Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

@ Chow: Wanneer boutjes niet los willen door te veel locktite kan je de bout altijd even warmstoken met de soldeer bout. Locktite kan namelijk niet tegen hitte ;)

Morgen de nightshift, wat dan weer aanleiding geeft tot vliegen overdag:cool:

Maar even wat lipos aan de lader hangen en misschien een filmpje.

Weer ziet er ook goed uit

Stevo

Laatst bewerkt:
Sinterklaas is vroeg vandaag....

Een dikke doos met heel veel goodies!
Heli, option parts, lader, en nog wat kleine dingetjes zijn er aangekomen...
Wacht nog op fusuno parts, maar die komen nog wel...

Even de doos los gemaakt, maar man wat is dat even meer dan een kds 450!!
GOEIEMORGEN! Alleen de staartblad houders zijn al net zo dik als de hoofdblad houders van me kds! Bijna 10mm hoofdas! Kanonnen. Die motor is ook een dikke jongen... Ziet er allemaal gelikt uit hoor....

Weer een hele nieuwe ervaring.
Vant weekend maar proberen langzaam te bouwen...

Sinterklaas is vroeg vandaag....

Een dikke doos met heel veel goodies!
Heli, option parts, lader, en nog wat kleine dingetjes zijn er aangekomen...
Wacht nog op fusuno parts, maar die komen nog wel...

Even de doos los gemaakt, maar man wat is dat even meer dan een kds 450!!
GOEIEMORGEN! Alleen de staartblad houders zijn al net zo dik als de hoofdblad houders van me kds! Bijna 10mm hoofdas! Kanonnen. Die motor is ook een dikke jongen... Ziet er allemaal gelikt uit hoor....

Weer een hele nieuwe ervaring.
Vant weekend maar proberen langzaam te bouwen...

Veel plezier met de bouw, moet goed komen lijkt me! ik zie hem vast wel een keer vliegen...

@Stef:
Ja hoor, Gaat helemaal goedkomen...

@chow
Ja zeker blij, alleen helaas met kerst en sinterklaas niets voor mij onder de boom...

Maar die digitale pitch meter, das ook een leuk speeltje zeg! Wel even dik 35 euro, maar wel erg leuk meten zo...

Zag ook dat de kop 3 geometrien heeft. Normaal, "meer uitslag dan standaard", en "minder uitslag dan standaard"... Denk dat we de "minder" uitslag maar gaan gebruiken... ;) Oeps lees dat het "responsive speed" is... Hmm dan maar standaard houden denk ik ;)

Laatst bewerkt:
Vandaag toch nog weer een paar minuten sticktijd gescoord:

Twee LiPo's leeggevlogen met de kleine BO 105 (was zo mooi windstil, kon het niet laten) en een Robbe Ornith vliegklaar gemaakt voor iemand.

Leuke beginnersmachine.

Daarna waren de vingers alweer te koud om nog fatsoenlijk te kunnen sturen....:(

Groet, Bert

@bert: welke van de BO 105's was nou wit? (of was ie niet beschilderd?)
de kleine of de grote?

beslommeringen:
heb ook nog even een lipo leeg staan vliegen vandaag :)
moet ook nog een paar nieuwe imbus schroevendraaiers hebben, die dingen slijten hard...

Laatst bewerkt door een moderator:
@ Jonkje: yep, de Ornith van Sytze is vliegklaar (moet nog ge-finetuned worden uiteraard). Dus inderdaad, weer iemand die solo verder mag.

@ Tomos19: De grote heeft twee jaar zonder verf rondgevlogen (zie mijn Avatar) en de eerste kleine was ook wit. Die is gecrasht en omdat de witte versie (20 Euro goedkoper) uitverkocht was, is het nu een geel/blauwe

Nu hebben ze allebei dus een kleurtje....

Groet, Bert

Laatst bewerkt:
Zo... Gisteren de motorplate en extra schroefjes binnen gekregen en nu zit de motor er dus wel in 1 keer in :) De rx is ook binnen dus we gaan nu verder met het inbouwen van de servo's..

6394164145_7895761ed0_z.jpg

Mmmm, maingear heeft een half tandje.. Bevalt me niet. Die gaan we dus vervangen voor een Align maingear.. Moet morgen binnen zijn. Servo's zitten er inmiddels wel in dus morgen gaan we verder..

Al voorbijgekomen?

Wat denken jullie wat er gebeurde? Rotor blad raakt een kabel?

je kunt rechts van het scherm zien dat de rotorschijf iets van metaal o.i.d. raakt, vervolgens trilt de boel zich aan gort, met crash als gevolg...:(

Back