Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Het was niet gepland maar uiteindelijk ging een mCPX al slepend met mijn glidertje er vandoor omdat het plankje niet werkte zoals het zou moeten...

Check het zelf! Met eem mCPX kan je dus niet alleen 3D vliegen maar ook prima slepen...

[media=youtube]j9dmuvHnn_I[/media]

Laatst bewerkt door een moderator:
Nou.... slepen is wel een groot woord he? het is meer er achteraan dwarrelen wat de gesleepte kist doet....

maar had niet verwacht dat het dingetje dat zou trekken nee.

Geinig!

Groet, Bert

Hmmmm voor de 100e keer een ring like push rod kapot gemaakt en had geen spares meer. Zag dat ze bij v-nix maar 1.25 per 2stuks kosten terwijl de goedkoopste Chinese boer nog duurder is... vreemd, dat zie je niet vaak.

ben vanochtend m'n v450 wezen maidenen, vliegt weer als een zonnetje :D

alleen heeft ie 60% throttle of soms meer nodig om in de lucht te blijven,
en is m'n vliegtijd van 7 minuten naar 4.5 gedegradeerd...
tijd om de pitch aan te pakken...:-|

groet,
Tomos19

wie heeft er vandaag nog gevlogen?
hier in amersfoort was het praktisch windstil :)
drie vluchtjes, kortom: een geslaagde dag :cool:

hoe was het elders in nederland?

Hier is het ook volledig windstil, helaas ligt men kds helemaal uit elkaar dus er zit geen vliegen in voor vandaag :-|

Vandaag twee pakketten gehooverd (achter huis) om de nieuwe GensAce LiPo's te proberen en dat ziet er heel goed uit!

Verder zit ik te wachten op mijn setje Spinblades 350 mm bladen die ik al zondagavond besteld heb en die er nog steeds niet zijn....:mad:

Groet, Bert

3x voeding besteld...
575 watt op 12 volt..

2 ervan gaan in serie gekoppeld worden, dan heb ik 47,5 ampere op 24,5 volt :)
1 ervan ga ik eerst gebruiken op 12 volt... Wil namelijk de 2 in serie vast gaan zetten in een behuizing. Dus 2 voedingen: een bigass 12 volt en een bigass 24 volt...

Hopenlijk komt me trex 550 snel. Heb ook al wat upgrades besteld, en zijn onderweg. Alu servo hevels voor de swash, alu anti rotation bracket. Alu staart servo houder. En 50 onderleg ringetjes C-style! Alu servo plaatjes, om ze vast te zetten,en een extra torque tube lager set, om de trillingen weg te houden, dit uit voorzorg.

Verder nog wat klien materiaal, als swash plate leveler, en een setje gereedschap voor weinig van ebay...

Rode Vario zenderpult geval gekocht. Met zon kruis op je rug, gepolsterd, en een carbon look pult voor me Graupmner MX-16.

Laat de winter maar komen, ik ben er klaar voor...

@Tomos:
Waar vlieg jij tijdens het buiten seizoen? Volgens mij zijn wij elkaar nog niet tegengekomen?
Intussen hebben een aantal vliegmaatjes uit Amersfoort een bedrijfshal weten te regelen waar we ongeveer 3x in de week vliegen, kosten 1 hele euro per persoon per avond.
Zie ook het filmpje van Tank532!

Morgenavond gaan we weer!

Groeten Iwan

@ ibaces: ik vlieg vaak bij emiclaer op t evenementenveld, of een kleiner veldje dichter bij m'n huis.

waarzo zit die hal?
het lijkt me leuk om daar eens langs te komen :)

Hal zit op de Isselt, achter de Peugeot dealer/Harley dealer.

Wij vliegen altijd achter de Ikea (Extron gebouw).
Ik heb zelf ook wel eens op dat evenementen veld gevlogen, is wel mooi ruim maar mij te druk met loslopend collateral damage ;)

Geef gerust een gil als je eens wilt komen kijken/vliegen in de hal.
Houdt er alleen wel rekening mee dat je niet groter dan een 450 size meeneemt.

Groeten

m'n v450d01 is een 450 size en de grootste die ik heb, dus dat zit wel snor ;)
heb ook nog een huey die ongeveer de helft kleiner is...

de harley dealer weet ik wel te zitten, maar dan????
niet iets van een straat+nummer?
dan moet het niet moeilijk zijn om het te vinden.... rijschool moerkerk zit ook in die buurt...

@Tomos:
Waar vlieg jij tijdens het buiten seizoen? Volgens mij zijn wij elkaar nog niet tegengekomen?
Intussen hebben een aantal vliegmaatjes uit Amersfoort een bedrijfshal weten te regelen waar we ongeveer 3x in de week vliegen, kosten 1 hele euro per persoon per avond.

Groeten Iwan

Ik zelf woon in Barneveld dus misschien is het leuk als ik ook een keer kom vliegen in de hal?:)
Waar ligt het?

EDIT:
Ik zie al waar het ligt:)

Wat is de grote van de hal?
Zijn 600 size ook mogelijk?

Laatst bewerkt:
Back