Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Trust me. De staart zoals hij was is ook voor een gevorderd iemand niet prettig hoor. Ding reageert 3-4 keer sneller dan de gemiddelde tail in de sim op welk model je ook kiest :mrgreen:
Welke servo heb je op je tail??

KDS N590.

Ik dacht daarjuist even te gaan zien in een sporthal in de buurt waar normaal op dit uur gevlogen wordt maar daar is dus niemand.. Waarschijnlijk zijn ze buiten gaan vliegen doordat het zo mooi weer is

Ok, ik heb op de 2e HK een goteck met deze specs..

Stall torque(4.8v): 3.8 kg-cm
Stall torque(6v): 4.2 kg-cm
Operating speed(4.8v): 0.08sec/60°
Operating speed(6v): 0.07sec/60°

Specs van de KDS zijn:

Speed: 0.08/60 4.8V 0.07/60 6.0V
Torque: 2.0kg/cm 4.8V 2.5kg/cm 6.0V

Snelheid is zelfde. Torque is wel verschillend. Misschien kan iemand uitleggen wat de torque te maken heeft met de piro rate??

Snelheid is zelfde. Torque is wel verschillend. Misschien kan iemand uitleggen wat de torque te maken heeft met de piro rate??

Niks.... tenzij het koppel zo laag is dat de servo niet in staat is de hekrotor te verstellen.... dan word de piro rate erg laag....;)

Serieus! Een vliegende grasmaaier en nog wat spullen.
WELKOM IN DE EENENTWINTIGSTE EEUW

(En voor al die schade die ze maken moet ik sparen tot de tweeëntwintigste eeuw.)

die grasmaaier is echt de mooiste vondst :D (dat vliegende radiootje ook)
maar wat een verspilling bij die anderen, die knaap gooit het geld letterlijk de lucht in :o

Het was weer "effing" koud vanmiddag, en behoorlijk mistig....

toch nog 5 LiPo's (7 1/2 minuut elk) met de kleine BO 105, 12 minuten met de grote BO 105 en 15 minuten les kunnen vliegen....

Nu eerst maar weer eens het ijs uit de tenen zien te krijgen

Hebben er nog meer mensen gevlogen vandaag?

Groet, Bert

Ik wilde wel maar was mij te koud en te vochtig.. Had de boel wel klaar staan maar is er niet meer van gekomen..

Hier aan de kust viel het wel mee met de temperatuur, wel mistig. Maar 1 lipo leeg gevlogen. Ik ben nog niet tevreden over de tail, hij blijft een beetje hunten.

Horizontaal hunten??

Zelf op Google Earth gaan kijken of ik in de buurt verborgen plekken kan vinden om te vliegen. M'n favoriete plek is gesloten in het weekend..

Heerlijk dagje gehad vandaag met vliegen. De 450 heeft weer mooi rondgevlogen en daarnaast ook nog even met de jet gevlogen, Nee hij is niet gecrashed maar dit is het effect van het landen in redelijk lang gras:

img0824uj.jpg

Zo hoog is dat niet hoor... Zoals gemeld is het gras meestal hoger ;)

Ben druk bezig met voorbereidingen met mijn 550. Gaat me wel wat langzaam, maar nu komt er schot in.
Langzaam druppelen hier de onderdelen en tools ook binnen...

De swashplate leveler is er al, de ball-link pliers ook, en ook een setje inbus schroevendraaiers...
Der is nog heel veel besteld en onderweg...

Laatst bewerkt:
Hier is nu ook mist, zicht is nu 40/50 meter, niet echt veel dus ;) Verder vandaag hele dag zonnig!

@ Jelleeeeeee : Is echt relaxed vliegen, en gaat nog best snel, zeker met 2200mah 3S 40C. vind ik een mooie afwisseling tov het helivliegen waar je toch altijd op moet blijven letten.

Ik zou alleen niet beginnen met een jet, eerst iets langzamers zodat je kan wennen aan vliegtuigen, heeft ook nog wat eigenaardige dingen namelijk wat wennen is.

Back