Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Hier net mijn trex 550 frame voorzien van de nodige 2,5mm gaten..
Benodigd voor de tyrips om de bedrading (uiteraard gesleeved) netjes weg te werken..

Wat een ROTWERK! de electronica in een grote heli.

....? Heb geen enkel gat hoeven boren om alle bekabeling netjes weg te werken en vast te zetten in de 550. Daar zitten al de nodige gaatjes voor in het frame :confused:

Hoe groter de heli des te meer ruimte om de zaak weg te werken. Simple as that ;)

Laatst bewerkt:
Ik ken de trex 550 niet maar in m'n Gaui heb ik zelfs ruimte over voor extra bedrading die ik eigenlijk niet nodig heb :mrgreen: Bij de 250 was het echt een gevecht :)

Ik ben weer eigenwijs, zoals altijd, de normale manier is weer eens niet goed genoeg voor me... Ik wil alles GOED strak en netjes weggewerkt heben, en op alle plaatsen vast hebben. Zeker op ALLE plekken waar de draad van richting veranderd...

Aan de ene kant moesten er 6 stuks in, en de andere kant maar 3.

Snap het wel hoor. Is ook het mooist. Zelf ben ik wat minder nauwkeurig :) Als het maar zit, redelijk netjes eruit ziet en veilig is..

Je wilt niet weten hoe ik heb zitten modderen om de boel op de 250 te krijgen. Da's bijna geen doen. Hele puzzel.. Maar misschien is het inderdaad wel een leuk project voor deze winderige dagen om de heli's opnieuw te bekabelen. Zal ook eens opnieuw kijken..

Ik ben weer eigenwijs, zoals altijd, de normale manier is weer eens niet goed genoeg voor me... Ik wil alles GOED strak en netjes weggewerkt heben, en op alle plaatsen vast hebben. Zeker op ALLE plekken waar de draad van richting veranderd...

Aan de ene kant moesten er 6 stuks in, en de andere kant maar 3.

Daar hoef je nog steeds geen extra gaten voor te boren... maar ieder zn ding. Btw... te strak op bepaalde plaatsen is ook niet bevordelijk voor bedrading.

Laatst bewerkt:
Whaahaha
Bij mijn 250 zit alles erin..
En het ziet er netjes uit
Maar vraag niet hoe het gelukt is :mrgreen:
Nadeel van de 3g, dan heb je her en der wat kabels dubbel

Mn 450 en mini titan zijn allebei rechtoe rechtan, zit precies goed als je het de juiste route laat lopen

En bij de 600 hebben ze tussen de twee voorste servos wat ruimte gelaten, dat zitten bij mij alle kabels in gepropt..
Heerlijk, die grote heli's, sleutelen, proppen, schroeven vast en alles is weer strak :mrgreen:
Nu zit alles natuurlijk wel gesleeved, en zijn er geen draaiende delen in die ruimte..

Strak als in de zin van recht...

Heb bij de aansluit punten (waar de draad servo in gaat, en bij de ontvanger)gewoon flex gelaten zoals het moet hoor...

Sorry ben te druk met allerlij dingen momenteel...

Ik heb al dik 60 foto's gemaakt voor iets hier op forum , maar goed das niets van mijn heli...
Ze komen er wel, maar pas als hij echt vliegt. Kan vanwege het weer wel even duren.

Dan maar een fototje van de MD500 met de nieuwe aanwinst, een soortgenootje. Ook een Schluter maar dan de Schweizer 300C. Mechaniek is een Moskito Expert, met de originele ombouwset voor de Schweizer. Incl verend landingsgestel! Je ziet em erg weinig. De mijne kwam dan ook uit Berlijn... Duurt nog wel even voordat ie vliegt. Maar dat is het als het goed een kwestie van nalopen, starten en afstellen. En oppoetsen! Eerst moet de verhuizing ( lees samenwonen) maar eens klaar zijn. En ach... voorlopig waaien de dakpannen toch practisch van het dak :)

Laatst bewerkt:
Wat een "cutey".... echt een plaatje.

Ben heel benieuwd wat voor vliegbeeld die geeft

En een expert mechaniek er in, da's toch in elk geval kwalitatief een heel fatsoenlijke heli.

Groet, Bert

Ik heb net voor het eerst met m'n brenner leds gevlogen bij dag licht!
Wat fel zijn die dingen! Zelfs in de verte zie je ze nog branden! Heb ze zelfs in de verte als navigatie lichten gebruikt:)

die schweizer is echt gaaf :D

m'n beslommeringen:
lagers etc van de v450 ingevet, maar het mechaniek is niet echt soepeler gaan draaien...
begin bijna te geloven dat dat stroeve gewoon bij de heli hoort...:-|

Back