Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Maiden is gemaakt en hij staat weer aan de grond.

Vlucht was van korte duur want doordat ik de staart had losgehaald, had ik de foampad van de 3g sensor ook weggehaald.
Aangezien ik hier geen 2de van had, had ik van dat dubbelzijdige foam gebruikt... (Is ook foam wat aan allebei de kanten plakt dus ik denk dat moet goed zijn)

Na ongeveer 10sec gehooverd te hebben, begon die heeeel wild te springen en de staart te draaien. Meteen throttle hold erop en gelukkig is die goed geland.

Dus nu alleen nog een foampadje bestellen en dan zou die weer goed moeten zijn.

Dat is wel vervelend, morgen is mooie dag om te vliegen die mis je dan iig met dat model.

Zoals gisteren beloofd een groepsfoto. In mijn enthousiasme ben ik mijn walkera 450 vergeten die moet je er maar bij verzinnen:

img0078fz.jpg

img0086ed.jpg

Veel vliegtuigen maar desondanks maak ik nogsteeds de meeste vliegtijd met de kleine helikopters. (die kan je immers thuis of om de hoek gebruiken terwijl je voor de vliegtuigen toch echt verder weg moet)

Waarom heb je eigenlijk je HK(trex)600 verkocht? :o Was toch een prachtige heli om mee te vliegen lijkt me...... ;)

Voorderest, prachtige collectie :p

Waarom heb je eigenlijk je HK(trex)600 verkocht? :o Was toch een prachtige heli om mee te vliegen lijkt me...... ;)

Voorderest, prachtige collectie :p

Klopt maar voor mijn gevoel was het steeds "teveel gedoe" om te gaan vliegen en met een accu kan je dan 8/9 minuutjes vliegen. Met die zelfde accu kan ik met die eppfpv meer dan anderhalf uur vliegen.

Misschien komt er later nog weer een grote heli voorlopig niet. Ik vermaak me tot die tijd prima met de mcpx en 450

Chow,als je vaker grotere heli's en vliegtuigen wil zien gaan kom dan is een keer kijken bij ons op de club in Heemskerk/ Beverwijk. Dat is vlak om de hoek bij jou.

Dit is bij ons op het veld,. Ik ben echt helemaal niet zo goed als vele anderen hier op het forum, maar daar ga ik ook niet voor. Wij vliegen en komen bijelkaar voor de fun.
Dit is op het oude veld. Aankomende lente wordt het nieuwe veld ingezaaid. Dat veld heb drainage erin en is zo vlak als een biljartlaken, tevens groter.

Laatst bewerkt door een moderator:
Oh maar ik bak er nog niks van hoor. Ik ben nu half jaartje bezig en kan nu pas soepel achtjes vliegen. Nou moet ik er wel bij zeggen dat ik ook vrijwel niet sim. Dus moet het hebben van af en toe een lipootje vliegen. Maar de lol is er niet minder om. Vooral het bouwen vind ik erg leuk om te doen. Geen 3D ambities ook verder. Wil uiteindelijk een beetje de FPV kant op.

Als je met een 250 al achtjes vliegt dan is dat best knap hoor voor een beginner. De 250 is echt niet makkelijk te vliegen, laat staan voor een beginner.

Met de 250 nog niet. Die heb ik sowieso nog niet gevlogen door de tailissues. Met de kleine heli's en de 450 lukt het verder wel. Met de Gaui durf ik het nog niet. Net even te groot en ben er nogal trots op ;)
Overigens lukken achtjes mij in de sim dus niet door gebrek aan diepte. Daarom sim ik ook weinig. Als ik sim is dat meer voor de gezelligheid in multiplayer. Meeste sticktijd heb ik op de mcpx en de walkera genius cp.

De Walkera Genius is eigenlijk de betere van de twee. Maar ik snap wel dat de meesten liever de mcpx hebben ivm hun zenders en beschikbaarheid van onderdelen in Nederland. De Walkera is wat kleiner en vind hem in de woonkamer daardoor net even prettiger. Verder is hij dus echt niet stuk te krijgen en om de 1 of andere reden is hij minder gevoelig voor wind. Denk dat de gyro wat beter werkt. Maar ik heb lol van beiden. Ik vlieg ze om en om zodat de motortjes af kunnen koelen.

Ik sta nog in de kinderschoen van het helivliegen en heb me voor deze winterdagen ook een MCPX aangeschaft en ik moet zeggen klein prutsig maar O zo geweldig knap ding om te leren vliegen .
Het geeft een enorme stimulans om veel te vliegen , het lukt gewoon binnen en je hebt zelden brokken , dus vliegen maar .

Grtjs

Back