.
  17. pach1977

    pach1977

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    655
    Locatie:
    breda
    Welcome back, wat ga je vliegen?
     
  18. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.780
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Ik zou toch minimaal de krukas lagers vervangen als het zo lang heeft stilgestaan...
     
  19. Mstr10o

    Mstr10o

    Lid geworden:
    7 feb 2012
    Berichten:
    13
    Locatie:
    Noord Brabant
    Thanks. In eerste instantie maar eens wat roest uit de vingers vliegen met m'n flybar mini titans. Een gewone V2 uitvoering en een V1 in de cobra schaalromp. Mocht dat voorspoedig gaan, dan staat er een trex 700 op de plank met 0 vlieguren omdat de hobby destijds eerder is weggezakt dan dat ik met die motivatie-booster het veld op durfde.
     
  20. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.936
    Locatie:
    Rotterdam
    mini titans zijn beste dingetjes..
    ff zorgen dat de flybar lekker soepel gaat, anders stuurt het niet best.
     

Deel Deze Pagina